Page 1 of 1

Traditat e lashta shqiptare.

Posted: Mon Apr 25, 2011 1:31 pm
by Mallakastrioti
"Të qarët e një të vdekuri me ligje, të qarët përgjithësisht. Vajtoj, vajtim.
Sipas Çabej: formim i vaj-it me sufiksin e agjentit -tor fem. -tore është vajtore “grua që i bën vajnë një të vdekuri”; në Veri edhe vajtojcë një postverbal i vajtoj me -ce-në e atij dialekti.
Enci. Një nga vajtimet më të vjetra shqiptare përmendet ai i rapsodisë kreshnike me lahutë “Ajkuna qan Omerin”. Lidhur me vajtimin shqiptar, si dëshmia e parë e shkruar vlerësohet vajtimi i Lekë Dukagjinit për Gjergj Kastriot Skënderbeun. Këtë e jep Marlin Barleti në veprën e tij “Histori e Skënderbeut” (1508-1510). Sipas Çabej: Fjalë e mbarë gjuhës, Buzuku (p.sh. XXXVIII/2, Mateu 8, 12) e aty klenë vaj e sokëllimë n dhambësh “ibi erit fletus et stridor dentium”. BUDI (SC 384) me të nadh e t idhunë vaj. Më pas për vajtimin shqiptar sjell të dhëna Demetrio Franko më 1584, “Rituali Roman” i Budit më 1621, Frang Bardhi në një relacion të vitit 1641, Evla Çelebia më 1660-1664, Viçenso Dorsa më 1847, Johan georg von Hahn në veprën “Studime shqiptare”-1853-1854, Elena Gjika, Zef Jubani, De Rada, Luigj Gurakuqi, Viçens Prenushi, Maksimilan Lambertz, etj. Në veri kemi vajtimin që quhet “gjëmë”, i cili është një e qarë kolektive, kurse në Jug dallojmë kemi vajtimin polifonik. Kështu gjinia e “Vajtimit” lind dhe formohet brenda një largësie shumë të vogël të interpretuesit popullor me objektin (në këtë rast i vdekuri i pavarrosur). Përgjithësisht janë vajtuar trimat e rënë në luftë. Në të dy rastet që rol të rëndësishëm luajnë vajtojcat. Sipas Skiroit: në vajtime sundon fuqishëm toni elegjiak. Sipas Munishit: në Podgur të Kosovës, vajtimi bëhet vetëm tek femrat, me kokë të ulur dhe “me vaj në fyt”. Vajtimi si gjini popullore e gjejmë që të luhet edhe me fyell dhe longar."--Vasil Tole

---
Le te shohim per nje çast disa informacione ku te njejten menyre Vajtimi ndeshim edhe te te keshtuquajtur "greke te vjeter", ku kemi te njejtet elemente, grate qe qajne te vdekurin, qe i bien kokes me duar apo shkulin floket si dhe shoqerimi i vajit me ze te larte te grave per te vdekurit, me longar.
---
"A manual of Greek antiquities (1897)
Author: Gardner, Percy, 1846-1937; Jevons, F. B. (Frank Byron), 1858-1936"

Image

Re: Traditat e lashta shqiptare.

Posted: Sun Oct 06, 2013 8:34 pm
by Mallakastrioti
Kenga vajtuese mortore,apo kenga me ligje, ne rrjedhen e koherave.

