"Moreover, you scorned our people, and compared the Albanese to sheep, and according to your custom think of us with insults. Nor have you shown yourself to have any knowledge of my race. Our elders were Epirotes, where this Pirro came from, whose force could scarcely support the Romans. This Pirro, who Taranto and many other places of Italy held back with armies. I do not have to speak for the Epiroti. They are very much stronger men than your Tarantini, a species of wet men who are born only to fish. If you want to say that Albania is part of Macedonia I would concede that a lot more of our ancestors were nobles who went as far as India under Alexander the Great and defeated all those peoples with incredible difficulty. From those men come these who you called sheep. But the nature of things is not changed. Why do your men run away in the faces of sheep?"
Letter from Skanderbeg to the Prince of Taranto ▬ Skanderbeg, October 31 1460
Etimologjia e fjales.
-
HylliArbenor
- Senior Member

- Posts: 108
- Joined: Thu Dec 09, 2010 7:50 pm
- Gender: Male
Re: Etimilogji e fjaleve...
Zeus, Mallakastriot, nuk preka anen e interpretimit te vepres se Omerit nga pikpamja historike. Siç thashe ne kte pike ju mund te keni absolutisht te drejt dhe un nuk ve dore ( ne fund te fundit shqiptaret skane pasur "voce in capitolo" ne shkrimin e historise, o ne percaktimin e rolit te tyre te rendesishem ne historine e Ballkanit). Analiza gjuhesore esht gje tjeter.
Zeus foljen "amelgo" e gjen ne lat.mulgeo/mulctus, sll.mlleko, gjerm.melkan/milk,sascr.margami, mos u nxito ta "rrjedhesh" nga shqipja mjel(qe ka grad 0 *mjelH). G/K-te e gjuheve "kentum" i ke Dh/The ne fund te fjaleve ne shqip(me perjashtime natyrisht), maDH-gr.meGas/meGalis-lat.maGnus-gjerm.*miKil, marDH-fishkem-gjerm.meorC-moçal, breDH(peme)-gjerm.*beorK-ang.birch tree, (h)aTHe-lat.aCutus/aCumen-nor.eKi-i mprehte, hedh-lat.iaCere,ne fillim- DHender-lat.Generum, DHalle-gr.Khalis-vere e kulluar-russ.zelye-tip pije e fermentuar, DHi/edh-lat.Haedus-gjerm.Goat, DHemb-lat.Gambos-gjerm.*Komb-kreher, Drither-gjerm.Gersta, etj etj. Paralelizmi Deo-Ge esht mjaft intrigus pasi paraqet karakteristika evidente strukturale te shqipes.
Mallakastriot ke te drejt, folja Qaj<*klaj esht shume e ngjashme me gr.klaio-te ankohesh,qash( dhe nuk esht e vetmja qe me ben te mendoj, krah.gjerm.klagen-te ankohesh,qortosh,akuzosh), me siguri ka pasur ndonje "shkrirje" o kontakt midis te dyave. "agos/akos-dhimbje lidhet me rrenjen *ak/ag-i mpreht,(h)athet dhe me lat.acumen/angustia-frike, siklet-shqip.ankth-gjerm.angst, edhe kjo mjaft e ngjashme me shqipen.
Zeus foljen "amelgo" e gjen ne lat.mulgeo/mulctus, sll.mlleko, gjerm.melkan/milk,sascr.margami, mos u nxito ta "rrjedhesh" nga shqipja mjel(qe ka grad 0 *mjelH). G/K-te e gjuheve "kentum" i ke Dh/The ne fund te fjaleve ne shqip(me perjashtime natyrisht), maDH-gr.meGas/meGalis-lat.maGnus-gjerm.*miKil, marDH-fishkem-gjerm.meorC-moçal, breDH(peme)-gjerm.*beorK-ang.birch tree, (h)aTHe-lat.aCutus/aCumen-nor.eKi-i mprehte, hedh-lat.iaCere,ne fillim- DHender-lat.Generum, DHalle-gr.Khalis-vere e kulluar-russ.zelye-tip pije e fermentuar, DHi/edh-lat.Haedus-gjerm.Goat, DHemb-lat.Gambos-gjerm.*Komb-kreher, Drither-gjerm.Gersta, etj etj. Paralelizmi Deo-Ge esht mjaft intrigus pasi paraqet karakteristika evidente strukturale te shqipes.
Mallakastriot ke te drejt, folja Qaj<*klaj esht shume e ngjashme me gr.klaio-te ankohesh,qash( dhe nuk esht e vetmja qe me ben te mendoj, krah.gjerm.klagen-te ankohesh,qortosh,akuzosh), me siguri ka pasur ndonje "shkrirje" o kontakt midis te dyave. "agos/akos-dhimbje lidhet me rrenjen *ak/ag-i mpreht,(h)athet dhe me lat.acumen/angustia-frike, siklet-shqip.ankth-gjerm.angst, edhe kjo mjaft e ngjashme me shqipen.
- Zeus10
- Grand Fighter Member

