ARBERIAONLINE

kuvend që bashkon arbërorët

It is currently Tue Jul 22, 2014 7:20 pm

All times are UTC

Post subject: Teuta-mbreteresha e njohur ilire
Post Number:#1  PostPosted: Mon Dec 14, 2009 8:43 pm 
Sun Member
Sun Member

Ne kete teme do doja te trajtonim historin e mbretereshes Teuta.Anen e organizimit te mbreteris se saj ,veshjet, traditat e zakonet.

Ju lutem ndihmoni me njohurit tuaja ne menyre qe ti japim me shume ze historis sone te lashte.

Post subject: Re: Teuta-mbreteresha e njohur ilire
Post Number:#2  PostPosted: Mon Dec 14, 2009 9:12 pm 
Sun Member
Sun Member

E cilesuar nga shkruajtesit greke se nje femer lesbike ,fale fanatizmit qe shoqeria greke kishte per femren kryesisht.Jo vetem Teuta, por edhe femrat Spartane e Etruske shpesh cilesohen te perdala fale fjales edhe detyrimeve thuajse te barabarta qe ato kishin shoqerin e tyre.

Kujtojme se Pellazget kishin ndertuar nje shoqeri ku femra kishte pozita te barabarta me meshkujt,ndersa me lulezimin greko latin roli i gruas ne shoqeri u kthye ne rolin e nje "islamisteje" me kuptimin pa te drejta.

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Number:#3  PostPosted: Mon Dec 14, 2009 10:25 pm 
Sun Member
Sun Member

* Queen Teuta

Queen Teuta of the Illyrians (231 BC-228 BC) (aka Tefta)

After the death of Agron (250 BC?-231 BC) who established the first kingdom of Illyria, from which the Albanians are believed to descend, extending from Dalmatia on the north to the Aous (Vjosa river) River on the south with Shkodër as its capital, his widow, Tefta or Teuta, acted as regent for her young stepson Pinneus. Tefta's first decision was to drive the Greek colonies off the Albanian coast. Attempting this, she found Durrës too well fortified but Finiq farther south surrendered. While her Illyrian ships were off the coast of Sarandë they intercepted and plundered some merchant vessels of Rome. Encouraged by this success, Tefta's pirates extended their operations southward in the Ionian Sea, westward along the coast of Italy, and were soon feared as the terror of the Adriatic.

The Roman Senate sent two ambassadors to the pirate lair at Shkodër to require reparations and demand an end to the piratical expeditions. Apparently she told the ambassadors that according to the law of the Illyrians, piracy was a lawful trade and that her government had no right to interfere with this as a private enterprise. One of the envoys is repored to have replied that in that case Rome would make it her business to introduce better law among the Illyrians. At any rate, one of the ambassadors addressed the queen so disrespectfully that her attendants killed him as he embarked for Rome.

This was too much for Rome to endure. In 229 BC, Rome declared war on Illyria and for the first time armies crossed the Adriatic to the Balkan Peninsula. The Roman fleet of 200 ships went first to Corcyra (Corfu). Tefta's governor, Demetrius, at Pharos had little alternative but to surrender, and the Romans awarded him a considerable part of Tefta's holdings (228 BC). The Roman army then landed farther north at Apollonia. The combined army and navy proceeded northward together, subduing one town after another and besieging Shkodra, the capital. Tefta finally surrendered in 227 BC, having to accept an ignominious peace. The Romans allowed her to continue her reign but restricted her to a narrow region around Shkodra, deprived her of all her other holdings, and forbade her to sail an armed ship below Lissus (Lezhë) just south of the capital. They also required her to pay an annual tribute and to acknowledge the final authority of Rome. Thus the damage was done. Thanks to Queen Tefta the expanding empire of Rome had learned the military route to the Balkan peninsula.

According to John Wilkes, "With such a large repertoire of Illyrian names it is possible to consider etymologies and links with other Indo-European languages of which a fuller record survives. Thus it seems generally agreed that the name of the Illyrian queen Teuta of the third century BC derives from Teutana, which means queen."

Refrences:
"The Albanians: An Ethnic History from Prehistoric Times to the Present" by Edwin E. Jacques, McFarland & Company, Jefferson, NC, 1995. The quote is from Page 72, "The Illyrians", by John Wilkes, Blackwell Publishers, Oxford, UK, and Cambridge, MA, 1992.