Alice-Mary Talbot eshte nje studiuese e cila eshte marr me figuren femerore gjate periudhes e cila njihet si periudha Bizantine.
Ne studimin e saj me titull " Gruaja Bizantine", studim i cili gjendet ne vepren me titull "Njeriu bizantin"( Roma-Bari : Laterza, 1992. - XXII, 428 f.) nder te tjera studiuesja na sjell nje fakt me te vertet interesant persa i perket kesaj periudhe.
Citojme si me poshte:
"..roli i tyre (grave, shenimi im) ishte i rendesishem kur nje pjesetar i familjes vdiste. Ndihmonin te pregatisnin trupin per ritin e varrimit, e lanin, e lyenin me vajra me arome te kendshme dhe ereza, e vishnin. Me mbas, ne prag te funeralit, ishin grate ne krye te vajtimeve; tregonin dhimbjen e tyre duke vajtuar, duke shkulur floket prej kokes, duke cjerre faqet me thonje, duke rrahur gjoksin, duke shqyer vehjet. Nuk ishin vetem pjesetaret e familjes te te vdekurit por ishin edhe vajtueset profesioniste me pagese qe kendonin kenget funerale..."
----
Personalisht nuk di ku eshte mbeshtetur studiuesja A.-M. Talbot kur pershkruan kete rit funeral (vdekje), rit te cilin e lidh drejt per drejt me periudhen bizantine.
I vetmi popull qe sot ruan kete forme apo kete ritual i cili lidhet me percjelljen e te vdekurit, pra ritual para varrosjes, eshte vetem populli shqiptar. Pra, mendoj se autorja duhet te kete lexuar studiues te tjere qe jane marr me kete fenomen-ritual tipik shqiptar.
Kenget me ligje (LIGJE f. Fjalët a vargjet që gratë i numëronin një të vdekuri kur e vajtonin. E qanin me ligje.), tashme jane me se te njohura sikurse shume studiues shqiptar dhe te huaj kane shkruar per to.
Por sot nuk do permendim studiues apo historian bashkekohor (apo modern) te cilet kane shkruar per kete lloj rituali tipik shqiptar, i cili edhe gjate periudhes Bizantine ishte tipik per kohen sipas studiueses Talbot.
----
Udhetari turk Eviliya Celebi, i cili vizitoi jugun e Shqiperise ne vitin 1670, sjell si me poshte lidhur Gjirokastres:
"...çdo te Diel , gjithe te afermit e personit te vdekur mblidhen ne nje ndertese te improvizuar, duke paguar vajtuese profesioniste qe qajne dhe ulerijne dhe ankohen me force, duke nxjerr nje ulerime te madhe dhe te qari...
...Une kam dyshim se Gjirokastra eshte "qyteti i te qarave me ligje". Eshte me te vertet nje çudi e madhe se si vajtueset profesioniste arrijne te kontrollojne ankesat ne te qare si dhe ofshamat me kaq shume ndjenje-deri aty sa shume me teper se per te afermit e tyre-per dike qe ka vdekur me teper se njeqind vjet me pare dhe qe ato nuk kane asnje lidhje familjare. (Seyahatname VIII,355a)-Teksti u shkeput prej vepres se albanologut te shquar Z. Robert Elsie, pikerisht prej vepres me titull "A Dictionary of Albanian Religion, Mythology and Folk Culture", f.96, viti botimit 2001.
----
Siç shohim ky fenomen i cili sipas studiueses Talbot praktikohej gjate Bizantit, ne shekullin e 17-e si fenomen apo ritual eshte i pranishem nder shqiptar (Celebi na sjell kete deshmi), por ky ritual permendet edhe ne shekullin e 15-e dhe mjafton te permendim vepren e Barletit "Historia de vita et gestit Scanderbegi, Epirotarum principis...",(Roma, 1508-1510) kur Leke Dukagjini vajton me ligje vdekjen e Skenderbeut. Nje pune te rendesishme ne kete aspekt vlen te permendim edhe veprat e Miss. Edith Durham, e cila i permend keto rite.
Shqiperia dhe shqiptaret me traditat, ritet, mitologjine dhe besimet e tyre, ngelen ende sot nje vend dhe popull i cili ne se do studiohej ne menyre shkencore-profesionale, shume enigma te se shkuares do gjenin pergjigjet e duhura dhe racionale.
---

Image

Re: Traditat e lashta shqiptare.

Posted: Thu Apr 10, 2014 5:58 pm
by ALBPelasgian
E kishim postuar me pare ne illyriaproboards, por ja qe ai administratori i ndyte serbe i fshiu sa e sa tema qe ishin mbushur me materiale interesante.