- Posts: 4227
- Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
- Gender: Male
- Location: CANADA
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
E kam te veshtire te debatoj, kur debatuesi me hedh perpara, mendime kaq te paorganizuara, ne nje fjali ku nuk ka pike e presje, ku nje mendim kryqezohet me shume te tjere, ne nje paragraf te vetem.
Nuk mendoj se me ke dhene ndonje argument, qe te kundershtosh ekujvalencen dhe-gje dhe poziten e rrenjes shqipe m(j)el, ne fjalet komplekse te disa gjuheve, pervecse e ke mbytur si zakonisht postimin, me 'cognate' ne gjuhe te lindura prej njera tjetres, ne menyre artificiale. Dhe njehere, me ke rreshtuar fjalet ekujvalente te mjel ne disa gjuhe te gjalla dhe te vdekura te lidhura me njera-tjetren:
amelgo--greqisht
mulgeo--latinisht
milch--gjermanisht
etj
por duke konfirmuar dhe njehere qe folja shqipe m(j)el e nje forme me te hershme c-v-c: 'MEL' eshte rrenja e te gjitha ketyre fjaleve, pavaresisht nga gjuha. Natyrisht zanorja e mesit eshte e paqendrueshme dhe varion midis tingujve e-i-u, qe shqipja aq mire e ka rregulluar ne menyre te vetvetishme, duke futur nje gjysem-zanore j perpara zanores se mesit
Primitive(c-v-c)-----E folur
mel-----------------mjel
pell-----------------pjell
sell---- ------------sjell
redh---------------rrjedh
vell-----------------vjell
deg-----------------djeg
pek-----------------pjek
etj etj
Pervec kesaj, dyshoj shume se ja di kuptimin shenjes *, duke e perdorur dhe per gjuhet e e konfirmuara, pa folur qe rindertimin e fjaleve PIE e ben sipas qejfit tend, pa ndjekur as nje metode standarte, duke me konfirmuar qe thjesht nuk ke marre asnje leksion te vetem ne kete fushe.
Nuk mendoj se me ke dhene ndonje argument, qe te kundershtosh ekujvalencen dhe-gje dhe poziten e rrenjes shqipe m(j)el, ne fjalet komplekse te disa gjuheve, pervecse e ke mbytur si zakonisht postimin, me 'cognate' ne gjuhe te lindura prej njera tjetres, ne menyre artificiale. Dhe njehere, me ke rreshtuar fjalet ekujvalente te mjel ne disa gjuhe te gjalla dhe te vdekura te lidhura me njera-tjetren:
amelgo--greqisht
mulgeo--latinisht
milch--gjermanisht
etj
por duke konfirmuar dhe njehere qe folja shqipe m(j)el e nje forme me te hershme c-v-c: 'MEL' eshte rrenja e te gjitha ketyre fjaleve, pavaresisht nga gjuha. Natyrisht zanorja e mesit eshte e paqendrueshme dhe varion midis tingujve e-i-u, qe shqipja aq mire e ka rregulluar ne menyre te vetvetishme, duke futur nje gjysem-zanore j perpara zanores se mesit
Primitive(c-v-c)-----E folur
mel-----------------mjel
pell-----------------pjell
sell---- ------------sjell
redh---------------rrjedh
vell-----------------vjell
deg-----------------djeg
pek-----------------pjek
etj etj
Pervec kesaj, dyshoj shume se ja di kuptimin shenjes *, duke e perdorur dhe per gjuhet e e konfirmuara, pa folur qe rindertimin e fjaleve PIE e ben sipas qejfit tend, pa ndjekur as nje metode standarte, duke me konfirmuar qe thjesht nuk ke marre asnje leksion te vetem ne kete fushe.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
-
Phoenix
- Supreme Member

- Posts: 476
- Joined: Thu Sep 24, 2009 3:12 am
- Gender: Male
Re: Etimilogji e fjaleve...
Më bëri shumë përshtypje lidhja midis dhallës shqiptare, verës së kulluar gr. dhe pijeve fermentuese ruse. Me sa aq sa di unë kur bëhet dhallë nuk kullohet gjë. Pastaj pse dhalla mos të lidhet me dhinë, por lidhet me verën e kulluar? Se çfarë thotë fjalori shpjegues shqip-shqip, e pashë, por cuditërisht ai është dhe kuptimi që kanë anglezët për "buttermilk" dhe jo kuptimi që ndoshta kanë një pjesë e mirë e shqiptarëve.HylliArbenor wrote:, DHender-lat.Generum, DHalle-gr.Khalis-vere e kulluar-russ.zelye-tip pije e fermentuar, DHi/edh-lat.Haedus-gjerm.Goat,
Ja se si ja shpjegojnë një të huaji se çfarë është dhalla në Shqipëri:[quoteem]Ce ne facciamo portare una e scopriamo una bevanda molto dissetante; apprenderemo dopo che è il dhallë, versione albanese dello yogurt diluito
Të lutëm më shpjego pak lidhjen që kanë kuptimet që ju janë dhënë këtyre fjalëve, përveç K-ve dhe Dh-ve. Gjithashtu pse grekët e sotëm na i thonë dhallës së tyre "αϊράνι" ?
- Zeus10
- Grand Fighter Member