Post Number:#4  PostPosted: Mon Dec 14, 2009 10:52 pm 
Sun Member
Sun Member

We are in the year 230 B.C. The Illyrian kingdom (located on the Adriatic coast, facing Italy, in the territory that today is Albania) follows an expansionist policy under the reign of the queen Teuta. In addition, the kingdom sponsors piracy in the Adriatic, which harms Rome’s sea-borne commerce (just as in the 16th century the kingdom of England sponsored pirates who attacked Spanish galleons in the Atlantic). The Romans, after attempting a diplomatic settlement, undertake a war against the Illyrian kingdom. And in the year 229 they conquer the cities of Corcyra (modern Corfu), Apollonia, and Epidamnos. They do not depose Queen Teuta, but force her to submit to tribute and limit the expansion of her kingdom, and establish a protectorate in the occupied territories:

But the name of the city of Epidamnos raises a bad omen for the Romans, since they fear that their occupation would prove “to the harm” (epi-damnum) of Rome. The solution?: they change the name, introducing the already existing denomination Dyrrachium (modern Durrës, in Albania, some 30 km west of Tirana). The Latin writer Pomponius Mela, whose origin was in Hispania and the author of the geographic compendium De chorographia, alludes to this change of name:

Dein sunt quos proprie Illyrios vocant, tum Piraei et Liburni et Histri. urbium prima est Oricum, secunda Dyrrachium, Epidamnos ante erat, Romani nomen mutavere, quia velut in damnum ituris omen id visum est. (2.56)

Then they come those who are called Illyrians, and also Piraeans, Liburnians, and Histrians. The most important of their cities is Oricum, the second Dyrrachium, which was previously called Epidamnos, but the Romans changed its name, for it seemed to them an augury that would be a misfortune for those who arrived.

One final detail. As the Romans considered that the mere mention of a misfortune could cause it to take place, they frequently used a linguistic and rhetorical formula which they called aversio, in order to prevent its fulfillment (therefore with an apotropaic character, in order to ward off misfortune). The basic formula is quod di omen avertant (“may the gods avert such an omen”), although there can be variants (see Oxford Latin Dictionary s.v. omen, 2b). For example, in his fourth Philippic, Cicero mentions Mark Anthony’s intention to militarily conquer Rome and to share out the booty among his henchmen. To prevent that which is pronounced as a possibility from reaching fulfillment, Cicero adds the corresponding formula of aversio:

Quibus M. Antonius –o di inmortales, avertite et detestamini, quaeso, hoc omen!– urbem se divisurum esse promisit. (Cic. Phil. 4.9)

With these, Mark Anthony –oh immortal gods, drive away and detest, I beg you, this augury!– has promised that he would share Rome.

[English translation: Dennis Mangan]

http://tradicionclasica.blogspot.com/20 ... rsion.html

Post Number:#5  PostPosted: Tue Dec 15, 2009 2:02 pm 
Founder & Administrator
Founder & Administrator

Quote:

It clear that Teuta was a mighty Greek Queen and made the Greek tribes of Illyria strong and powerful during the ages of her reign

shume bindes ky djali -lol- -haha-
Do na dalin greke ndonje dite dhe Teutonet gjermanike.

Post Number:#6  PostPosted: Tue Dec 15, 2009 4:10 pm 

Genjeshtra nuk mund te qendroje vetum ne kambe, prandaj kerkon nje perforcim te here pas hereshem me genjeshtra te tjera.

Hipokrizia e "grekeve" nuk paska fund!!

Post Number:#7  PostPosted: Tue Dec 15, 2009 8:32 pm 
Sun Member
Sun Member

Hymniarber wrote:
Quote:

It clear that Teuta was a mighty Greek Queen and made the Greek tribes of Illyria strong and powerful during the ages of her reign

shume bindes ky djali -lol- -haha-
Do na dalin greke ndonje dite dhe Teutonet gjermanike.

Por atij nuk "dime" akoma si ti pergjigjemi edhe nuk kemi per te ditur ne se baza e albanologjis nuk njeh filologun arberesh Demetrio Camarda.