Image
The Ritual Lament in Greek Tradition, Margaret Alexiou

Perpos ne fusnoten nr. 48, ky pasazh nuk gjendet gjetke. Por sqarimet rreth kontestit jane te pamjaftueshme. Zakoni i vajtimit qe pershkruhet ne Shkodren e shek. XV eshte i njejte, sipas autorit, me nje zakon te Kretes, qe per mendimin tim duhet te jete perhapur nga shqiptaret ne kohen e Bizantit. Ndonje te dhene me e hollesishme rreth kesaj eshte e mireseardhur!
  "Συνελείχθησαν οι του νεκρού αγχισταί και τουτονί περιστάντες της θρηνωδίας απήρχοντο, των μεν ανδρών ισταμένων, καθήμενων δε των γυναίων, και των μεν αρχομένων, των δε διαδεχομένων, οίω τω τρόπω Κρήτες εχρώντο περι τε γάμους ηρώων και πανήγυρεις θεών, όθεν και ες ημάς τουτι το πράγμα διαμεμενηκε, τοιουτότροπα ες χορούς αδόντων των Κρητών τε και των Κρησσών"  
  Te afermit u mblodhen rreth te vdekurit dhe u kthyen ne rresht qe te shihnin tjetrin dhe te fillonin vajin, burrat duke qendruar ne kembe, dhe grate duke qendruar ulur, te paret fillonin, te dytat vazhdonin (vajin), njesoj sikur kretasit benin ne kremtet e heronjeve dhe panygureis (lloj feste e posacme) per hyjnite, prej nga i njejti zakon yni rrjedh, ashtu sic kretasit dhe kretaset kendojne ne kore.  
Perkthimi mund te mos jete krejtesisht i sakte...keshtu qe kerkoj permiresimin e tij!

Re: Traditat e lashta shqiptare.

Posted: Thu Apr 10, 2014 8:35 pm
by bardus
Alb,perkthimi me duket i mire por desha te shtoj se ne ate leter Apostolis i

ka quajtur shkodranet Taulante,dhe i drejtohej Georges Zebedee 1466-1467.

Re: Traditat e lashta shqiptare.

Posted: Thu Apr 10, 2014 9:14 pm
by ALBPelasgian
bardus wrote:Alb,perkthimi me duket i mire por desha te shtoj se ne ate leter Apostolis i

ka quajtur shkodranet Taulante,dhe i drejtohej Georges Zebedee 1466-1467.
Te falemnderit Bardus! Sigurisht qe kjo deshmi e Apostolisit i shtohet invertarit te burimeve bizantine qe vene shenjen e barazimit midis ilireve dhe arberve (Komnena, Macaris, Palimeri, Kalkondili, Krisobuli etj).

Re: Traditat e lashta shqiptare.

Posted: Sat Apr 12, 2014 11:08 am
by bardus
ALBPelasgian wrote:
bardus wrote:Alb,perkthimi me duket i mire por desha te shtoj se ne ate leter Apostolis i

ka quajtur shkodranet Taulante,dhe i drejtohej Georges Zebedee 1466-1467.
Te falemnderit Bardus! Sigurisht qe kjo deshmi e Apostolisit i shtohet invertarit te burimeve bizantine qe vene shenjen e barazimit midis ilireve dhe arberve (Komnena, Macaris, Palimeri, Kalkondili, Krisobuli etj).
Letra e plote te Apostolis.

Lettres inédites de Michel Apostolis: publiées d'après les manuscrits du ...
By Michael Apostolius, Alexandre Marie Desrousseaux

Image

Image


http://books.google.com/books?id=T7L03D ... is&f=false ,faqe 79

Re: Traditat e lashta shqiptare.

Posted: Fri Aug 23, 2019 3:10 pm
by Arbëri
Shitësit e akullit në Shkup

Nuk kishte frigoriferë, por gjeniu anonim e kishte gjetur mundësinë për mbartjen e akullit dhe borës në distanca të mëdha.
Akulli dhe bora vendoseshin në enë prej balte, që futeshin në thasë me kashtë. Kështu pamundësohej shkrirja e shpejtë e akullit, i cili shitej në rrugë. Duket e pabesueshme, por këtë e dëshmon edhe një fotografi e vitit 1909. Në revistën e ilustruar javore “Nedela”, të Beogradit, më 1909 (viti II, nr. 25 dhe 26) botohen dy fotografi nga jeta në Shkup (që janë të panjohura për publikun shqiptar). Në njërën fotografi shihen njerëzit para një bukëpjekësi, kurse në tjetrën janë sharrjanët që shisnin borë e akull në një rrugë të Shkupit.
Nga Salajdin SALIHI
img_20190823_1549552055230880.jpg

Re: Traditat e lashta shqiptare.