- Posts: 4227
- Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
- Gender: Male
- Location: CANADA
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
Mendimi yt per shnderrimin k-dh nga te ashtequajturat gjuhe kentum ne shqip, eshte argumentuar shume varfer. Te ftoj ta lexosh vete dhe njehere ne menyre me te organizuar:G/K-te e gjuheve "kentum" i ke Dh/The ne fund te fjaleve ne shqip(me perjashtime natyrisht), maDH-gr.meGas/meGalis-lat.maGnus-gjerm.*miKil, marDH-fishkem-gjerm.meorC-moçal, breDH(peme)-gjerm.*beorK-ang.birch tree,
marDH-fishkem-gjerm.meorC-moçal
breDH(peme)-gjerm.*beorK-ang.birch tree
a të duken keto argument i mjaftueshem, per tu hedhur ne tryeze? Une mendoj qe jo.
Dhe brenda nje gjuhe te vetme si ""greqishtja"" toka therritej here me g e here me dh:
A mos valle atikishtja na qenkesh satem dhe dorishtja kentum?Attic De (Δη)) , is the Doric form of Ge (γή),
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
- Zeus10
- Grand Fighter Member

- Posts: 4227
- Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
- Gender: Male
- Location: CANADA
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
Kjo "dhalla" gjendet ndonjehere dhe ne mes te fjaleve ""greke"""Phoenix wrote:Më bëri shumë përshtypje lidhja midis dhallës shqiptare, verës së kulluar gr. dhe pijeve fermentuese ruse. Me sa aq sa di unë kur bëhet dhallë nuk kullohet gjë. Pastaj pse dhalla mos të lidhet me dhinë, por lidhet me verën e kulluar? Se çfarë thotë fjalori shpjegues shqip-shqip, e pashë, por cuditërisht ai është dhe kuptimi që kanë anglezët për "buttermilk" dhe jo kuptimi që ndoshta kanë një pjesë e mirë e shqiptarëve.HylliArbenor wrote:, DHender-lat.Generum, DHalle-gr.Khalis-vere e kulluar-russ.zelye-tip pije e fermentuar, DHi/edh-lat.Haedus-gjerm.Goat,
Ja se si ja shpjegojnë një të huaji se çfarë është dhalla në Shqipëri:[quoteem]Ce ne facciamo portare una e scopriamo una bevanda molto dissetante; apprenderemo dopo che è il dhallë, versione albanese dello yogurt diluitoe leggermente salato che in Turchia si chiama ayran http://viaggi.corriere.it/diari-di-viag ... 8988.shtml[/quoteem] Shtoj gjithashtu se ky kosi i holluar dhe jo i kulluar, tundet për t'u holluar!
Të lutëm më shpjego pak lidhjen që kanë kuptimet që ju janë dhënë këtyre fjalëve, përveç K-ve dhe Dh-ve. Gjithashtu pse grekët e sotëm na i thonë dhallës së tyre "αϊράνι" ?

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
- Arban Blandi
- Supreme Member

- Posts: 464
- Joined: Sun Apr 25, 2010 12:11 am
- Gender: Male
- Location: Іllyria, Ukraine
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
folja shqipe m(j)el e nje forme me te hershme c-v-c: 'MEL' eshte rrenja e te gjitha ketyre fjaleve, pavaresisht nga gjuha. Natyrisht zanorja e mesit eshte e paqendrueshme dhe varion midis tingujve e-i-u, qe shqipja aq mire e ka rregulluar ne menyre te vetvetishme, duke futur nje gjysem-zanore j perpara zanores se mesit
Primitive(c-v-c)-----E folur
mel-----------------mjel
pell-----------------pjell
sell---- ------------sjell
redh---------------rrjedh
vell-----------------vjell
deg-----------------djeg
pek-----------------pjek
etj etj
Our Scribd Channel - History was a damn dim candle over a damn dark abyss.
-
land
- Poster Grande Member

- Posts: 257
- Joined: Wed Sep 30, 2009 4:30 pm
- Gender: Male
Re: Etimilogji e fjaleve...
Hyll, qe te kemi te qarte nje gje, per cfar po flasim, per shekullin e X pas krishtit apo???!!!HylliArbenor wrote:Mallakastriot kete nuk e di, po thellesisht e dyshoj(ne çfare jane perkthyer gabim??me jep shembulla)..un po i referohesha vetem mungeses se digamit Vau(F) ne Iliaden dhe Odisen.
Iliada, ko poeme kompozohet(sic mendohet) rreth shekullit te IX perpara krishtit, thuhet nga nje fare i ashtuquajtur Homer, por kjo nuk eshte aspak e sigurt, mund te kene qene grup rapsodesh.
Per 3 shekuj me radhe kjo eshte transmetuar neper gjenerata vetem gojarisht, dhe vetem ne shekullin IV para krishtit tirani i athines Pisistrati e uniformoi ne forme te shkruar, por ka nje por, kjo iliade e Pisistratit(me te gjitha ndryshimet e paevitueshme te transmetimit ne formen gojore) mbijetoi deri ne shekullin e III para krishtit, kjo Iliade nuk egziston me.
cilen iliade njeh bota? njeh pikerisht ate Iliaden qe te dha Zeus10 me siper, iliaden e shekullit X pas krishtit, dhe te perdoresh Iliaden si reference per te shpjeguar gjuhet antike eshte me teper se nje budallallek me brire.
"They are Nietzsche's over-men, these primitive Albanians — something between kings and tigers."
- Henry Noel Brailsford
- Henry Noel Brailsford
-
HylliArbenor
- Senior Member