Se po ta njihte, ateher do kishte mesuar se fjala "The-Theos-Them-Thens-Themi..." nuk eshte gje tjeter vec se fjala shqipe "them-themi-te thenat-te shkruajturat-ligjet , edhe ligjet i thoshte zoti..the-thens.

ne se per Hesychin Aleksandrino leksikon fjala "themi=erminia=shpjegimi=ligji" ateher shqipja "themi mbetet prap shqipe edhe nuk ndryshon.Keshtu qe nuk na i ka fajin bota,por injoranca edhe padituria jone

Post Number:#8  PostPosted: Tue Dec 15, 2009 8:47 pm 
Universe Member
Universe Member

alfeko sukaraku wrote:

Por atij nuk "dime" akoma si ti pergjigjemi edhe nuk kemi per te ditur ne se baza e albanologjis nuk njeh filologun arberesh Demetrio Camarda.

Se po ta njihte, ateher do kishte mesuar se fjala "The-Theos-Them-Thens-Themi..." nuk eshte gje tjeter vec se fjala shqipe "them-themi-te thenat-te shkruajturat-ligjet , edhe ligjet i thoshte zoti..the-thens.

ne se per Hesychin Aleksandrino leksikon fjala "themi=erminia=shpjegimi=ligji" ateher shqipja "themi mbetet prap shqipe edhe nuk ndryshon.Keshtu qe nuk na i ka fajin bota,por injoranca edhe padituria jone

Alfeko nuk eshte nevoja te lexosh Kamarden te arrish ne kete konkluzion. Cdokush arrin natyrshem atje mjafton nje analize normale. Une kam shkruajtur gjere e gjate ketu:

http://zeus10.wordpress.com/2009/01/11/ ... s-lessons/

Post Number:#9  PostPosted: Tue Dec 15, 2009 9:05 pm 
Sun Member
Sun Member

Zeus10 wrote:
alfeko sukaraku wrote:

Alfeko nuk eshte nevoja te lexosh Kamarden te arrish ne kete konkluzion. Cdokush arrin natyrshem atje mjafton nje analize normale. Une kam shkruajtur gjere e gjate ketu:

http://zeus10.wordpress.com/2009/01/11/ ... s-lessons/

gjithmon e goditur edhe fantastike puna juaj.

Por Demetrio Camarda nuk eshte vetem shkence ,por eshte edhe ideologji.

Demetri Camarda si filolog me studime ne itali ,si njohes i latinishtes e greqishtes se lashte,si njohes i shqipes meme KA GJITHMON FJALEN E PARE PER STUDIMET E VERTETA ALBANOLOGJIKE.

aq me shume qe Camarda verteton ate c ka ne mbeshtesim ne kete forum =shqipen si gjuhen me te vjeter te botes.
edhe akoma me shume kur ne shqiperi mbrohen mejeristat qe e nxjerrin shqipen si gjuhe mesjetare,edhe mohoet ai qe e vertetoj shqipen si gjuhen e perendive.

PA CAMARDEN NE SHQIP,NUK MUNDE TE KEMI NJE MENDIM SHKENCORE TE SAKTE PER GJUHEN SHQIPE.AI ESHTE BAZA, AI ESHTE KRYEJA E DITURIS ALBANOLOGE , EDHE PERSA KOHE NENVLEFTESOHET,AQ KOHE NUK KANE PER TE NA DALE SKLEPAT NGA GJUMI SHEKULLORE QE NA KA MBERTHYER.

Post Number:#10  PostPosted: Mon Jan 11, 2010 9:04 pm 
Sun Member
Sun Member

edhe perse eshte me se e njohur se autoret e antikitetit nuk jane marre me gje tjeter pervec helenve edhe romakve edhe duke shkruajtur nen kultin e simpatis per ta shpesh e kane deformuar relitetin.

Polibi flet per Teuten me nje lloj ironie te papare per nje dijetare...dijetare? politikan me drejt,por nga ana tjeter ai mundohet te fajesoj teuten ne menyre qe te "mbroj demokracin romake e cila e pushtoj mesdheun per te vendosur drejtesi...edhe doli jashte mureve te romes vetem e vetem se i detyroj Teuta"

Post Number:#11  PostPosted: Sat Jan 23, 2010 10:06 pm 
Sun Member
Sun Member

per njohsit e ketyre temave eshte me se e qarte se askush nga dijetaret e antikitetit nuk eshte marre drejtperdrejt me ilirin por ka lolur per te vetem per ceshtjet qe lidhin grekoromaket me iliret...ose te pakten nuk na ka shpetuar ndonje shkrime..ose nuk eshte gjendur ndonje shkrim deri me sote qe te merret drejtperdrejt me ilirin.

Ne temen tone ketu une po ju paraqes nje pjese nga c ka njohim per mbretereshen teuta.