Posted: Sun Mar 21, 2021 9:39 am
by TeuAL
Shamia karekteristike e vajzes nga Shkodra

Eshte nje pjese nga libri:
----------- http://archive.org ------------
Libri: The City of the Sultan, 2 vol.
Autor: Miss Julia Pardoe, Publ.: Henry Colburn, 1837
----------------------------------------------------

Autorja tregon per viziten e saj tek familja ne mergim e Mustafa Pashes nga Shkodra, ne 1836. Flet per gruan e tij Bejke(?), fisnike nga Shqiperia, per vajzen Emine dhe per pashain. Vemendjen e autores e terheq vajza e re dhe ne vecanti shamia karakteristike e vendlindjes se saj, Shkodres, qe vajza e tregonte me krenari. Ngjitjet jane pjese nga libri ku tregohet sa me lart.

Re: Traditat e lashta shqiptare.

Posted: Sun Mar 21, 2021 9:47 am
by TeuAL
Xhubleta
Historia e shqiptarëve ‘e qëndisur’ në xhubletë drejt UNESCO-s, studiuesit: Është katër mijëvjeçare!
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 234/page-3
https://www.youtube.com/watch?v=csc6Pg2 ... l=ReportTV

Re: Konferenca e 50-të Ndërkombëtare e Komisionit Ndërkombëtar të Baladave ne Tirane

Posted: Sat Jul 16, 2022 10:33 am
by TeuAL
http://www.akad.gov.al/ash/images/2022/ ... 2shqip.pdf
--------------------------------------
Konferenca e 50-të Ndërkombëtare e Komisionit Ndërkombëtar të Baladave;
Baladat dhe audienca, raportet e tyre në kohë dhe hapësirë.

Kjo konference do te zhvillohet nga 1 deri ne 5 Shtator 2022 ne Tiranë dhe Gjirokastër, Shqipëri.

Organizuar nga:
Akademia e Shkencave e Shqipërisë dhe
Kommission für Volksdichtung /
International Ballad Commission /
Commission internationale pour l’étude de la chanson populaire.

Përshëndetje dhe Ligjërata
--------------------------------
1.
18.00 - Fjala e hapjes nga Kryetari i Akademisë së Shkencave të Republikës
së Shqipërisë, akad. Skënder Gjinushi
2
18.15 - Fjala e hapjes nga Presidentja e KfV, prof. dr. Marjetka Golež Kaučič
3.
18.30 - Një prezantim i shkurtër për kontributin e folkloristëve dhe baladistëve
shqiptarë në kontekstin lokal, rajonal e ndërkombëtar - nga koordinatoret e
Komisionit Ndërkombëtar të Baladave (KfV) në Shqipëri e Kosovë, dr. Olimbi
Velaj e prof. dr. Arbnora Dushi