- Posts: 108
- Joined: Thu Dec 09, 2010 7:50 pm
- Gender: Male
Re: Etimilogji e fjaleve...
Zeus e ke te veshtire te kuptosh sepse ti me duket nuk lexon(thjesht sepse nuk te intereson, panvaresisht nga paqartesia e te shkruarit tim) diçka qe nuk mbeshtet tezen tende "rrenjet europjane" jane rrenje shqip edhe kur njeri te shkruan diçka kaq te thjeshtuar (sepse gjerat qe un te shkruajta jane bazike o "formale", "paralelet" dh-g, th-k, me gjuhet kentum, th/d-t me gjermanet ne fillim te fjales, ndarjet e djalekteve keltike, zvendesimi i H-se me V/B, jane ABC-ja e etimologjise krahasuese shok, dhe sa per djeni, shenja *,do te thote thjesht fjale e supozuar o rindertuar, ta perdora gabimisht vetem tek fjala "komb",fjale reale anglishte). Te thashe qe paralelismi dorik-attik De-Ge esht interessant se De paraqet strukturen e shqipes Dhe, ndarja kentum-satem nuk varet vetem nga d/dh-te por edhe nga karakteristika te tjera. Fjala per "qind" satem ne sanscr centum ne latinisht, esht vetem piknisja referuese(ne shqip esht fjala -zet ne nje-zet,dy-zet, sll.sto) sepse nuk ekziston nje ndarje e prere. persa i perket akuzave per "amatorialitet" o "joarsim" , thjesht mund te them qe jam i diplomuar ne gjuhe, studioj filologji prej vite me radhe, flas rrjedhshem 9 gjuhe dhe kuptoj,analizoj dhe di te lexoj me shume se 25 gjuhe indoeuropjane (midis te lashteve, te rejave dhe te vdekurave), natyrisht nuk jam as "shkencetare" as "profesore" po mund te them(pa modesti) qe nuk jam i "pagdhendur"...ama, nese me lejon, kur ndeshem me arsyetimet (qe ti therrasesh qesharake i ben nje favor) i tipit "V-at-kane" o "sy-per", me vjen mua dyshimi mbi arsimin tend Zeus
..duke e mbyllur kte parentez "njohje" mjaft te lezetshme (dhe shterp), po te perseris qe ktu un thjesht po tentoj te arsyetoj mbi diçka me nje metode akademike( qe nuk kam shpikur, ma kane mesuar profesore qe derdhin djersen e ballit prej vitesh mbi studimet Albanologjike, qe ti kaq gatishmerisht hedh posht) po çfare marre jane vetem fyerje dhe akuza bosh. nuk te pelqejn pergjigjet e mia, no problem, po ti perse nuk pergjigjesh pyetjeve qe te behen?? po te pyes per heren e 10 (mbase), çfare te ben te thuash qe mjel<mel(o çfaredo lloj rrenje ti do, "je"-te ne mes jane thjesht diptonga, si ne sllavisht) esht rrenje "shqipe" e "te gjithave" foljeve europjane qe pershkrojne kte akt? çfare te ben te pohosh qe toponimet europjane "rrjedhin" nga rrenje shqipje???? je ne gjendje te me japesh nje pergjigje LLOGJIKO-SHKENCORE?? me trego te lutem si mund ta besh kete pa marre "ne reshtim" foljet simotra e gjuheve europjane?? Zeus, me metoden qe ti perdor e dyshoje fort..po ta perseris; te jesh gjuhe konservatore (si shqipja), o te kesh "rrenja te shkurtra" nuk do te thote te jesh e ema e te gjithe gjuheve. te bera shemb. e gjuheve skandinave qe jane nga me sintetiket ne bote. metoda krahasimore (qe ty kaq ste pelqeka) esht e vetmja menyre (TE PAKTEN me efikasja) jo vetem per tu dhene fjaleve vendin e duhur ne "universin" e gjuheve indoeuropjane, po edhe per te pershkruar zhvillimet dhe raportet e mundshme midis tyre. po se more ne konsideraten e duhur, mendja te pjell vetem "monstra" o "barxoleta"..e para e ka burimin tek "super-ego" e dyta tek dembelizmi o me keq padija.
persa i perket "veres", "pijes ruse" etj, thjesht ky esht risultati strukturore qe te shpie atje..nuk duhet te mendohet si gje e pare "kuptimi" qe dy fjale nga dy gjuhe te ndryshme ndajne me njera tjetren..ai mund te jete edhe me i largeti, o madje edhe e kunderta (fenomen i perhapur) po fjalet te jene "gjenetikisht" te lidhura. fjala shqipe "moter" ne latinisht e ke per Mama "mater" ne lituanisht e ke per grua o vajze "moter",e njejta rrenje-3 kutpime te ndryshme, ate-baba e ke ne a.s.atheling,gjerm.adel-fisnik, vella e ke ne nornisht Svilar-kunate, o ku ta di, lat. volpis-dhelper e ke Wolf-ujk ne gjermanisht<Pgjerm.*wulfaz<IE*wĺ̥kʷos (gr.alopex<*valopex, keshtu esht me mire?
etj etj..nje fjale mund te jete "vere" ne nje gjuhe, "vaj" ne nje tjeter, "gjalpe" ne tjetrin..paraleli semantik nuk esht gjea e pare qe shihet, sepse nuk mund te pretendohet qe popuj te ndare teritorjalisht dhe historikisht nga shekuj vazhdojne te perdorin te gjitha fjalet me te njejtin kuptim( edhe pse kur ky ekziston, natyrisht qe merret ne konsiderate). Zeus sipas "rregullave" te mesiperme dhallen me çfare fjale ne greqisht mund ta lidhesh? po te jap nje "gjurme" fillon me G dhe do te thote qumesht..
..semantikisht mund ta lidhesh me dhin, pse jo, po esht nje lidhje e "brendshme" e gjuhes..si mund te lidhesh djellin-delen-dyllin- (te gjitha "sende" te verdha/bardha) o gjelber-ngjyre(<lat.galbus?-i verdhe/jeshile)gjalp-send i verdhe,kalb-te mykesh,verdhosesh(o jeshil),qelb-gje e verdhe,gelb-aze-gje e verdhe e kshu me radhe.
shpresoj mos te vazhdohet me "zenkat" shterpe, jane vetem humbje kohe per te gjithe. falemnderit.
persa i perket "veres", "pijes ruse" etj, thjesht ky esht risultati strukturore qe te shpie atje..nuk duhet te mendohet si gje e pare "kuptimi" qe dy fjale nga dy gjuhe te ndryshme ndajne me njera tjetren..ai mund te jete edhe me i largeti, o madje edhe e kunderta (fenomen i perhapur) po fjalet te jene "gjenetikisht" te lidhura. fjala shqipe "moter" ne latinisht e ke per Mama "mater" ne lituanisht e ke per grua o vajze "moter",e njejta rrenje-3 kutpime te ndryshme, ate-baba e ke ne a.s.atheling,gjerm.adel-fisnik, vella e ke ne nornisht Svilar-kunate, o ku ta di, lat. volpis-dhelper e ke Wolf-ujk ne gjermanisht<Pgjerm.*wulfaz<IE*wĺ̥kʷos (gr.alopex<*valopex, keshtu esht me mire?
shpresoj mos te vazhdohet me "zenkat" shterpe, jane vetem humbje kohe per te gjithe. falemnderit.
- Zeus10
- Grand Fighter Member