"Teuta ishte gruaja e dyte e Agronit edhe njekohesisht motra e Triteutes gruas se pare te Agronit me te cilen ai kishte nje djale qe me vone do behej mbret i ilirve:Pini.
trillimet e polibit jane me se te njohura por ne duhet te nxjerrim disa te dhena sipas dorshkrimeve.Polibi thote se pas ankesave te tregtarve romak se iliret po ju grabisnin anijet , u nisen per ne mbreterin e Lisit dy delegat romak te cilet ju ankuan teutes per gjarjet.Teuta ju pergjigj se "ajo do perpiqej qe romaket te mos pesonin asgje , por mbreterit nuk i lejonte zakoni te perfitonin ne menyre private nga frutet e detit"

pikerisht ne histori ka mbetur kjo thenie per te shuar me teper lavdin e mbreteris ilire te Lisit, lavdia edhe fuqia e se ciles shtrihej nga Danubi ne akarnani edhe me thell ne Peleponez.

Eshte e njohur turperisht "demokracia islamike" e romes edhe e athines demokraci ne te cilen gruaja nuk kishte te drejt fjale ,ndaj edhe polibi mundohet te percemoj "gruan" qe drejtoka nje mbreteri

Faktikisht pirateria edhe plackitja kane qene pjese e jetes historike qe nga kohet e homerit.ishte senati romak ai qe dha urdher qe te zhvisheshin deri ne themele qytetet e iliris edhe te epirit,por sic duket ne boten romake u denokan vetem plackitjet e te tjerve.

Sipas nje te dhene po nga Polibi Teuta shkaterroj finiqin e influences greke edhe dha urdher qe tju shpallej lufte qyteteve te andetjes...pikerisht ketu duhet te kerkohet historikisht burreria edhe patriotizmi i Teutes ilire sepse qytetet bregdetare mbaheshin te pushtuara nga kolonet grek te cilet kishin hapur edhe shkolla fetare ne to.

Mos valle teuta ju shpalli lufte per influencen e huaj?..mos prisni ta mesoni nje gje te tille nga Polibet.

Mos valle forca e Agronit u shtua aq shume saqe romaket u tmerruan se po lindete nje Pirro i dyte??ndaj edhe i shpallen lufte..te cilen e fituan me tradheti.

Post Number:#12  PostPosted: Sat Jan 23, 2010 10:27 pm 
Global Moderator
Global Moderator

Nuk di sa të sakta munden te jenë zbulimet e Milan von Shuflay poshtë:
Kan qenë shumë afër gjetjes së varezës të mbretëreshes Teuta , sipas tij dhe A.Stpçeviç pas humbjes të luftës të Iliriëve prej Romakëve ajo dhe të tjerët ishin deportuar në egzil ( sot Itali) , dhe në varezat është gjetur tekste të shkruara në gjuhen latine me kuptim të Shqipes që i përngjane rethit të Tuzit (mali i zi ).

Quote:
najpoznatiji Ilirolog Hrvatske je znameniti profesor Aleksandar Stipcevic, osim njega i pokojni Shuflay , oni su stigli vrlo blizu pronalazhenja materialnih dokaza o zasebnosti Ilirskoga jezika, dok 1999 godine u sjeveroistocnoj Italiji su pronadjeni grobovi prognanih podanika posljednje Ilirske Kraljice Tetute, koji su tu deportirani nakon vojnog poraza Ilira i egzila kraljica Teute.U tim grobnicama su prionadjeni epitafi i tekstovi na l;atinskom pismu medjutim jezikom koji vishe nalikuje danashnjem Albanskom (mikrodialekti iz okolice grada Tuzi u Crnoj Gori)

Gottfried Wilhelm Leibniz - albanolog, matematicient, filozof gjerman

Last edited by Arbëri on Sat Jan 23, 2010 10:42 pm, edited 1 time in total.