4.
Taive Särg
Arkivat e Folklorit Estonez, Muzeu Letrar Estonez
Komunikimi ndërmjet këngëtarëve dhe audiencës në koncertet e muzikës folklorike
5.
Varsa Liutkutė-Zakarienė
Drejtor i Arkivit të Folklorit Muzikor në Qendrën Shkencore LMTA, Vilnius, Lituani
Marrëdhënia midis pjesëtarëve të ansambleve të muzikës urbane folk dhe
performuesve të folklorit rural në koncerte e festivale
6.
Ian Russell
Ish-drejtor i Institutit të Elfinstonit në Universitetin e Aberdinit
Roli i mikrofestivaleve në qëndrueshmërinë e të kënduarit tradicional në
Mbretërinë e Bashkuar dhe në Irlandë.
7.
Eno Koço
Akademy e Shkencave e Shqipërisë
Kënga qytetare shqiptare, audienca dhe shënime kritike në gjysmën e parë të shek. XX.
8.
Akad. Matteo Mandalà
Universiteti i Palermos
Kalimeret e Lazarit: variante tekstuale të arbëreshëve të Sicilisë
9.
Arben Prendi e Valbona Karakaçi
Universiteti i Shkodrës Luigj Gurakuqi
Bota morale dhe zakonore në baladat gojore shqiptare
10.
Akad. Francesco Altimari
Mbi baladat tradicionale arbëreshe: një përmbledhje përmes analizës së
teknikave të transmetimit të tyre tekstual dhe ritual
11.
Danja Hobdari dhe Shaban Sinani
Çështja e herezisë në baladën mesjetare shqiptare të ringjalljes: “jus canonica”
vs “jus laica”
12.
Karl Reichl
Prof. em., Universiteti i Bonit, Gjermani
Humbja e ndjeshmërisë: ndryshimi i reagimeve të audiencës ndaj shfaqjeve
epike orale në Azinë Qendrore post-sovjetike
13.
Vasil S. Tole
Akademia e Shkencave e Shqipërisë
Kabaja iso-polifonike me saze si baladë pa tekst
14.
Irakli Koçollari
Akademia e Shkencave e Shqipërisë
“Ali-pashaida” - një baladë epike në mijëra vargje
15.
Olimbi Velaj
Universiteti Aleksandër Moisiu, Durrës
Kënga popullore, devijimi i mekanizmit të krijimit dhe të receptimit gjatë socializmit

16.
Marjetka Golež Kaučič
Drejtuese e Institutit të Etnomuzikologjisë, Lubjanë, Slloveni
Performuesi, publiku dhe baladat sllovene: nga pjesëmarrja në vëzhgim
17.
Matilda Burden
Profesore emeritus, muzeologe e Universitetit Stellenbosch, Afrika e Jugut
Këngë popullore afrikane të ringjallura: përvoja të audiencës në një kulturë bashkëkohore
18.
Leontina Musa
Instituti Albanologjik i Prishtinës
Konteksti kohë-hapësirë-audiencë dhe marrëdhënia midis krijuesve dhe riprodhuesve
19.
Arbnora Dushi
Instituti Albanologjik i Prishtinës
Audienca e baladave të këndura: nga teksti i shkruar me dorë në median digjitale

20.
John D. Niles
Profesor Emeritus, Universiteti i Wisconsin - Madison dhe Universiteti i Kalifornisë, Berkeley
Një këngëtar tradicional dhe audienca e tij: Duncan Williamson
21.
David Atkinson
Universiteti i Aberdinit
Hawkie dhe audienca e tij
22.
James Deutsch
Qendra Smithsoniane për jetën popullore dhe trashëgiminë kulturore Washington DC, SHBA
“Oklahoma e njihte mirë”: Woody Guthrie, Pretty Boy Floyd dhe audienca e tyre

23.
Éva Guillorel
Universiteti i Caen-it, Normandi
Këngët e shpifjes dhe publiku i tyre në Francën e shekullit të 18-të
24.
Rumen István Csörsz
Academia e Shkencave, Hungari
“Oh” dhe “Hej”! Historia sekrete dhe publike e këngës Rákóczi (shek. XVIIIXIX)
25.
Marija Klobčar
Qendra Kërkimore e Akademisë Sllovene të Shkencave dhe Arteve (ZRCSAZU), Instituti i Etnomuzikologjisë
Historitë performuese të dy italianëve të pafat dhe çështja e audiencës

26.
Visar Munishi
Instituti Albanologjik i Prishtinës
Kënga e “Hasimesë”, audienca dhe konteksti
27.
Izaim Murtezani
Instituti i Folklorit Marko Cepenkov - Shkup
Receptimi i baladës popullore shqiptare “Lufta e krushqve në udhëtimin e dasmës”
28.
Sabina Ispas
Akademia e Shkencave, Rumani
Këngëtarët e baladave nga brigjet e Danubit