- Posts: 4227
- Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
- Gender: Male
- Location: CANADA
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
Edhe njehere qe te kuptohemi, une asnjehere nuk kam thene qe shqipja eshte meme e te gjitha gjuheve IE, ashtu sic i keqinterpreton ti mendimin tim. Une vazhdimisht kam thene, qe shqipja ka trasheguar si pak simotra te saj evropiane, strukturen e nje gjuhe te natyres, shume pak te nderhyre nga njeriu, per qellime standartizimi, liturgjie dhe shkollimi. Eshte pikerisht mema e shqipes, e perdorur per te krijuar gjuhet e kultures, sidomos latinishtja dhe greqishtja, qe pervecse jane forma rebele te njera-tjetres, kane dhene dhe derivate te panumerta lokale idiomash e dialektesh, qe me vone u bene gjuhe(nuk eshte nevoja besoj ti permend).
Persa te perket ty, nuk mendoj se kam thene qe je injorant dhe i pashkolluar, ajo qe kam shprehur per ty, eshte qe nga ajo qe shkruan, nuk te jep pershtypjen qe per kete fushe te vecante, te jesh instruktuar sipas nje standarti skolastik. Kjo mua nuk me duket fyerje, por nese ti e konsideron te tille une e terheq dhe kerkoj falje.
Persa me perket mua te siguroj qe jam i mireshkolluar, por kjo nuk eshte nje gje me interes, ajo qe eshte interesante rreth meje eshte qe une di te mendoj jashte kornizave, te luftoj normat dhe empirizmat djallezore, qe serviren nga "shkenca", per interesa jashte shkences.
Tani le te kthehemi prape tek tema.
Persa te perket ty, nuk mendoj se kam thene qe je injorant dhe i pashkolluar, ajo qe kam shprehur per ty, eshte qe nga ajo qe shkruan, nuk te jep pershtypjen qe per kete fushe te vecante, te jesh instruktuar sipas nje standarti skolastik. Kjo mua nuk me duket fyerje, por nese ti e konsideron te tille une e terheq dhe kerkoj falje.
Persa me perket mua te siguroj qe jam i mireshkolluar, por kjo nuk eshte nje gje me interes, ajo qe eshte interesante rreth meje eshte qe une di te mendoj jashte kornizave, te luftoj normat dhe empirizmat djallezore, qe serviren nga "shkenca", per interesa jashte shkences.
Tani le te kthehemi prape tek tema.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
- Orakulli
- Star Member