Post Number:#13  PostPosted: Sat Jan 23, 2010 10:40 pm 
Sun Member
Sun Member

Arbëri wrote:
Kan qenë shumë afër gjetjes së varezës të mbretëreshes Teuta , sipas tij dhe A.Stpçeviç pas humbjes të luftës të Iliriëve prej Romakëve ajo dhe të tjerët ishin deportuar në egzil ( sot Itali) , dhe në varezat është gjetur tekste të shkruara në gjuhen latine me kuptim të Shqipes që i përngjane rethit të Tuzit(mali i zi )

Quote:
najpoznatiji Ilirolog Hrvatske je znameniti profesor Aleksandar Stipcevic, osim njega i pokojni Shuflay , oni su stigli vrlo blizu pronalazhenja materialnih dokaza o zasebnosti Ilirskoga jezika, dok 1999 godine u sjeveroistocnoj Italiji su pronadjeni grobovi prognanih podanika posljednje Ilirske Kraljice Tetute, koji su tu deportirani nakon vojnog poraza Ilira i egzila kraljica Teute.U tim grobnicama su prionadjeni epitafi i tekstovi na l;atinskom pismu medjutim jezikom koji vishe nalikuje danashnjem Albanskom (mikrodialekti iz okolice grada Tuzi u Crnoj Gori)

ndoshta

realisht nga te dhenat e antikitetit ne njohim se mbreteresha nuk u munde edhe nuk iku e turperuar por u tradhetua nga Demeter Fari i cili ishte komandant ushtarak i Agronit edhe e dorzoj ushtrin ilire tek romaket.Pa ushtri ajo u largua nga mbreteria e Lisit edhe ne fronin e mbreteris hipi Demetri sikujdestar i Pinit.

Nuk na japin te dhena ne se ajo u zu apo u dergua ne itali ,na thone thjesht se "pasi vdiq teuta mbreterin e mori Demetri si kujdestar i Pinit"...gje qe do te thote se nuk e dime se ku e si vdiq, dime se Demetri u be me romaket per te mare mbreterin e Lisit edhe e mori.Ndoshta ai me Triteuten paten dore ne vdekjen e Agronit edhe te Teutes bashke???

Post Number:#14  PostPosted: Sat Jan 23, 2010 11:02 pm 
Global Moderator
Global Moderator

alfeko sukaraku wrote:
Arbëri wrote:
Kan qenë shumë afër gjetjes së varezës të mbretëreshes Teuta , sipas tij dhe A.Stpçeviç pas humbjes të luftës të Iliriëve prej Romakëve ajo dhe të tjerët ishin deportuar në egzil ( sot Itali) , dhe në varezat është gjetur tekste të shkruara në gjuhen latine me kuptim të Shqipes që i përngjane rethit të Tuzit(mali i zi )

Quote:

ndoshta

realisht nga te dhenat e antikitetit ne njohim se mbreteresha nuk u munde edhe nuk iku e turperuar por u tradhetua nga Demeter Fari i cili ishte komandant ushtarak i Agronit edhe e dorzoj ushtrin ilire tek romaket.Pa ushtri ajo u largua nga mbreteria e Lisit edhe ne fronin e mbreteris hipi Demetri sikujdestar i Pinit.

Nuk na japin te dhena ne se ajo u zu apo u dergua ne itali ,na thone thjesht se "pasi vdiq teuta mbreterin e mori Demetri si kujdestar i Pinit"...gje qe do te thote se nuk e dime se ku e si vdiq, dime se Demetri u be me romaket per te mare mbreterin e Lisit edhe e mori.Ndoshta ai me Triteuten paten dore ne vdekjen e Agronit edhe te Teutes bashke???

Unë i besoj Shuflay , pikërsiht për ate u vra në Zagreb nga sigurimi Serb në mënyrë brutale .

---------

Gottfried Wilhelm Leibniz - albanolog, matematicient, filozof gjerman

Post Number:#15  PostPosted: Mon Jan 25, 2010 9:39 pm 
Sun Member
Sun Member

Teuta i shpalli lufte "andetjes ilire" .Andetja ne ate kohe kishte influenc greko romake te vendosur me dhune me ane te kolonisteve edhe te mbajtur po me dhune.

Qyteti i Finiqit mbahej si qyteti me i fortifikuar i anedetjes..edhe ky qytet kishte influence greke me formen e kolonistve .rrethimi i finiqit solli perforcime nga epiri ,ndersa Skerdilaidi i erdhi ne ndihme ushtrise se teutes duke e shkretetuar finiqin...besoj se ky ishte shkaku i vertet qe roma u hodhe ne ilirik ..sepse po prekej influenca e saj koloniale edhe se iliret kapen dhe pjes te peloponezit ne ate kohe..edhe po ju vinte ora romakve.

sidoqofte ne se vertetohet varri i teutes ateher kjo eshte nje arritje e madhe arkeologjike megjithse historia e shqiperis nuk i ka dhene vlerat e meritat qe asaj i takojn ne historin e ilirve.