29.
Delia Dattilo
Universiteti i Cagliari-t (Itali)
Kjo e re “familje këngëtare”: arsyet dhe pritshmëritë rreth një këndimi intim shumëpjesësh
30.
Larysa Lukashenko
Universiteti i Lvivit, Ukrainë
Balada karpatase e Dovbushit: Variante melodike dhe interpretime të performimit
31.
Ciara Thompson
Universiteti i Limerick-ut, Akademia Botërore Irlandeze e Muzikës dhe Vallëzimit
Kush po dëgjon? Ninullat tradicionale irlandeze si një mënyrë e lidhjes,
përballimit dhe vetëshprehjes për këngëtar-krijues-interpretues dhe dëgjuesit e tyre

32.
Astrid Nora Ressem
Seksioni i Muzikës, Departamenti për kërkime,
Biblioteka Kombëtare e Norvegjisë
“Hagbard dhe Signe”, një vrasje e trefishtë në balada dhe legjenda. Një kërkim
për audiencën e padukshme dhe krijimin e së vërtetës legjendare
33.
Liina Saarlo
Arkivat Folklorike Estoneze, Muzeu Letrar Estonez, Tartu, Estoni
Kur publiku është zhdukur: marrëdhëniet ndërpersonale midis këngëtarit, mbledhësit dhe audiencës
34.
Ylberza Halili
Instituti Albanologjik i Prishtinës
Baladat në epokën digjitale dhe roli i audiencës së internetit: Shembuj nga dy balada shqiptare

35.
Valentina Bold
Mos u ngatërro me familjen time dhe, më konkretisht, mos u ngatërro me nënën
time: James Hogg dhe rapsodët e kufirit
36.
Lidija Stojanović
Instituti i Folklorit Marko Cepenkov, Shkup
Balada dhe Melankolia
37.
Oksana Mykytenko
Instituti për Studime të Artit, Folklor dhe Etnologji, Akademia Kombëtare e Shkencave të Ukrainës, Kiev, Ukrainë
“Poetesha rapsode” (Jelena Shaulich) - vajtojcat popullore

38.
Virion Graçi
Akademia e Studimeve Albanologjike, Tiranë
Romani bashkëkohor shqiptar në kërkim të baladave
39.
Viola Isufaj
Universiteti i Tiranës
Balada në letërsinë moderne, rasti i Ismail Kadaresë
40.
E. Wyn James
Universiteti i Cardiff-it (Wales)
Balada letrare e Uellsit e shekullit të njëzetë: një lidhje maqedonase

41.
Ardian Kyçyku
Universiteti i Arteve, Târgu Mureș, Rumani
Çmimi dhe roli i sakrificës në jetën ballkanike - pasqyrë ndërdisiplinore mes
baladave “Rozafat” dhe “Mjeshtër Manol”
42.
Rigels Halili
Qendra për Studime të Europës Lindore, Universiteti i Varshavës
Mes gjeografisë dhe motiveve: harta e baladës së murimit në Shqipërinë e shekullit të 20-të
43.
Lili Sula
Universiteti i Tiranës
Rikthimi i baladës së rinjohjes së vëllait dhe motrës në periudhën e pas
Rilindjes: “Rapsodi e një poeme arbëreshe” e De Radës.

44.
Holta Sina-Kilica
Universiteti i Arteve, Tiranë
Balada e Tanës dhe “Urë moj e zeza urë” me dy zëra grash nga Toskëria
45.
Sara Bell
Vance-Granville Community College, SHBA
Poetika e këngës: Ruajtja e një gjuhe të rrezikuar në gjuhën e stilizuar të muzikës
46.
Eero Peltonen
Shoqëria Finlandeze e Folklorit dhe Shoqëria Finlandeze e Artit Rock
Rrënjët e të kënduarit: si mund të zbulohet bota e lashtë përmes performancave
të këndimit të këngëtarëve bashkëkohorë?