- Posts: 609
- Joined: Sun Jun 14, 2009 5:40 am
- Gender: Male
- Location: USA
Re: Etimilogji e fjaleve...
Zeus,
Ju nuk e keni thene , por e kam thene une. Une nuk e kuptoj do se cfare te keqe ka te pohosh nji dicka te tille. Numrat kane lindur nga njishi e me radhe. Numrat nuk kane lindur ne te njejten kohe.
Hylliabenor,
Ju jeni nji konformist, ndersa Zeusi eshte antikonformist. Noshta juve ju duhet te harxhoni ca kohe ta kuptoni Zeusin.
Zgjidhjet gjithmone kane ardhur nga nonkonformistet.
Si shembull, po te jap nje shkrim te dikujt, shkruajtur reth vitit 1582:
"Behold in the candle borne by this Chandler, to whom I give birth, that which shall clarify certain shadows of ideas ... I need not instruct you of my belief. Time gives all and takes all away; everything changes but nothing perishes (shenimi im:Origjina e perishes: nga prishet e gjuhes Shqipe dhe jo te perire/humbase e latinishtes). One only is immutable, eternal and ever endures, one and the same with itself. With this philosophy my spirit grows, my mind expands. Whereof, however obscure the night may be, I await the daybreak, and they who dwell in day look for night ... Rejoice therefore, and keep whole, if you can, and return love for love."
Sa per metodat qe perdoren sot, ato jane te shumta. Nga cka shkruani duke qarte qe ju nuk njihni, Hyllin.
Po te beje nje pyetje te vogel fare fare.
A ka lidhje njesia "bole' e shqipes me njesine ball (1) te anglishtes?
"round object," O.E., from O.N. bollr "ball," from P.Gmc. *balluz (cf. O.H.G. ballo, Ger. Ball), from PIE base *bhel- (2) "to swell" (see bole). The verb meaning "copulate" is first recorded 1940s in jazz slang. To be on the ball is 1912, from sports. Ball-point pen first recorded 1946. Ball of fire when first recorded in 1821 referred to "a glass of brandy;" as "spectacularly successful striver" it is c.1900. Ball and chain as a prisoner's restraint is recorded from 1835; as "one's wife," early 1920s.
Po njesia tjer e shqipes "koqe' a eshte e lidhur me "bole"?
A ka mundesi te shendrohen K>B, ose edhe b>k dhe q>l, ose l>q?
Po "tope" eshte e lidhur me "Koqe&Bole"?
A ka mundesi te te kemi shendrimin b>k>t, ose t>k>b dhe q>l>p, ose p>l>q?
A mund te krahasohen me metoden e njohur te krahasueshmerise gjuhesore te tre njesite dhe te thuhet qe jane cognata ose te huazura?
A pranon shkenca e fonetikes shëndrimet tingellore te sipershkruara?
Po i dhe pergjigje ketyre pyetjeve, sepse konkluzionet duhen nxjerre ne baze te fakteve, ndoshta fillon te kuptosh idiotizmin e metodes krahasimore te idioteve te gjuhesise dhe pjeserisht te idioteve te fonetikes?.
Shqipja permban nji minierë te tan, e cila eshte e vetmja per me gjet rrugen se si asht ngrit gjuha.Shqipja ndodhet tek burimi i lumit te modh te sotem gjuhesor. Eshte kroni lingustik, duan apo s'duan disa.
Ju nuk e keni thene , por e kam thene une. Une nuk e kuptoj do se cfare te keqe ka te pohosh nji dicka te tille. Numrat kane lindur nga njishi e me radhe. Numrat nuk kane lindur ne te njejten kohe.
Hylliabenor,
Ju jeni nji konformist, ndersa Zeusi eshte antikonformist. Noshta juve ju duhet te harxhoni ca kohe ta kuptoni Zeusin.
Zgjidhjet gjithmone kane ardhur nga nonkonformistet.
Si shembull, po te jap nje shkrim te dikujt, shkruajtur reth vitit 1582:
"Behold in the candle borne by this Chandler, to whom I give birth, that which shall clarify certain shadows of ideas ... I need not instruct you of my belief. Time gives all and takes all away; everything changes but nothing perishes (shenimi im:Origjina e perishes: nga prishet e gjuhes Shqipe dhe jo te perire/humbase e latinishtes). One only is immutable, eternal and ever endures, one and the same with itself. With this philosophy my spirit grows, my mind expands. Whereof, however obscure the night may be, I await the daybreak, and they who dwell in day look for night ... Rejoice therefore, and keep whole, if you can, and return love for love."
Sa per metodat qe perdoren sot, ato jane te shumta. Nga cka shkruani duke qarte qe ju nuk njihni, Hyllin.
Po te beje nje pyetje te vogel fare fare.
A ka lidhje njesia "bole' e shqipes me njesine ball (1) te anglishtes?
"round object," O.E., from O.N. bollr "ball," from P.Gmc. *balluz (cf. O.H.G. ballo, Ger. Ball), from PIE base *bhel- (2) "to swell" (see bole). The verb meaning "copulate" is first recorded 1940s in jazz slang. To be on the ball is 1912, from sports. Ball-point pen first recorded 1946. Ball of fire when first recorded in 1821 referred to "a glass of brandy;" as "spectacularly successful striver" it is c.1900. Ball and chain as a prisoner's restraint is recorded from 1835; as "one's wife," early 1920s.
Po njesia tjer e shqipes "koqe' a eshte e lidhur me "bole"?
A ka mundesi te shendrohen K>B, ose edhe b>k dhe q>l, ose l>q?
Po "tope" eshte e lidhur me "Koqe&Bole"?
A ka mundesi te te kemi shendrimin b>k>t, ose t>k>b dhe q>l>p, ose p>l>q?
A mund te krahasohen me metoden e njohur te krahasueshmerise gjuhesore te tre njesite dhe te thuhet qe jane cognata ose te huazura?
A pranon shkenca e fonetikes shëndrimet tingellore te sipershkruara?
Po i dhe pergjigje ketyre pyetjeve, sepse konkluzionet duhen nxjerre ne baze te fakteve, ndoshta fillon te kuptosh idiotizmin e metodes krahasimore te idioteve te gjuhesise dhe pjeserisht te idioteve te fonetikes?.
Shqipja permban nji minierë te tan, e cila eshte e vetmja per me gjet rrugen se si asht ngrit gjuha.Shqipja ndodhet tek burimi i lumit te modh te sotem gjuhesor. Eshte kroni lingustik, duan apo s'duan disa.