47.
Theang Teron
Universiteti i Tartu-së, Departamenti i Folklorit Estonez dhe të Krahasuar
Vargjet gojore të kujtesës së migrimit “Karbi”
48.
Anja Morić
Instituti i Muzikës dhe Etnografisë ZRC SAZU, Slloveni
“Betejat” nacionaliste për këngët popullore “Gottscheer”
49.
Lumnije Kadriu
Instituti Albanologjik i Prishtinës
“Besa-besë” - Fluiditeti i konotacionit të këngës në kontekstin sub-nacional

50.
Albert Doja
Universiteti i Lille-s
Mendimi mito-logjik dhe organizimi socio-logjik: për një analizë strukturore të
morfodinamikës së baladave dhe letërsisë gojore në Ballkan
51.
Iryna Dovhaliuk, Lina Dobryanska, Ukrainë
Fillimet e regjistrimeve fonografike të traditës epike të muzikës popullore
ukrainase: histori, probleme, arritje
52.
Janika Oras
Senior researcher, Arkivi Folklorik Estonez i Muzeut Letrar Estonez, Tartu
Kënga tradicionale në Estoni në gjysmën e dytë të shekullit të 20-të

53.
Maciej Janicki & Kati Kallio
Shoqata Finlandeze e Letërsisë (SKS)
Audienca orale e veprave të shtypura
54.
Jonathan Roper
Universiteti i Tartu-së, Estoni
Bota e vjetër dhe e reja
55.
Bubulinë Syla
Instituti i Albanologjisë, Prishtinë
Një këngë popullore, krijuesi, motivi dhe publiku. Rasti i këngës popullore “Diell e hënë”

56.
Aristotel Spiro
Universiteti i Tiranës
Endjet gjuhësore dhe “dhimbjet” filologjike të motrës së Konstandinit: një
rrugëtim greko-shqiptar-italian i baladës së “vëllait të vdekur”
57.
Luan Rama
Kënga e Kostandinit dhe vendi i legjendës në dritën e dokumentit të Trebizontit të
shekullit të dhjetë
58.
Blerina Suta
Universiteti i Napolit
Balada e besës dhe rrafshet izotopike të rrëfimit të Kadaresë

59.
Drita Isufaj
Universiteti Aleksandër Moisiu, Durrës
Erotizmi i mollës në lirikën dhe përrallat popullore shqiptare
60.
Mariglena Meminaj
Universiteti Ismail Qemali, Vlorë
Metamorfoza në fondin e baladave mesjetare shqiptare
61.
Thomas McKean
Elphinstone Institute Director, Aberdeen University
“He’s no gypsy”: Whose Meaning is it Anyway?

62.
Christopher Tushaj
“Kângë Kreshnikesh”, Rilindja Epike e Eposit të Malësisë Shqiptare
63.
Zymer Ujkan Neziri
Prishtinë, Kosovë
Elemente të baladës në Epos, motivi rinjohjes në eposin e kreshnikëve
64.
Nicola Scaldaferri
Universiteti i Milanos
Një perspektivë e re në studimin e këngëve epike shqiptare: nga zëri te trupi

65.
Albana Velianj
Akademia e Shkencave e Shqipërisë
Një baladë pa audiencë: motivi i vajzës së pafat në një baladë të panjohur shqiptare
66.
Suzana Varvarica-Kuka
Universiteti i Arteve, Tiranë
Perceptimi mbi opusin e kalorësve përmes gjuhës së imazheve vizuale
67..
Keiko Wells
Universiteti Ritsumeikan, Kjoto, Japoni
Dashamirët e rrëfimit të baladës budiste; Oguri Hangan: Një vështrim se si i ka
perceptuar audienca nga epoka mesjetare japoneze e deri më sot

-------------------------------------------------------------

Re: Traditat e lashta shqiptare.

Posted: Thu Jul 21, 2022 1:03 am
by TeuAL
TeuAL wrote: Sun Mar 21, 2021 9:47 am Xhubleta
Historia e shqiptarëve ‘e qëndisur’ në xhubletë drejt UNESCO-s, studiuesit: Është katër mijëvjeçare!
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 234/page-3
https://www.youtube.com/watch?v=csc6Pg2 ... l=ReportTV
Nje pamje nga Shqiperia e viteve 1920-1930, nga www.delcampe.net, ku ne fokus eshte nje grup me xhubleta.