-
HylliArbenor
- Senior Member

- Posts: 108
- Joined: Thu Dec 09, 2010 7:50 pm
- Gender: Male
Re: Etimilogji e fjaleve...
Zeus te shkosh „jashte kornizave“ dhe te sfidosh teorite korrente esht admiruese, po duhet te kesh kujdes se ne ç’menyre e ben. Nuk esht problemi te jesh „konformist apo jo“ pika qendron tek ti besh gjerat ashtu siç duhen bere. Nese çfare un shkruajta nuk te duket e shkolluar, atehere studjoset qe i kane shkruar nuk jane te shkolluar(sepse jane rregulla te tyre jo te miat). Ne mund te vazhdojm te arsyetojm çdonjeri me metoden e vet, e rendesishme esht te gjejm nje pike kontakti, ndryshe debati esht i kote. Per tu kthyer tek pohimi yt, un ta bera kte pyetje (kur te dhash 3 mundesi), ku po tentoja te kuptoja se çfare doje te thoje ti eksaktesisht me analizat e tua. tani qe me ne fund dhe nje pergjigje te qarte, besoj u morrem vesh. Dmth shqipja esht gjuha me "natyrore" o nga me te "pandoturat" o "origjinalet". Kete mendim e ndaj me ty(pjeserisht) ,shqipja esht gjuhe qe ka shume trajta konservatore (dhe nuk esht e vetmja) qe mbase i vin nga nje fare izolimi i popullsive shqipfolese per periudha te gjata (sidomos ato malsore, ku shqipja duket u origjinua). Por sic te thashe, ky konservatizem esht pasqyre e thjeshtesise se jetes dhe e shoqerise se atyre kohrave, prandaj edhe fjalet qe pasqyronin kte lloj jetese ishin te thjeshta, reale, bazike, pa spekullime te sterholluara kuptimore. p.sh.nje fjale qe ne greqisht o latinisht morri nje kuptim filosofik, o intelektuale te lart o te komplikuar, ne shqip mund ta gjesh si nje fjale te thjesht qe denoton nje diçka konkrete o ndonje kuptim elementare. Nese nisemi nga nje rrenje fjale, dhe asaj i shtojm sufikse e prefikse, ose e bashkojme me 2 o me shume fjale, mund te shprehim me te dhjetra dritehije kuptimore e se njejtes fjale. kjo esht çfare ndodhi ne greqisht e latinisht. Per te marre prape shembullin, nuk esht se greqishtja nuk ka pasur rrenjen bazike “mel”, thjesht nga nevoja per te shprehur kuptime te tjera, rrenja u transformua me shtojcat bartese te kuptimit (mungesa e nje fenomeni te tille ne shqip esht nje nga arsyet e varferise leksikale te gjuhes sone). Tani perse kjo ka ndodhur ne greqisht dhe jo ne shqip, ky esht debat tjeter, opsionet jane te shumtat. Mund te jete sepse shqiptaret e lashte, si shume popuj te tjere, nuk ishin te drejtuar ndaj nje lloj "intelektualiteti" spekullus-arsyetor me trajta universale, po ndaj nje bote shpirterore qe kish trajta kulturore te forta etnike, dmth kuptimplote vetem ne kontekstin e popullit(keshtu ishin gjermanet ,keltet, sllavet etj.ne pergjithesi "popujt barbare"). keshtu qe edhe nevoja per krijim te fjaleve per te pershkruar mendime te larta filozofike nuk ekzistonte. çfare greku o latini shprente me fjale te sterholluara, shqiptari e shprehte me nje fjale te thjesht o me gjesta, mimik, tonalitetin e zerit, thenie popullore ( siç ben ne menyre te bukur sot e kesaj dite) ose thjesht me gjuhen e trupit..ndonje here duke perdorur shpaten
..ishte i sigurt qe keqkuptime me bashkekombasin e tij nuk do kishte. po ne nje shoqeri kaq te hapur si ajo greke dhe latine, ne kontakt te vazhdueshem tregetare, kulturore, politik, ushtarak me popuj nga me te ndryshmit, disa edhe mjaft te kulturuar (si perse e arabe), trajtat "etnike" e te komunikuarit ishin te pafuqishme, keshtu qe lindi vetvetiu nevoja per nje tip komunikimi sa me te sakte e te pasur, pa mundesi keqkuptimi, me fjale qe shprehnin concepte sa me "universalish" te arsyeshme. Keshtu u zhvillua tejmase dialektika. Dmth "arti i te folurit", mund te thuhet esht pjellje e pekuliaritet te shoqerive greko-latine, se lindi nga nevoja, andaj edhe zhvillimi i hershem i te shkruarit midis grekeve (qe huazuan alfabetin nga fqinjit fenikas me te cilet tregetonin), dhe si rrjedhoj letersia, dialektika, filosofia, matematica, teatri etj. Dmth nuk ka te bej "artificialiteti" i gjuhes greke, por zhvillimi kulturore dhe shoqerore. besoj ktu qendron diferenca e pare me shqipen.
-
HylliArbenor
- Senior Member

- Posts: 108
- Joined: Thu Dec 09, 2010 7:50 pm
- Gender: Male
Re: Etimilogji e fjaleve...
Orakull falemnderit per shembujt mjaft te lezetshem
..te tentosh te jesh sa me shkencore nuk esht konformizem, ashtu siç nuk esht konformizem te studiosh matematiken per te kuptuar fiziken, o te mesosh rregullat e vizatimit per te bere nje pikture. pa rregulla çdo gje behet personale. nese do te "break the rules", behe, veç kujdes se si e ben dhe ne çfare rezultatesh arrin.
persa i perket "bole-koqe" jane 2 fjale qe rrjedhin nga 2 rrenje te ndryshme. siç i thash Zeusit, nuk duhet te perdoret vetem semantika per te analizuar fjalet, kuptimi esht diçka "labile" qe ndryshon, "slitton" nga gjuhe ne gjuhe, se esht i varur nga zhvillimet e brendshem te shoqerise. struktura e fjales esht gjea e pare qe duhet pare. bole ka gjase te jete huazim nga latinishtja o sllavishtja. koqe mund te rrjedh nga fjala "kuqe" sipas modelit (mbyll-boll,buj-bote,ze-zote) dmth "sendet e kuqe/kafe" nga ngjyra me e erret e organeve seksuale ne krahasim me trupin (krahaso it.marroni-koqe). nje paralelizem joshes dhe, semantikisht dhe strukturalisht i mundshem, esht midis shqip.ball/bale dhe ang.bald<a.s.bala-qeros, ngjyre e bardhe, dhe bold<a.s.bald-i hedhur,trim. qe te dya lidhen lehte me ballit; e para mos te kesh floke ne koke, sikur te jesh me "balle te gjere",e dyta te besh balle, te jesh trim, "ti vesh ballin" si ital."affrontare"-lett.te besh balle, dalesh perpara.
persa i perket ""A ka mundesi te te kemi shendrimin b>k>t, ose t>k>b dhe q>l>p, ose p>l>q?"" varet se çfare do te thuash,nje alternim i brendeshem i gjuhes qe krijon fjale me kuptime komplementare o nje paralelizem me "cognate" semantike me gjuhe te tjera europjane?
persa i perket "bole-koqe" jane 2 fjale qe rrjedhin nga 2 rrenje te ndryshme. siç i thash Zeusit, nuk duhet te perdoret vetem semantika per te analizuar fjalet, kuptimi esht diçka "labile" qe ndryshon, "slitton" nga gjuhe ne gjuhe, se esht i varur nga zhvillimet e brendshem te shoqerise. struktura e fjales esht gjea e pare qe duhet pare. bole ka gjase te jete huazim nga latinishtja o sllavishtja. koqe mund te rrjedh nga fjala "kuqe" sipas modelit (mbyll-boll,buj-bote,ze-zote) dmth "sendet e kuqe/kafe" nga ngjyra me e erret e organeve seksuale ne krahasim me trupin (krahaso it.marroni-koqe). nje paralelizem joshes dhe, semantikisht dhe strukturalisht i mundshem, esht midis shqip.ball/bale dhe ang.bald<a.s.bala-qeros, ngjyre e bardhe, dhe bold<a.s.bald-i hedhur,trim. qe te dya lidhen lehte me ballit; e para mos te kesh floke ne koke, sikur te jesh me "balle te gjere",e dyta te besh balle, te jesh trim, "ti vesh ballin" si ital."affrontare"-lett.te besh balle, dalesh perpara.
persa i perket ""A ka mundesi te te kemi shendrimin b>k>t, ose t>k>b dhe q>l>p, ose p>l>q?"" varet se çfare do te thuash,nje alternim i brendeshem i gjuhes qe krijon fjale me kuptime komplementare o nje paralelizem me "cognate" semantike me gjuhe te tjera europjane?
- Mallakastrioti
- Galactic Member

- Posts: 2936
- Joined: Thu Jul 23, 2009 4:23 pm
- Gender: Male
- Location: Italy
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
Komentet e anetarve Landi dhe HylliArbenor, per arsye pasi kalojne ne sulme personale, do hiqen.
Ju lutem mos kalojme ne sulme personale dhe ti permbahemi temes.
Faleminderit.
Ju lutem mos kalojme ne sulme personale dhe ti permbahemi temes.
Faleminderit.

- Mallakastrioti
- Galactic Member

- Posts: 2936
- Joined: Thu Jul 23, 2009 4:23 pm
- Gender: Male
- Location: Italy
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
Nuk di si ka bere lidhjen e dy foljeve te nenvizuara me poshte, pra ate "a-dmis" =DAM-nimi, dhe "parthinos"=i pamartuar (=pa dhene? ku edhe fjala shqip "dhen-der" ka te njejten rrenje???)

ku po te perkthejme ne shqip p.sh foljen anglishte "unbroken" kemi...

---

ku po te perkthejme ne shqip p.sh foljen anglishte "unbroken" kemi...

---

- Mallakastrioti
- Galactic Member

- Posts: 2936
- Joined: Thu Jul 23, 2009 4:23 pm
- Gender: Male
- Location: Italy
- Contact:
