"Moreover, you scorned our people, and compared the Albanese to sheep, and according to your custom think of us with insults. Nor have you shown yourself to have any knowledge of my race. Our elders were Epirotes, where this Pirro came from, whose force could scarcely support the Romans. This Pirro, who Taranto and many other places of Italy held back with armies. I do not have to speak for the Epiroti. They are very much stronger men than your Tarantini, a species of wet men who are born only to fish. If you want to say that Albania is part of Macedonia I would concede that a lot more of our ancestors were nobles who went as far as India under Alexander the Great and defeated all those peoples with incredible difficulty. From those men come these who you called sheep. But the nature of things is not changed. Why do your men run away in the faces of sheep?"
Letter from Skanderbeg to the Prince of Taranto ▬ Skanderbeg, October 31 1460

Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

Diskutim profesional për gjuhën.

Moderators: Mallakastrioti, bardus

Post Reply
User avatar
Orakulli
Star Member
Star Member
Posts: 609
Joined: Sun Jun 14, 2009 5:40 am
Gender: Male
Location: USA

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#121

Post by Orakulli »

Ato jane hipoteza te dikujt, njesoj si ato te zeusit dhe nuk mund te marrin perparesi as te Zeusit mbi ato te tyre dhe as ato te tyre kundrejt atyre te Zeusit. Prandaj autori perdor probably shume here, ka mundesi.
Ndersa e dyta mbeshtet hipotezen e zeusit:Anyone who has studied classical Greek will tell you that there's little syntactic or morphological resemblance between the two forms of Greek.

Greqishtja e re dhe greqishtja e vjeter nuk kane lidhje, pra nuk kemi vazhdim te nje gjuhe natyrale, sic ishte greqishtja e vjeter , e mbeshtetur tek nje gjuhe tjeter e meparshme Skipja, por e zhvilluar ne menyre natyrore. Si quhet zhvillimi ne menyre natyrore. Po e them me fjale te thjeshta. Nuk e kena shpik ende karrocen, por jena duke perdorur vetem kalin si mjet levizje. Pas shpikjes se karroces, prej nji individi natyrisht, na del domosdoshmeria e venies se emrit objektit te ri. Jemi te detyruar. Mblidhen nje grup tdhe vrasin mendjen dhe i vene nje emer. Duhet ti vene nje emër se nuk mund te flasin reth saj kur duhet, sic kane pas objektet e tjere emra te trasheguar nepermjet gjuhes se nenes. Si ja vune emrin? Nuk e di as edhe nje shkencetar deri me sot. Nuk e dine. Ngrene supet. Dine shume gjera te tjera, mirepo kete nuke dine. Nejse. Pranohet nga te gjithe qe nuk dihet. Disa thone ja vune apriori, d.m.th kot fare thene me shqip. E filloi kete njefare Sapir. Bile edhe shekspir e thkeson kete apriorine me thenien e tij te degjuar reth emrit te trendafilit, qe fatekeqesisht per Shekspirin ajo nuk vinte nga gjuha angleze. ishim tek koha e injoranteve te parahomerit, kur ata ja vune emrin karro. Pse Karro? Si edh pse *karro eshte shume afer me fjalen Kal nuk pergjigjet kush, por nuk mund te pretendohet llogjikisht qe karro eshte fjale me vjeter se fjala kal, ose dhe kane lindur ne te njeten kohe. Ndersa gjuhe artificiale eshte nje gjuhe qe vendoset te behet e re nga fillimi per nje kohe realtivisht te shkurter per disa arsye. Kuptohet kishte ardhur momenti evolutiv kur kjo mund te behej e mundur. Ne kohen e Vinkave, pellasgeve, Ilirive, Dorianeve, Romaneve nuk ishte e mundur. Shikoni latinishten sa ndryshon nga shekulli ne shekull dhe sa ndryshe eshte nga ajo e vjetra ne gur.
Kjo u be mundur pas shekullit te 10 pas krishtit. Natyrisht ajo u duhej elitave qe tashme e kishin zaptuar europen dhe donin te benin ndarjen perfundimtareve me berjen e kombeve, sepse njerezit e kishin tashme gjuhen e pare natyrore. Elita do te kontrolloje, realizoje qellimet e saj dhe duke paguar severet e vet me detyren te ndertojne nje gjuhe qe te mos jete e ngjashme me gjuhen e meparshme, qe ndoshta e shikonin si nje gje te vjeter, ose dicka primitive, ose dicka qe mbante nje shpirt te njeirut te pare , shpirtin e mosnenshtrimit dhe pas pageses se mire dhe nje pune te gjate 2-3 shekuj, ishte me e veshtire sesa mendohej, duhej te konkurronte gjuhen e folur qe njerezit flisnin. Me ne fund serveret e bejne, ka mundesi ka qene murgj, gjuhen e re dhe e cojne tek kembet e mbretit. pastaj dajaku i mbretit, carit, princit, kontit, etj dhe pambuku i Kishes per nja dy shekuj te tjere i detyrojne sklleverit njerez te mesojne ate. Ndryshe burg, pa ngrene, mallkuar nga kisha. Lexoni vetem per faktet historike te gjuhes Shqipe ne Greqi dhe do kuptoni metoden qe kishte shekuj qe ishte zbatuar ne Europe. Pas kesaj kur gjuha pothuaj u mesua qe te ligjerohej lejuan hapjen e shkollave per skllverit. Kjo eshte historia me fjale vbulgare e gjuheve te vjetra me tradita te Europes gardhi i onrave. Te tilla jane qe nga Aglishtja, Gjermanishtja, Rusishtja, Greqishtja sipas drejtimeve fetareperkates. Shpetuan: Baskishtja, Shqipja, Irlandishtja, Gjuhet nordike dhe baltike pjeserisht qe u zhvilluan deri ne ditet moderne si forma natyrore nga ku ne fund u zgjodh vertet nje dialekt per te vendosur gjuhen zyrtare. Me e bukurua e gjuheve artificiale eshte Italishtja, ka art ne te, me e shemtuara eshte Rusishtja. Gjuhet artificiale eshte kur ndertohet komplet nje set gjuhesore brenda nje periudhe realtivisht te shkurter historike. Pra, ato gjuhe qe nuk kane kaluar ne stadin evolitiv te gjate deri sa kompletonin setin e tyre. Prandaj anglishtja, rusishtja e te jera kane ate ndertim jo te natyrshem fonetik qe gati sa nuk e shqyen gojen folesi. Ndertuesit e tyre nuk i njihnin ligjet e fonetikes, perjashto italishten , nje mrekulli fonetike, nje persosje deri ne nivelin me te larte te njohsmerise fonetike. perjashtuar gjithe tingujt qe me vone shkaterrohen , ose shqyejne gojen dhe kordatnjerezore. Sic duke zemra e kodikeve njihej vetem tek zemra e kultures. Zemra jo vetem si ndertoheshin fjalet por edhe si duhet te vendoseshin zanoret dhe bashtingelloret ne raport me njera tjetren ne fjale dhe fjali. Po ti shikosh holle holle shumica e fjaleve te "huaja" qe kam perdorur une tek ky tekst e ka bazat semantike tek Shqipja. Evolutiv-vendosni vetem transformimet fonetike shkencore te B-v dhe L-R dhe do ti nxirrni lehte kuptimin e pare semantik. Madje edhe Semantik eshte e tille.
Image
Gardhi i Ondrrave
Senior Member
Senior Member
Posts: 153
Joined: Fri Jan 20, 2012 4:09 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#122

Post by Gardhi i Ondrrave »

Orakulli wrote:Papgalloj, ne kuptim perserit fjalet ete tjreve. Nuk ishte per ju personalisht, ishte drejtuar ne pergjithesi te ketij grupi te njerezve pjesmarres ne internet e kudo, pra per ata qe thone c'fare dihet dhe nuk e kuptojne qe ajo nuk ka nevoje te thuhet se dikush e ka thene, ose disae kane shkruajt me pare. Dhe kane shkruajt shum ne kete drejtim. Ju duket sikur jane mendime te tyre origjinale. Ne kete sens. respektoj cfare ju thoni, por mos i ngaterro gjerat. Me nje fjale: mos u be paranjohak.
Sa pe historine egjuhes gjermani, mos na fol ne pergjithesi, por na thuaj kur eshte shkruajt per here te pare, kush e ndertoi gjuhen gjermane dhe kur. Folja ne pergjithesi eshte me ulet se niveli i papagallit, ose eshte nje papagall injorant. Beje nje studim per gjuhen gjermane . Ndersa per gjuhen angleze po ta them une, lib perqind adn Ilire.ri i tyre i pare nuk mnd te kuptohet nga nje anglez i sotem dhe nje femije i shkolles fillore di me shume fjale se Shekspiri, ose Shekspiri po te vinte ne ditet tona nuk do te kuptonte as % te anglishtes se sotme. I kane shkruajtur te tjeret keto, dhe une po bej rolin e papgallit kujtues.
Perseri tek gjermanet. Po te citoj nje autore e atij kombi:
For Krahe the Illyrians were the most important people ; only they caused a great impact on further developments in history. He ended his booklet entitled Die Indogermanisierung Griechenlands und Italians saying "Ohne die Illyrier kein Rom und Romertum - und ohne die Illyrier kein Sparta und kein Doriertum!" (Krahe, 1949, p. 14)
Për Krahe ilirët ishin popullsia më e rëndësishme; vetëm ata, sollën një ndikim të famshëm në zhvillimet e mëtejshme në histori. Ai e përfundoi broshurën e tij me titull “Die Indogermanisierung Griechenlands und Italians” duke thënë: (Pa ilirët nuk ka Romë dhe romakë – dhe pa ilirët nuk ka Spartë dhe nuk ka Dorikë)"Ohne die Illyrier kein Rom und Romertum - und ohne die Illyrier kein Sparta und kein Doriertum!"
(Krahe, 1949, fq 14.).

Zotni un nuk jam "paranojak", nuk kam arsye me ken paranojak, ma duket se ju duhet me u shpreh i fije ma mire. Un e di qe gjanat qe un them ju i dini, nuk jam tu fol t'kundertan. Por shume gjana mos ti lajm jasht si me ken "kto i dim tash skena nevoj me i persarit". Jo, gjanat duhen shtjellu mire, duhen parsarit, duhet argumentu me llogjike jo vec me bindje personale. Nuk eksistojne vec autore qe jan pro teorise pan-illire, ka edhe nga ata qe jan kunder. Duhet me nigju te dya zanat, apo jo? Un nuk po "papagalloj" cfare kan thane te tjert, po tentoj me kuptu cfare Zeus asht tu fol, dhe i jap pargjigje n'baze t'asaj qe ai thot. Un sjam kunder asaj qe Zeusi asht tu fol, vec du me pa shamujt praktike se si gjuha shqipe asht ma "natyralja" dhe pse gjuht e tjera jan ma pak natyrale. Un jam tu ba pytje. Zeusi qiti shamujt e kishes qe kan nertu gjuht, dhe un u pargjigja qe kjo nuk mun me ken e vartet per ket e ket arsye, nuk asht opinioni em o i yti, kishat nuk kan shpik asnji gjuh. Nuk kam lexu kurre nji autor qe pohon qe kisha ka nartu gjuhe. Mase jam injorant, e pranoj, po pranaj po t'lyp me kallzu autoret, shamujt, teorite qe shkojn ne ket drejtim, spese personalisht nuk kam nigju kurre ne jeten teme nji gja e tille. Kaq.
Per gjuht gjermanike. Fragmenti i pare i gjetun ne gjuht gjermane menohet qe asht Helmeta e Nassaut qe citon "Odin Hari gasti" qe do me thane , Odin, Hyu i Lufts mysafir i ushtrise. Hari e gjen ne gjuhn gjermane Heer me t'njajtan kuptim, gasti e ke ne tana gjuht gjermane, guest, gast etj po me t'njajtin kuptim. Tash, nuk po ta them kat sepse menoj qe ti se din. Po ta qis me ba pytjen, pse kjo duhet me e konsideru "artificiale" o e "nertu"? e nertu na cfare? prej cfare llogjiket? E njajta pytje besoj vlen dhe per tana fragmentet e gjuhve te tjera. Anglezet nuk lexojne dot gjuhn e mesjets, kjo asht dicka krejt normale, gjuht nryshojne dhe zhvillohen ne kohe, nuk rrin t'njajtat ne shekuj, asi gja nuk qendorn e njajta ne shoqnin njerzore, asht ligji i natyrs, menoj. Po ka edhe perjashtime. Sic thashe ma pare izlandezet mun me lexu tekstet gjermane te mesjets (Edda poetica dhe Edda in prosa ) pa asnji vashtirsi, sepse ajo shoqni ka ken e izolume ne shekuj. Pra varet nga shoqnit. Un kam vashtirsi me lexu Gjon Buzukun, merre me men flas t'njajtin djalekt dhe Shoqnia shqiptare ka ken po e izolume. kto jane pytjet e mia per t'cilat du me ba debat.
Gardhi i Ondrrave
Senior Member
Senior Member
Posts: 153
Joined: Fri Jan 20, 2012 4:09 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#123

Post by Gardhi i Ondrrave »

Orakulli wrote:Ato jane hipoteza te dikujt, njesoj si ato te zeusit dhe nuk mund te marrin perparesi as te Zeusit mbi ato te tyre dhe as ato te tyre kundrejt atyre te Zeusit. Prandaj autori perdor probably shume here, ka mundesi.
Ndersa e dyta mbeshtet hipotezen e zeusit:Anyone who has studied classical Greek will tell you that there's little syntactic or morphological resemblance between the two forms of Greek.

Greqishtja e re dhe greqishtja e vjeter nuk kane lidhje, pra nuk kemi vazhdim te nje gjuhe natyrale, sic ishte greqishtja e vjeter , e mbeshtetur tek nje gjuhe tjeter e meparshme Skipja, por e zhvilluar ne menyre natyrore. Si quhet zhvillimi ne menyre natyrore. Po e them me fjale te thjeshta. Nuk e kena shpik ende karrocen, por jena duke perdorur vetem kalin si mjet levizje. Pas shpikjes se karroces, prej nji individi natyrisht, na del domosdoshmeria e venies se emrit objektit te ri. Jemi te detyruar. Mblidhen nje grup tdhe vrasin mendjen dhe i vene nje emer. Duhet ti vene nje emër se nuk mund te flasin reth saj kur duhet, sic kane pas objektet e tjere emra te trasheguar nepermjet gjuhes se nenes. Si ja vune emrin? Nuk e di as edhe nje shkencetar deri me sot. Nuk e dine. Ngrene supet. Dine shume gjera te tjera, mirepo kete nuke dine. Nejse. Pranohet nga te gjithe qe nuk dihet. Disa thone ja vune apriori, d.m.th kot fare thene me shqip. E filloi kete njefare Sapir. Bile edhe shekspir e thkeson kete apriorine me thenien e tij te degjuar reth emrit te trendafilit, qe fatekeqesisht per Shekspirin ajo nuk vinte nga gjuha angleze. ishim tek koha e injoranteve te parahomerit, kur ata ja vune emrin karro. Pse Karro? Si edh pse *karro eshte shume afer me fjalen Kal nuk pergjigjet kush, por nuk mund te pretendohet llogjikisht qe karro eshte fjale me vjeter se fjala kal, ose dhe kane lindur ne te njeten kohe. Ndersa gjuhe artificiale eshte nje gjuhe qe vendoset te behet e re nga fillimi per nje kohe realtivisht te shkurter per disa arsye. Kuptohet kishte ardhur momenti evolutiv kur kjo mund te behej e mundur. Ne kohen e Vinkave, pellasgeve, Ilirive, Dorianeve, Romaneve nuk ishte e mundur. Shikoni latinishten sa ndryshon nga shekulli ne shekull dhe sa ndryshe eshte nga ajo e vjetra ne gur.
Kjo u be mundur pas shekullit te 10 pas krishtit. Natyrisht ajo u duhej elitave qe tashme e kishin zaptuar europen dhe donin te benin ndarjen perfundimtareve me berjen e kombeve, sepse njerezit e kishin tashme gjuhen e pare natyrore. Elita do te kontrolloje, realizoje qellimet e saj dhe duke paguar severet e vet me detyren te ndertojne nje gjuhe qe te mos jete e ngjashme me gjuhen e meparshme, qe ndoshta e shikonin si nje gje te vjeter, ose dicka primitive, ose dicka qe mbante nje shpirt te njeirut te pare , shpirtin e mosnenshtrimit dhe pas pageses se mire dhe nje pune te gjate 2-3 shekuj, ishte me e veshtire sesa mendohej, duhej te konkurronte gjuhen e folur qe njerezit flisnin. Me ne fund serveret e bejne, ka mundesi ka qene murgj, gjuhen e re dhe e cojne tek kembet e mbretit. pastaj dajaku i mbretit, carit, princit, kontit, etj dhe pambuku i Kishes per nja dy shekuj te tjere i detyrojne sklleverit njerez te mesojne ate. Ndryshe burg, pa ngrene, mallkuar nga kisha. Lexoni vetem per faktet historike te gjuhes Shqipe ne Greqi dhe do kuptoni metoden qe kishte shekuj qe ishte zbatuar ne Europe. Pas kesaj kur gjuha pothuaj u mesua qe te ligjerohej lejuan hapjen e shkollave per skllverit. Kjo eshte historia me fjale vbulgare e gjuheve te vjetra me tradita te Europes gardhi i onrave. Te tilla jane qe nga Aglishtja, Gjermanishtja, Rusishtja, Greqishtja sipas drejtimeve fetareperkates. Shpetuan: Baskishtja, Shqipja, Irlandishtja, Gjuhet nordike dhe baltike pjeserisht qe u zhvilluan deri ne ditet moderne si forma natyrore nga ku ne fund u zgjodh vertet nje dialekt per te vendosur gjuhen zyrtare. Me e bukurua e gjuheve artificiale eshte Italishtja, ka art ne te, me e shemtuara eshte Rusishtja. Gjuhet artificiale eshte kur ndertohet komplet nje set gjuhesore brenda nje periudhe realtivisht te shkurter historike. Pra, ato gjuhe qe nuk kane kaluar ne stadin evolitiv te gjate deri sa kompletonin setin e tyre. Prandaj anglishtja, rusishtja e te jera kane ate ndertim jo te natyrshem fonetik qe gati sa nuk e shqyen gojen folesi. Ndertuesit e tyre nuk i njihnin ligjet e fonetikes, perjashto italishten , nje mrekulli fonetike, nje persosje deri ne nivelin me te larte te njohsmerise fonetike. perjashtuar gjithe tingujt qe me vone shkaterrohen , ose shqyejne gojen dhe kordatnjerezore. Sic duke zemra e kodikeve njihej vetem tek zemra e kultures. Zemra jo vetem si ndertoheshin fjalet por edhe si duhet te vendoseshin zanoret dhe bashtingelloret ne raport me njera tjetren ne fjale dhe fjali. Po ti shikosh holle holle shumica e fjaleve te "huaja" qe kam perdorur une tek ky tekst e ka bazat semantike tek Shqipja. Evolutiv-vendosni vetem transformimet fonetike shkencore te B-v dhe L-R dhe do ti nxirrni lehte kuptimin e pare semantik. Madje edhe Semantik eshte e tille.
Falemners, ktu me ke dhane nji shpjegim te persosun. Per ca gjana bie dakort me ty, per te tjera jam ma pak dakort, po e pergzoje shtjellimin tat inteligjent..ke ngrit shume cashtje per debat!!
tomaras
Member
Member
Posts: 41
Joined: Sat Jun 05, 2010 11:25 am
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#124

Post by tomaras »

Gardhi i Ondrrave wrote:
Orakulli wrote:Papgalloj, ne kuptim perserit fjalet ete tjreve. Nuk ishte per ju personalisht, ishte drejtuar ne pergjithesi te ketij grupi te njerezve pjesmarres ne internet e kudo, pra per ata qe thone c'fare dihet dhe nuk e kuptojne qe ajo nuk ka nevoje te thuhet se dikush e ka thene, ose disae kane shkruajt me pare. Dhe kane shkruajt shum ne kete drejtim. Ju duket sikur jane mendime te tyre origjinale. Ne kete sens. respektoj cfare ju thoni, por mos i ngaterro gjerat. Me nje fjale: mos u be paranjohak.
Sa pe historine egjuhes gjermani, mos na fol ne pergjithesi, por na thuaj kur eshte shkruajt per here te pare, kush e ndertoi gjuhen gjermane dhe kur. Folja ne pergjithesi eshte me ulet se niveli i papagallit, ose eshte nje papagall injorant. Beje nje studim per gjuhen gjermane . Ndersa per gjuhen angleze po ta them une, lib perqind adn Ilire.ri i tyre i pare nuk mnd te kuptohet nga nje anglez i sotem dhe nje femije i shkolles fillore di me shume fjale se Shekspiri, ose Shekspiri po te vinte ne ditet tona nuk do te kuptonte as % te anglishtes se sotme. I kane shkruajtur te tjeret keto, dhe une po bej rolin e papgallit kujtues.
Perseri tek gjermanet. Po te citoj nje autore e atij kombi:
For Krahe the Illyrians were the most important people ; only they caused a great impact on further developments in history. He ended his booklet entitled Die Indogermanisierung Griechenlands und Italians saying "Ohne die Illyrier kein Rom und Romertum - und ohne die Illyrier kein Sparta und kein Doriertum!" (Krahe, 1949, p. 14)
Për Krahe ilirët ishin popullsia më e rëndësishme; vetëm ata, sollën një ndikim të famshëm në zhvillimet e mëtejshme në histori. Ai e përfundoi broshurën e tij me titull “Die Indogermanisierung Griechenlands und Italians” duke thënë: (Pa ilirët nuk ka Romë dhe romakë – dhe pa ilirët nuk ka Spartë dhe nuk ka Dorikë)"Ohne die Illyrier kein Rom und Romertum - und ohne die Illyrier kein Sparta und kein Doriertum!"
(Krahe, 1949, fq 14.).

Zotni un nuk jam "paranojak", nuk kam arsye me ken paranojak, ma duket se ju duhet me u shpreh i fije ma mire. Un e di qe gjanat qe un them ju i dini, nuk jam tu fol t'kundertan. Por shume gjana mos ti lajm jasht si me ken "kto i dim tash skena nevoj me i persarit". Jo, gjanat duhen shtjellu mire, duhen parsarit, duhet argumentu me llogjike jo vec me bindje personale. Nuk eksistojne vec autore qe jan pro teorise pan-illire, ka edhe nga ata qe jan kunder. Duhet me nigju te dya zanat, apo jo? Un nuk po "papagalloj" cfare kan thane te tjert, po tentoj me kuptu cfare Zeus asht tu fol, dhe i jap pargjigje n'baze t'asaj qe ai thot. Un sjam kunder asaj qe Zeusi asht tu fol, vec du me pa shamujt praktike se si gjuha shqipe asht ma "natyralja" dhe pse gjuht e tjera jan ma pak natyrale. Un jam tu ba pytje. Zeusi qiti shamujt e kishes qe kan nertu gjuht, dhe un u pargjigja qe kjo nuk mun me ken e vartet per ket e ket arsye, nuk asht opinioni em o i yti, kishat nuk kan shpik asnji gjuh. Nuk kam lexu kurre nji autor qe pohon qe kisha ka nartu gjuhe. Mase jam injorant, e pranoj, po pranaj po t'lyp me kallzu autoret, shamujt, teorite qe shkojn ne ket drejtim, spese personalisht nuk kam nigju kurre ne jeten teme nji gja e tille. Kaq.
Per gjuht gjermanike. Fragmenti i pare i gjetun ne gjuht gjermane menohet qe asht Helmeta e Nassaut qe citon "Odin Hari gasti" qe do me thane , Odin, Hyu i Lufts mysafir i ushtrise. Hari e gjen ne gjuhn gjermane Heer me t'njajtan kuptim, gasti e ke ne tana gjuht gjermane, guest, gast etj po me t'njajtin kuptim. Tash, nuk po ta them kat sepse menoj qe ti se din. Po ta qis me ba pytjen, pse kjo duhet me e konsideru "artificiale" o e "nertu"? e nertu na cfare? prej cfare llogjiket? E njajta pytje besoj vlen dhe per tana fragmentet e gjuhve te tjera. Anglezet nuk lexojne dot gjuhn e mesjets, kjo asht dicka krejt normale, gjuht nryshojne dhe zhvillohen ne kohe, nuk rrin t'njajtat ne shekuj, asi gja nuk qendorn e njajta ne shoqnin njerzore, asht ligji i natyrs, menoj. Po ka edhe perjashtime. Sic thashe ma pare izlandezet mun me lexu tekstet gjermane te mesjets (Edda poetica dhe Edda in prosa ) pa asnji vashtirsi, sepse ajo shoqni ka ken e izolume ne shekuj. Pra varet nga shoqnit. Un kam vashtirsi me lexu Gjon Buzukun, merre me men flas t'njajtin djalekt dhe Shoqnia shqiptare ka ken po e izolume. kto jane pytjet e mia per t'cilat du me ba debat.

Gardhi i Ondrrave, unë shumë shpesh hij në këtë forum dhe kënaqna tue lexue nga njerëz të përkushtuem si Orakulli, Zeusi, Mallakastrioti, Arbani e të qerët, kurse shumë rrallë jam përfshi në diskutime, sepse nuk m'asht dokë që kam me thân ndoigjâ të vlefshme. Mik i dashtun që t'i kuptojsh këto që shkruhen n'kët forum duhet ta hapish mendjen dhe të fillojsh të kijsh dyshim në gjithshka zyrtare që ke mësue teri sot. Ndryshe ki me mbetë tu i përplasë dijet e mëhershme me këto të rejat që i merr këtu, kurse varsisht cillat të janë mâ për zemër qatyne ki me jua mbâjt anën.
Krejt shkenca e re europiane âsht përnjimend e re, nuk ka mâ shumë se 400-500 vjet, dhe ka ardhë me ngritjen e rândsis politiko-ekonomike dhe konsolidimin e aristokracive të kontinetit plak. Nga kjo kohë, këtyne monarkive ambicioze, secillës për vete, sepse që të gjitha kishin një mendësi dhe një kod funksioal të zhvillimit, u lindi nevoja për ta rishkrue historinë e vet në funksion të synimeve të tyne ambicioze për rritje të fuqisë dhe pushtetit. Këtu zân fill t'tâna rrenat. Secilla monarki me mekanizmat e vet i hini punës për me krijue guhën me të cillën do t'shpreheshin robt e tyne si garanci për pruejtje t'kufinjve të vet, sepse në fillesa të këtij rendi politiko-shoqnor ndodhke shpesh që nji sundimtar me ia marrë zotnimin qetrit sundimtar e robt e tij me e pranue këtë fakt me indiferencë, sepse për ta ish krejt njisoj. Me krijimin e guhëve përkatëse, por jo menjëherë, por tek pas identifikimit të nji mase kritike të robve me at guhë u rrit forca dhe qëndrueshmënia e sundeve të tyne, sepse për ruejtjen e sundimit të tyne filluen të desin edhe robt mendjeshpërlamë. Kjo âsht arsyeja praktike pse u krijuen gjithë këto guhë, kurse teknologjia e prodhimit âsht qajo që po e spjegon shumë mirë Zeusi dhe të qerët. Po qe se e këqyrë me vëmendje ky proces i krijimit të guhëve nuk ka pra kurrë, bile edhe sot ekzistojnë shtete që me anë të largimit të guhës së vet zyrtare nga nji guhë tjetër që i rrezikon, rreken ta sigurojnë qëndrueshmëninë dhe jetëgatsinë e shtetit të vet. Ke rastin e Republikës së Makedonis që me anë të alfabetit të vet të konsoliduem pas vitit 1945 largoi veten nga ama bullgare, kurse pikërisht këto vitet e fundit qeveritarët e Malit të Zi në të njâjtën mënyrë futën shenja të ndryshme nga serbishtja në alfabetin e tyne tue shpresue që me këtâ ia kanë qitë gardhin shtetit të vet. Pavarësisht që këto tashmâ nuk po ndodhin nën patronatin e monarkëve po në kushte të "republikave" metodologjia e krijimit dhe synimi për shka po krijohet mbetet i njâjt. Në këtë mënyrë, nga guha artificiale sllavo-kishtare janë krijue t'gjitha guhët sllave. Po në kët mënyrë nga guha artificiale latine janë krijue vargu i guhëve romane, sikurse edhe grupi i guhëve gjermanike.
Nji guhë e këtillë artificiale e krijuar në laboratore gjuhësore, me ambicien për t'u shndrrue në guhë të mbarë njerëzimit ka kenë guha esperanto, disa kurse të së cillës kam pas rastin t'i marr gjatë shkollës së mesme, porse për fatin e saj të keq dominimi i anglishtes ia pamundësoi tash për tash misionin që ia kishin përcaktue krijuesit e saj.
Pra kur flasim për guhët duhet ta bâjm nji shqumje të kjartë të guhës së folun që âsht e vjetër sa vet njéri dhe guhëve të shkrueme që janë t'gjitha t'reja. Guhët mâ t'vjetra europiane të shkrueme janë ma afër shqipes se cillësdo guhe tjetër, prandej âsht i drejt konstatimi që guha e sotme shqipe ka konzervue në vete mâ së shumti elemente të guhës së parë që u shërbeu si model atyne që krijuen guhët e para të shkrueme në Europë.
Gardhi i Ondrrave
Senior Member
Senior Member
Posts: 153
Joined: Fri Jan 20, 2012 4:09 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#125

Post by Gardhi i Ondrrave »

tomaras wrote:
Gardhi i Ondrrave, unë shumë shpesh hij në këtë forum dhe kënaqna tue lexue nga njerëz të përkushtuem si Orakulli, Zeusi, Mallakastrioti, Arbani e të qerët, kurse shumë rrallë jam përfshi në diskutime, sepse nuk m'asht dokë që kam me thân ndoigjâ të vlefshme. Mik i dashtun që t'i kuptojsh këto që shkruhen n'kët forum duhet ta hapish mendjen dhe të fillojsh të kijsh dyshim në gjithshka zyrtare që ke mësue teri sot. Ndryshe ki me mbetë tu i përplasë dijet e mëhershme me këto të rejat që i merr këtu, kurse varsisht cillat të janë mâ për zemër qatyne ki me jua mbâjt anën.
Krejt shkenca e re europiane âsht përnjimend e re, nuk ka mâ shumë se 400-500 vjet, dhe ka ardhë me ngritjen e rândsis politiko-ekonomike dhe konsolidimin e aristokracive të kontinetit plak. Nga kjo kohë, këtyne monarkive ambicioze, secillës për vete, sepse që të gjitha kishin një mendësi dhe një kod funksioal të zhvillimit, u lindi nevoja për ta rishkrue historinë e vet në funksion të synimeve të tyne ambicioze për rritje të fuqisë dhe pushtetit. Këtu zân fill t'tâna rrenat. Secilla monarki me mekanizmat e vet i hini punës për me krijue guhën me të cillën do t'shpreheshin robt e tyne si garanci për pruejtje t'kufinjve të vet, sepse në fillesa të këtij rendi politiko-shoqnor ndodhke shpesh që nji sundimtar me ia marrë zotnimin qetrit sundimtar e robt e tij me e pranue këtë fakt me indiferencë, sepse për ta ish krejt njisoj. Me krijimin e guhëve përkatëse, por jo menjëherë, por tek pas identifikimit të nji mase kritike të robve me at guhë u rrit forca dhe qëndrueshmënia e sundeve të tyne, sepse për ruejtjen e sundimit të tyne filluen të desin edhe robt mendjeshpërlamë. Kjo âsht arsyeja praktike pse u krijuen gjithë këto guhë, kurse teknologjia e prodhimit âsht qajo që po e spjegon shumë mirë Zeusi dhe të qerët. Po qe se e këqyrë me vëmendje ky proces i krijimit të guhëve nuk ka pra kurrë, bile edhe sot ekzistojnë shtete që me anë të largimit të guhës së vet zyrtare nga nji guhë tjetër që i rrezikon, rreken ta sigurojnë qëndrueshmëninë dhe jetëgatsinë e shtetit të vet. Ke rastin e Republikës së Makedonis që me anë të alfabetit të vet të konsoliduem pas vitit 1945 largoi veten nga ama bullgare, kurse pikërisht këto vitet e fundit qeveritarët e Malit të Zi në të njâjtën mënyrë futën shenja të ndryshme nga serbishtja në alfabetin e tyne tue shpresue që me këtâ ia kanë qitë gardhin shtetit të vet. Pavarësisht që këto tashmâ nuk po ndodhin nën patronatin e monarkëve po në kushte të "republikave" metodologjia e krijimit dhe synimi për shka po krijohet mbetet i njâjt. Në këtë mënyrë, nga guha artificiale sllavo-kishtare janë krijue t'gjitha guhët sllave. Po në kët mënyrë nga guha artificiale latine janë krijue vargu i guhëve romane, sikurse edhe grupi i guhëve gjermanike.
Nji guhë e këtillë artificiale e krijuar në laboratore gjuhësore, me ambicien për t'u shndrrue në guhë të mbarë njerëzimit ka kenë guha esperanto, disa kurse të së cillës kam pas rastin t'i marr gjatë shkollës së mesme, porse për fatin e saj të keq dominimi i anglishtes ia pamundësoi tash për tash misionin që ia kishin përcaktue krijuesit e saj.
Pra kur flasim për guhët duhet ta bâjm nji shqumje të kjartë të guhës së folun që âsht e vjetër sa vet njéri dhe guhëve të shkrueme që janë t'gjitha t'reja. Guhët mâ t'vjetra europiane të shkrueme janë ma afër shqipes se cillësdo guhe tjetër, prandej âsht i drejt konstatimi që guha e sotme shqipe ka konzervue në vete mâ së shumti elemente të guhës së parë që u shërbeu si model atyne që krijuen guhët e para të shkrueme në Europë.
Nigjo Zotni, m'duket ne shqiptaret kena vesin e keq me fillu diskutime t'zjarrta prej hicit, mase asht thjesht shpirt yn luftarak mijvjecare, nuk ka gja :D . Un po e parsaris prap, nuk jam kuner asgjajet cfare thuhet ne ket forum, un jam njeri shume i hapun, kam ardh ne ket forum me msu, me nigju dhe me dhan kontributin tem modest, si ne cdo debat. Opinionet e mia nuk jan "akademike", sepse un nuk jam akademike, opinionet e mia jan llogjike, hala nuk kam prek asnji teori specifike akademike. un baj pytje dhe ne baz te pargjigjes qe marr, them nese jam dakort apo jo per ket e ket arsye. Kam qejf me u kunershtue ne t'njajtan mnyre. T'lutem nuk du me ken i gjuku per opinionet e mia. Nase dona me u ba njarz t'civilizum duhet me respektu opinionet e njani tjetrit, nryshe asnji djalog nuk asht i munsham.
Athere un e nigjova opinionin tat me vmenje, dhe e respektoj, dhe tash du me t'ba i pytje mi kat, ne cilen mnyre, kur, qysh, mretnite dhe elitat jan mledh dhe kan venos me kriju nji gjuhe per kat e kat arsye?? ne cila rrethana specifike? cila mretni? a mun me kallzu mekanizmat gjuhsor qe e ban kat t'munshme? Ne cfare mnyret jane nartu tana gjuht sllave nga gjuha e kishs kur gjuht sllave jane shume te nryshme nga njana tjetra dhe kan histori te nryshme? tash, kto jan gjanat qe un du me dit nga ju qe dini ma shume se un.
Un jam plotsisht dakort qe gjuha shqipe asht shume konservatore dhe qe gjuht ma konservatore i ngjasojn shqipes ( p.sh. gjuht gjermane dhe baltike). Cfare du me dit asht si kisha sllave ( se per ate greke e di qe gjuha asht kriju nga ajo e lashte, kjo asht evidente), o kishat e tjera europjane kan kriju gjuht kur ato flitshin gjuhn e popullit sepse kishin se qellim me kristianizu popullin? Ju falemners.
User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4227
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#126

Post by Zeus10 »

tomaras wrote:Gardhi i Ondrrave, unë shumë shpesh hij në këtë forum dhe kënaqna tue lexue nga njerëz të përkushtuem si Orakulli, Zeusi, Mallakastrioti, Arbani e të qerët, kurse shumë rrallë jam përfshi në diskutime, sepse nuk m'asht dokë që kam me thân ndoigjâ të vlefshme. Mik i dashtun që t'i kuptojsh këto që shkruhen n'kët forum duhet ta hapish mendjen dhe të fillojsh të kijsh dyshim në gjithshka zyrtare që ke mësue teri sot. Ndryshe ki me mbetë tu i përplasë dijet e mëhershme me këto të rejat që i merr këtu, kurse varsisht cillat të janë mâ për zemër qatyne ki me jua mbâjt anën.
Krejt shkenca e re europiane âsht përnjimend e re, nuk ka mâ shumë se 400-500 vjet, dhe ka ardhë me ngritjen e rândsis politiko-ekonomike dhe konsolidimin e aristokracive të kontinetit plak. Nga kjo kohë, këtyne monarkive ambicioze, secillës për vete, sepse që të gjitha kishin një mendësi dhe një kod funksioal të zhvillimit, u lindi nevoja për ta rishkrue historinë e vet në funksion të synimeve të tyne ambicioze për rritje të fuqisë dhe pushtetit. Këtu zân fill t'tâna rrenat. Secilla monarki me mekanizmat e vet i hini punës për me krijue guhën me të cillën do t'shpreheshin robt e tyne si garanci për pruejtje t'kufinjve të vet, sepse në fillesa të këtij rendi politiko-shoqnor ndodhke shpesh që nji sundimtar me ia marrë zotnimin qetrit sundimtar e robt e tij me e pranue këtë fakt me indiferencë, sepse për ta ish krejt njisoj. Me krijimin e guhëve përkatëse, por jo menjëherë, por tek pas identifikimit të nji mase kritike të robve me at guhë u rrit forca dhe qëndrueshmënia e sundeve të tyne, sepse për ruejtjen e sundimit të tyne filluen të desin edhe robt mendjeshpërlam.
Pikerisht tomaras, falemnderit per pergjigjen kuptimplote. Ja ku jane dhe shembujt praktike, se cfare gjuhe perdoren ata, per te krijuar gjuhet e tyre:

Image

Ti e perdore ne dialekt, pikerisht ne formen qe u vol atehere prej tyre, per te krijuar leksikun perkates, por ajo ja ku eshte dhe ne versionin zyrtar, jo shume e ndryshme nga dialekti(qe eshte dhe me i pastri):

DUKEM vetv.
1. Jam në një vend ku mund të më shohin të tjerët, shihem, dallohem. Duket mali (fusha, qyteti, fshati). Duken dritat. Dukej mirë (qartë). Duket nga lart. Sa mezi duket. Fshihu se dukesh!
2. Shfaqem përpara syve të dikujt, dal në një vend ku më rrok syri i dikujt a ku vihem re mirë nga dikush, shfaqem; kund. zhdukem. U duk dielli (hëna). U dukën re të zeza. U dukën dy njerëz. U duk atje tej. U duk në horizont. Nuk u duk gjëkundi.
3. bised. Shkoj diku për të parë a për të takuar dikë. Dukej rrallë nga këto anë. Duku nga shtëpia! Mos u duk me këtej!

Bile dhe faneish-thaj= fanepsem, sh-faqem, sidomos ne gjuhen e vjeter(arbereshe)
http://www.arberiaonline.com/viewtopic. ... view=print

fanar, m. sh. fener
faneks/em, -esha, vetv. dukem, fanitem, fanepsem, fanerosem, fanetem.
fanéps/em, -esha, (u) -a, -ur vr. apparire, comparire. (Hora e Arbëreshëvet)
fanerosem, vetv. shih fanepsem
fanetem, vetv. shih fanepsem
faní, -a f. pl. -, -të 1) apparizione, comparsa; (Hora e Arbëreshëvet) 2) (pop.) fantasma – ë si fani è come un fantasma, spiritato. (Hora e Arbëreshëvet)
fanì, ndajf. pluhur e hi, shkatërrim, rrënim. “… edhe ato u bahen fani mbrenda” (Kanuni i Skanderbegut). “…me u ba ka, po, fani / edhe Kjanit n’dorë s’i bje…” (Gj.Fishta, Lahuta e Malsisë).
fanitet, as. më shfaqet papritur si hije; më del si në vegim, më përhihet. I fanitej fytyra e tij.
fanitj/je f.sh. veprimi sipas me u fanitë. …kish përjetuar gjendje jermi, zbifje, përçarje, fanitje.. fanitje "visione".
fanfoj/ë, a f.sh. –ë, -ët corpuscoli inceneriti, pulviscolo: "fanfojët e zjarrit pluskojën në vatër si flutura". (Hora e Arbëreshëvet)
fanonj v. apparire
fanos kal. a, me fanosë. 1. Shkaktoj dhimbje trupore. E fanosi. 2. Vjedh, zhduk. Ma fanosëm bostanin. (FFSHM). Fanosje. Që është fanosur.
fanuz/ë, a f. sh. -a, -at bot. varietà d’erba. (Hora e Arbëreshëvet)

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
Gardhi i Ondrrave
Senior Member
Senior Member
Posts: 153
Joined: Fri Jan 20, 2012 4:09 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#127

Post by Gardhi i Ondrrave »

Zeus10 wrote:
Pikerisht tomaras, falemnderit per pergjigjen kuptimplote.

Ti e perdore ne dialekt, pikerisht ne formen qe u vol atehere prej tyre, per te krijuar leksikun perkates, por ajo ja ku eshte dhe ne versionin zyrtar, jo shume e ndryshme nga dialekti(qe eshte dhe me i pastri)
Zeus nga ty jam tu prit nji pargjigje ma t'hollsishme mbi mekanizmat nartus te gjuhve europjane. Kur t'kesh and dhe kohe. Falemners.
User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4227
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#128

Post by Zeus10 »

Gardhi i Ondrrave wrote:
Zeus10 wrote:
Pikerisht tomaras, falemnderit per pergjigjen kuptimplote.

Ti e perdore ne dialekt, pikerisht ne formen qe u vol atehere prej tyre, per te krijuar leksikun perkates, por ajo ja ku eshte dhe ne versionin zyrtar, jo shume e ndryshme nga dialekti(qe eshte dhe me i pastri)
Zeus nga ty jam tu prit nji pargjigje ma t'hollsishme mbi mekanizmat nartus te gjuhve europjane. Kur t'kesh and dhe kohe. Falemners.
Nuk do mundesha te shpjegoja keto mekanizma shkurte. Por me nje shembull mund te shpjegoj, ato raste qe une mendoj qe njerezit nuk mund ta dallojne qe fjalet jane me prejardhje te njejte ose eventualisht te njejtat dhe ato popullojne gjuhen me shumice, duke krijuar idene e nje leksiku te ndryshem.
Folja shqipe shoh( ne dialekt she-h), ka nje sinonim: "me pa" qe ne te kryeren e thjeshte ben:

PASHË kr. e thj.
e SHOH

Rrenja eshte: pa.
Kemi te bejme me dy sinonime per te njejten fjale, qe jane ne formen e rrokjes dhe i perkasin tulles elementare c-v:

she-h(sho-h)
pa

Tani, une mund te te gjej me dhjetera fjale ne dy gjuhe larg njera-tjetres, qe kane rrjedhur nga keto dy fjale, duke i permbajtur ne strukturen e fjales.

see
appear
seem
sight-----(shi-koj)
show
seek
prophet
semblance
etc
kurse ne "greqisht" do sjell vetem nje seri qe gjendet menjehere(nuk do humb kohe per qindra te tjera qe mund te gjej)
Image

Ketu nuk po perfshij, fjale te tjera komplekse, qe e marrin kuptimin nga keto fjale, apo fjale te tjera, qe jane rrjedhim i evoluimit te tingujve:
sh-fa-q~~~~sh-pha-q~~~~~sh-pa-q
ose
φαινεσθαι ku φ~ph~pʰ~p
pra
φα~pa

Pra ne fakt cdo gje i ka fillimet ne dy njesi elementare, dhe pastaj leksiku i ri qe krijohet, eshte zakonisht nje shfaqje e fryre e ketyre dy fjaleve nga parashtesat, prapashtesat dhe parafjalet.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
Socio
Star Member
Star Member
Posts: 693
Joined: Thu Sep 03, 2009 12:44 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#129

Post by Socio »

Gardhi wrote:Nigjo Zotni, m'duket ne shqiptaret kena vesin e keq me fillu diskutime t'zjarrta prej hicit, mase asht thjesht shpirt yn luftarak mijvjecare, nuk ka gja :D . Un po e parsaris prap, nuk jam kuner asgjajet cfare thuhet ne ket forum, un jam njeri shume i hapun, kam ardh ne ket forum me msu, me nigju dhe me dhan kontributin tem modest, si ne cdo debat. Opinionet e mia nuk jan "akademike", sepse un nuk jam akademike, opinionet e mia jan llogjike, hala nuk kam prek asnji teori specifike akademike. un baj pytje dhe ne baz te pargjigjes qe marr, them nese jam dakort apo jo per ket e ket arsye. Kam qejf me u kunershtue ne t'njajtan mnyre. T'lutem nuk du me ken i gjuku per opinionet e mia. Nase dona me u ba njarz t'civilizum duhet me respektu opinionet e njani tjetrit, nryshe asnji djalog nuk asht i munsham.
Athere un e nigjova opinionin tat me vmenje, dhe e respektoj, dhe tash du me t'ba i pytje mi kat, ne cilen mnyre, kur, qysh, mretnite dhe elitat jan mledh dhe kan venos me kriju nji gjuhe per kat e kat arsye?? ne cila rrethana specifike? cila mretni? a mun me kallzu mekanizmat gjuhsor qe e ban kat t'munshme? Ne cfare mnyret jane nartu tana gjuht sllave nga gjuha e kishs kur gjuht sllave jane shume te nryshme nga njana tjetra dhe kan histori te nryshme? tash, kto jan gjanat qe un du me dit nga ju qe dini ma shume se un.
Un jam plotsisht dakort qe gjuha shqipe asht shume konservatore dhe qe gjuht ma konservatore i ngjasojn shqipes ( p.sh. gjuht gjermane dhe baltike). Cfare du me dit asht si kisha sllave ( se per ate greke e di qe gjuha asht kriju nga ajo e lashte, kjo asht evidente), o kishat e tjera europjane kan kriju gjuht kur ato flitshin gjuhn e popullit sepse kishin se qellim me kristianizu popullin? Ju falemners.
Gardhi i enderrave, mendimet e tua jane te mbeshtetura edhe nga akademia.

Te them te drejten, per durimin qe keni ta kam zili, ndersa shpreh keqardhje per ofendimet qe i merr.
One cannot and must not try to erase the past merely because it does not fit the present
tomaras
Member
Member
Posts: 41
Joined: Sat Jun 05, 2010 11:25 am
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#130

Post by tomaras »

Gardhi i Ondrrave wrote:
tomaras wrote:
Gardhi i Ondrrave, unë shumë shpesh hij në këtë forum dhe kënaqna tue lexue nga njerëz të përkushtuem si Orakulli, Zeusi, Mallakastrioti, Arbani e të qerët, kurse shumë rrallë jam përfshi në diskutime, sepse nuk m'asht dokë që kam me thân ndoigjâ të vlefshme. Mik i dashtun që t'i kuptojsh këto që shkruhen n'kët forum duhet ta hapish mendjen dhe të fillojsh të kijsh dyshim në gjithshka zyrtare që ke mësue teri sot. Ndryshe ki me mbetë tu i përplasë dijet e mëhershme me këto të rejat që i merr këtu, kurse varsisht cillat të janë mâ për zemër qatyne ki me jua mbâjt anën.
Krejt shkenca e re europiane âsht përnjimend e re, nuk ka mâ shumë se 400-500 vjet, dhe ka ardhë me ngritjen e rândsis politiko-ekonomike dhe konsolidimin e aristokracive të kontinetit plak. Nga kjo kohë, këtyne monarkive ambicioze, secillës për vete, sepse që të gjitha kishin një mendësi dhe një kod funksioal të zhvillimit, u lindi nevoja për ta rishkrue historinë e vet në funksion të synimeve të tyne ambicioze për rritje të fuqisë dhe pushtetit. Këtu zân fill t'tâna rrenat. Secilla monarki me mekanizmat e vet i hini punës për me krijue guhën me të cillën do t'shpreheshin robt e tyne si garanci për pruejtje t'kufinjve të vet, sepse në fillesa të këtij rendi politiko-shoqnor ndodhke shpesh që nji sundimtar me ia marrë zotnimin qetrit sundimtar e robt e tij me e pranue këtë fakt me indiferencë, sepse për ta ish krejt njisoj. Me krijimin e guhëve përkatëse, por jo menjëherë, por tek pas identifikimit të nji mase kritike të robve me at guhë u rrit forca dhe qëndrueshmënia e sundeve të tyne, sepse për ruejtjen e sundimit të tyne filluen të desin edhe robt mendjeshpërlamë. Kjo âsht arsyeja praktike pse u krijuen gjithë këto guhë, kurse teknologjia e prodhimit âsht qajo që po e spjegon shumë mirë Zeusi dhe të qerët. Po qe se e këqyrë me vëmendje ky proces i krijimit të guhëve nuk ka pra kurrë, bile edhe sot ekzistojnë shtete që me anë të largimit të guhës së vet zyrtare nga nji guhë tjetër që i rrezikon, rreken ta sigurojnë qëndrueshmëninë dhe jetëgatsinë e shtetit të vet. Ke rastin e Republikës së Makedonis që me anë të alfabetit të vet të konsoliduem pas vitit 1945 largoi veten nga ama bullgare, kurse pikërisht këto vitet e fundit qeveritarët e Malit të Zi në të njâjtën mënyrë futën shenja të ndryshme nga serbishtja në alfabetin e tyne tue shpresue që me këtâ ia kanë qitë gardhin shtetit të vet. Pavarësisht që këto tashmâ nuk po ndodhin nën patronatin e monarkëve po në kushte të "republikave" metodologjia e krijimit dhe synimi për shka po krijohet mbetet i njâjt. Në këtë mënyrë, nga guha artificiale sllavo-kishtare janë krijue t'gjitha guhët sllave. Po në kët mënyrë nga guha artificiale latine janë krijue vargu i guhëve romane, sikurse edhe grupi i guhëve gjermanike.
Nji guhë e këtillë artificiale e krijuar në laboratore gjuhësore, me ambicien për t'u shndrrue në guhë të mbarë njerëzimit ka kenë guha esperanto, disa kurse të së cillës kam pas rastin t'i marr gjatë shkollës së mesme, porse për fatin e saj të keq dominimi i anglishtes ia pamundësoi tash për tash misionin që ia kishin përcaktue krijuesit e saj.
Pra kur flasim për guhët duhet ta bâjm nji shqumje të kjartë të guhës së folun që âsht e vjetër sa vet njéri dhe guhëve të shkrueme që janë t'gjitha t'reja. Guhët mâ t'vjetra europiane të shkrueme janë ma afër shqipes se cillësdo guhe tjetër, prandej âsht i drejt konstatimi që guha e sotme shqipe ka konzervue në vete mâ së shumti elemente të guhës së parë që u shërbeu si model atyne që krijuen guhët e para të shkrueme në Europë.
Nigjo Zotni, m'duket ne shqiptaret kena vesin e keq me fillu diskutime t'zjarrta prej hicit, mase asht thjesht shpirt yn luftarak mijvjecare, nuk ka gja :D . Un po e parsaris prap, nuk jam kuner asgjajet cfare thuhet ne ket forum, un jam njeri shume i hapun, kam ardh ne ket forum me msu, me nigju dhe me dhan kontributin tem modest, si ne cdo debat. Opinionet e mia nuk jan "akademike", sepse un nuk jam akademike, opinionet e mia jan llogjike, hala nuk kam prek asnji teori specifike akademike. un baj pytje dhe ne baz te pargjigjes qe marr, them nese jam dakort apo jo per ket e ket arsye. Kam qejf me u kunershtue ne t'njajtan mnyre. T'lutem nuk du me ken i gjuku per opinionet e mia. Nase dona me u ba njarz t'civilizum duhet me respektu opinionet e njani tjetrit, nryshe asnji djalog nuk asht i munsham.
Athere un e nigjova opinionin tat me vmenje, dhe e respektoj, dhe tash du me t'ba i pytje mi kat, ne cilen mnyre, kur, qysh, mretnite dhe elitat jan mledh dhe kan venos me kriju nji gjuhe per kat e kat arsye?? ne cila rrethana specifike? cila mretni? a mun me kallzu mekanizmat gjuhsor qe e ban kat t'munshme? Ne cfare mnyret jane nartu tana gjuht sllave nga gjuha e kishs kur gjuht sllave jane shume te nryshme nga njana tjetra dhe kan histori te nryshme? tash, kto jan gjanat qe un du me dit nga ju qe dini ma shume se un.
Un jam plotsisht dakort qe gjuha shqipe asht shume konservatore dhe qe gjuht ma konservatore i ngjasojn shqipes ( p.sh. gjuht gjermane dhe baltike). Cfare du me dit asht si kisha sllave ( se per ate greke e di qe gjuha asht kriju nga ajo e lashte, kjo asht evidente), o kishat e tjera europjane kan kriju gjuht kur ato flitshin gjuhn e popullit sepse kishin se qellim me kristianizu popullin? Ju falemners.
Kur citove postimin tim vëndove theksin tek diskutimi jem "i zjarrtë", shprehe dëshirë mos me ken "i gjykuem për opinionet" dhe thirre për "respekt të opinionit tând".

Kisha pasë shumë dëshirë që të gjitha këto pohime tuat, të më thuash, në cillat fjali të postimit tem pështeten, se unë edhe mbasi iu riktheva nuk po muj i gjâj fjalitë ku kam diskutue me zjarr , të kam gjykue për qëndrimin tând, e sidomos që paskam shpreh mungesë respekti. Këtë kërkesë e kam jo veç ndaj teje po edhe ndaj Socios që njësoj si ti e paska përjetue postimin tem.
Kjo sa për me t'nxjerrë prej pozitës së viktimës në të cillën paske qef me hi vullnetarisht ndashta me inercion të civilizimit të sotëm mbizotnues që âsht i ndërtuem mbi doktrinën e shpagimit të viktimës edhe atëherë kur viktima âsht xhelat.
Sa u përket pyetjeve, po ta përkujtoj edhe njiherë që këto data dhe mbledhi ku janë marrë vendime të tilla të rândsishme nuk do t'i gjâjsh sepse, e para edhe po t'ishin kânë vendime të marra nga nji rreth i gjân i njerzve, këto do t'ishin mbajtë ndër hije, le që këto janë kânë vendime despotësh dhe tiranësh tek të cillët shkriheshin edhe autoriteti politik edhe ai fetar në të njajtën kohë.
Sa për mënyrat se si i kanë bâ kjo âsht e lehtë me u spjegue. Tue i rrotullue, tue i dredhë, tue i përdredh dhe tue u shtue parashtesa dhe mbaresa të ndryshme specifike për secillën guhë, fjalëve të të njâjtit burim, vetëm me e theksue distancën nga guha e përbashkët e folun.
Mos harro që jemi tue folë për mesjetën kur "shkenca" dhe dijet janë kânë veç për nji elitë të vogël, dhe librat që janë shkrue tue i promovue guhët e reja janë shkrue me dorë në tirazh shumë të vogël. prandej gjithandej nëpër evropë këto guhë të reja u përqafuen nga masa e gjanë veç pas fillim shekullit të 19-të kur fillon masovizimi i shkollave dhe nis alfabetizimi i popullit të thjeshtë, e sidomos përgat shekullit 20-të kur krah i fortë i shkollës u bânën edhe mediumet elektronike të komunikimit.
Gjuhët sllave, apo edhe ato romane, janë aq të ndryshme nga njana tjetra, sa një njohësi të nji gjuhe sllave apo romane nuk i duhet përkthyes për të vendos komunikim elementar me një pasues të një varianti tjetër guhësor të t'njâjtës familje.
Sa u përket kishave sllave, ato edhe sot e kësaj dite bazë për predikim kishtar e kanë gjuhën e vjetër sllave, e cilla njisoj si guha latine tue kânë artificiale, nuk e pati fatin e mirë që kurrë të bahet guhë komunikimi për popullin po mbeti guhë teknike që n'zanafillë.
Kur shpreh dyshim në efektivitetin e predikimit të doktrinës fetare ndaj njerëzve të zakonshëm përmes një guhe të pakapshme për ta, po të them se asnjë kleri nuk i âsht bâ vonë se a i kupton populli apo jo ato që ata ua kanë recituar, sepse pika kryesore ku mbështeteshin këto struktura në misionet e tyne për përfitim të besimtarëve ishte FRIKA, dhe tmerrimi i njerëzve nga dita e madhe e gjykimit , sepse edhe ashtu nëpër këto doktrina ka pak shka duhet kuptue dhe besue. Pastaj njerëzit këto lutje dhe duá i mësonin dhe i përsërisnin si papagaj në të shumtën e herave pa pasë as ide se shka ishin tue thân përveç asaj që ua kishte spjegue prifti apo hoxha. Nji gjyshe e jemja shpirti iu preftë n'paqe, e pati bâ kuranin musaf siç i thonë të na leximit të kuranit, pa e ditë as edhe nji fjalë të vetme arabisht.
Edhe njiherë po ta kujtoj që guha âsht folë që prej shfaqjes së njerít në tokë, kurse me u shkrue âsht shkrue shumë vonë. Këtu edhe qëndron edhe "lajthitja" kryesore e studiuesve të guhës shqype, sepse si masë vjetërsie të guhëve të sotme të foluna merren guha greke dhe guha llatine dokumentet e shkrueme të t'cillave nuk i kanë 3 mijë vjet. Studiuesit akademikë që u thotë Socio, që të gjithë pa përjashtim, rreken që fjalët e shqypes, që një zot i madh e di sa të vjetra janë, t'i nxjerrin nga kallapet e guhëve greke apo llatine, sepse kështu i vendosën themelet e kësaj shkence studiesit e parë që kenë të huaj, dhe që ne edhe sot me besnikëri qeni u përmbahemi. Pa shka se veç shqypja me konzervativizmin e vet âsht e zoja me komunikue me ato guhë të vdekuna që në lindje, sepse këto që të trija janë bija të një nâne të përbashkët, ndërsa ato dyja nuk jetuan shqypja jeton dhe reziston bukur me dinjitet me gjithë sulmet e hapuna apo të mëshefta që i bâhen pa ia da.
Menderkofsh!
User avatar
Zeus10
Grand Fighter Member
Grand Fighter Member
Posts: 4227
Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
Gender: Male
Location: CANADA
Contact:

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#131

Post by Zeus10 »

Folja shqipe vij, me strukture teresisht shqiptare, nje nga foljet me te lashta te gjuhes shqipe, gjate zgjedhimit ne disa veta si dhe ne pesore, ben vjen. Ajo ka furnizuar latinishten me formen VENIO, apo VENIT, qe nga ana e saj ka furnizuar "Latinishten e Lindjes", te ashtuquajturen greqishte. Kjo e fundit e ka zhvendosur pak kuptimin nga vjen ne eci, por dhe vjen dhe me gramatiken e saj te vecante e paraqet kete folje keshtu: βαίνω(lexohet vejn-o[mbaresa e V I] dhe jo beino)
Le ta shohim paradigmen e kesaj foljeje:

Image

Pra, sic shihet dhe nga diagrama, "greqishtja" nuk e ka kete fjale te sajen, por ajo merr nje forme te caktuar nga nje gjuhe tjeter dhe pastaj e inflekton, sipas rregullave te saj, duke i dhene nje fytyre "helene" e cila eshte plotesisht e rreme.
Por kjo eshte nje folje shqipe, qe gjen aq shume perdorim ne te, saqe shfrytezohet per nje numer te jashtezakonshem semantikash, nga te cilat keto te meposhtmet jane vetem disa:
VIJ jokal.
1. Lëviz nga një vend në drejtim të vendit ku ndodhet ai që flet a që dëgjon e arrij këtu; eci së andejmi këtej dhe sos në vendin e caktuar a te dikush që më ka thirrur; lëviz dikush a diçka në drejtimin tim ose arrin aty ku jam unë; mbërrin. Erdhën shokët (vullnetarët.) Erdhi në këmbë (me makinë). Erdhi me vrap. Erdha të të shoh. Mirë ardhsh! ur. Të ardhsha për të mirë! ur. Me çfarë erdhe? Eja këtu (tek unë, më afër)! Erdhi treni (autobusi). Erdhi shëndoshë e mirë. Kur erdhe? Erdhi ushqimi. Erdhi letra (telegrami, lajmi). Vinte një zhurmë nga jashtë. Erdhi papritur. Erdhi shpejt (vonë). Erdhi si hije.
2. Kthehem përsëri në vendin nga ku jam nisur. Vajti dhe erdhi shpejt. Vete e vjen brenda ditës. Do të vijnë më të kalitur nga aksioni. Vinin nga kurbeti të rraskapitur.
3. vet. veta III. Afrohet drejt meje nga një pikë e hapësirës. Ja ku po vjen! Po vijnë aeroplanët. Po vjen shiu (shtrëngata, mjegulla).
4. vet. veta III. E marrin nga një vend, zakonisht i largët dhe e sjellin këtu.
Uji i qytetit vjen nga malet. Të pakësojmë mallrat që vijnë nga jashtë.
5. Shkoj në një drejtim, përshkoj diçka, kaloj nëpër një vend; vet. veta III depërton a kalon nëpër diçka. I vjen rrotull (përqark) fushës. I vjen pas e ndjek. Vjen rrotull (vërdallë) sillet kot poshtë e lart. Vinte një dritë e zbehtë nga dritarja.
6. edhe fig. E kam radhën; radhitem, gjendem ose lëviz pas dikujt a diçkaje; vet. veta III shkon pas një tjetri, vargëzohet. Unë vij pas atij. Prilli vjen pas marsit. Pas treshit vjen katra. Pas sheshit vjen një rrugë. Pas punës vjen gëzimi. I erdhën gëzimet radhazi.
7. Arrij një cak në gjatësi, lartësi a thellësi; vet. veta III rritet, fryhet (për lumin etj.). Erdhi gruri deri në brez. Vajti uji (bora) një metër. I vinin flokët deri te supet. I vinte vëllait deri te mjekra. I vinte fustani deri në fund të këmbëve. Ka ardhur lumi është fryrë lumi, është ngritur niveli i ujit.
8. vet. veta III. Del e shkon poshtë; rrjedh. Vinte shiu litar. I vinin lotët rrëke. I vinte djersa çurg. I vajti gjaku curril.
9. vet. veta III bised. Gjendet a shtrihet në një vend, në një anë ose në një drejtim të caktuar; është, ndodhet. Vjen në jug. Vjen nga e majta. Vjen afër udha. Përballë vinte një luginë. Matanë vinte një shesh.
10. E kam prejardhjen; vet. veta III rrjedh, buron. Vjen nga një familje e varfër fshatare. Kjo fjalë vjen nga një rrënjë shqipe.
11. Mbush një kohë a një moshë të caktuar; vet. veta III arrin një kohë e caktuar ose një ngjarje e njohur që lidhet me një kohë. Erdha tek të tridhjetat. Erdhi dreka (darka, mbrëmja, nata). Erdhi koha (çasti). Erdhi dita (festa) e Çlirimit. Erdhi Një Maji. Erdhi pranvera (vjeshta, dimri). Erdhi e diela. I ka ardhur mosha. Erdhi pleqëria. I erdhi fundi (vdekja). I erdhi koha për në shkollë.
12. Dal në krye a në udhëheqje, zë një vend drejtues, marr drejtimin; marr fuqinë; marr një detyrë në një organizatë, në një institucion etj. Vinin qeveri të ndryshme. Erdhi në udhëheqje (në pushtet, në fuqi). Vijnë punëtorë në forumet (në organet) drejtuese.
13. Arrij pas një pune a pas përpjekjesh në një përfundim ose në një zgjidhje të caktuar; bie në ujdi a në kundërshtim me dikë. Më në fund erdhi në fjalën tonë. Erdhi në një mendje me ne. Vij në marrëveshje (në kundërshtim) me dikë. Erdhën thikë më thikë ranë në kundërshtim të hapët.
14. Kaloj në një çështje tjetër, marr në shqyrtim diçka tjetër. Të vijmë te çështja tjetër. Po vijmë te pika e dytë.
15. vet. veta III. Ndodh rastësisht, ngjan; rastis, qëllon, bie. Më erdhi rasti (puna). Erdhi fjala. Më erdhi rruga andej. I erdhi e mira te dera. Sido që të vijë puna. Me ç'të të vijë më mbarë.
16. edhe fig. Dal, shfaqem, lind. Erdhi në jetë lindi; u shfaq. Ju ardhtë me jetë të gjatë! ur. Më erdhi në shteg. I erdhi në shtrungë.
17. vet. veta III. Më shfaqet një ndjenjë a diçka tjetër, më kap, kam; shfaqet në mendje, kujtohet; shkon sipas diçkaje, përputhet me një gjendje, me një kërkesë etj. Më erdhi një ide (një mendim). Më erdhi ndër mend. Më vjen në hatër. bised. më kujtohet. Flet ç't'i vijë në mendje. Më vjen inat inatosem. Më vjen mirë gëzohem, më bëhet qejfi. Më vinte plasja më vinte të pëlcisja. Më vjen uri kam uri; Më vjen krupë (ndot, të pështiri). Më vjen habi (çudi) habitem, çuditem. Më vjen zali. I erdhi thartë (hidhur). Më vjen keq. I erdhi ligsht. Më erdhi mbarë. Më vjen rehat. Më vjen për të vjellë. Më vinte për të qarë. Më vjen të pëlcas. I vjen të hajë veten. I vjen për shtat.
I vjen pas midesë (pas qejfit, pas avazit).
18. vet. veta III. Është rrjedhim i diçkaje, e ka burimin te dikush a te diçka, ndodh a shkaktohet nga diçka. Këto vijnë nga pakujdesia. Kjo sëmundje vjen pas një pleviti. Prodhimi i shumtë vjen nga puna e mirë. Vjen për shkak të... (nga që..., pasi...).
Nuk (të) vjen gjë nga kjo.
19. vet. veta III. Më nxë, më bën; më shkon për shtat, më rri mirë (për rrobat, këpucët). Më vijnë të lira rrobat. Të vjen mirë Xhaketa. Nuk më vijnë pantallonat. Këpucët i vijnë të vogla.
20. vet. veta III edhe fig. Merr pamjen e zakonshme, arrin në gjendjen normale, rregullohet; shërohet. I erdhi shëndeti. I erdhi fytyra (çehrja). I erdhi fryma. I erdhi goja. I erdhën sytë (veshët). I erdhi zëri. Më erdhi oreksi. Një fytyrë i vinte, një fytyrë i shkonte herë skuqej, herë zverdhej.
21. vet. veta III. Ka një pamje a trajtë të caktuar, ka pamjen e diçkaje, është si ajo; afron, ngjan. Vjen i shëndoshë (i bëshëm, i mbushur, i dobët, i paktë, i imët). Vjen i zeshkët në fytyrë. Vjen i ndrojtur (i heshtur). Vjen i pjerrët (i ashpër) vendi. Vjen thikë (pingul). Vjen si lopatë. Vjen gjallë i ati (e ëma).
22. vet. veta III. Piqet (për një pemë, për të lashtat etj.); bëhet gati për t'u mbjellë (për tokën); arrin në gjendjen e duhur ose në një gjendje a në një moshë të caktuar; bëhet. Gruri erdhi herët këtë vit. Misri vjen më vonë në krahinat malore. Është mollë që vjen shpejt. S'ka ardhur ende toka. Thekra erdhi e mbarë. Ka ardhur ara për drapër. Ka ardhur në moshë (është në moshë) për t'u martuar. Erdhi në afsh (lopa, pela).
23. vet. veta III. Ngrihet, fryhet, grafullon (zakonisht nga tharmëtimi). Erdhi buka (brumi). Erdhi qumështi. E lëmë të vijë. S'ka ardhur mirë.
24. vet. veta III. Lëshon, ka, përhap, bie (një erë); dëgjohet, kapet me vesh
(një tingull). Vinte era shkrumb (myk). Vinte era kafe (elb i pjekur). I vinte erë goja.
I ardhtë era dhe! mallk. vdektë!
25. vet. veta III bised. Më ngjan, më duket, më bëhet. Më vjen sikur (se) e kam parë. Më vjen si fytyrë e njohur.
26. vet. veta III. Shkon, arrin deri në cakun më të skajshëm. Erdhi puna deri në zënie. Erdhi deri aty sa... Ka ardhur deri në atë pikë sa...
27. bised. Barazohem; krahasohem (zakonisht me mohim). Ai nuk vjen me të. Nuk i vjen as te gishti (i vogël) i këmbës (as në thua).
28. bised. Peshoj, jam. Ai vjen gjashtëdhjetë kile. Sa vjen dashi?
29. bised. vet. veta III. Kushton, bie. I erdhi lirë (shtrenjtë). Sa të erdhi kilja?
30. kryes. vet. veta III fig. Nis, fillon (përdoret zakonisht si folje gjysmëndihmëse në bashkëvajtje me një folje tjetër). Erdhën e u bënë toka pjellore. Erdhi e u përhap në të gjithë krahinën. Erdhën e t'u shëndoshën (t'u tretën).
31. Përdoret si folje gjysmëndihmëse bashkë me një folje tjetër për të treguar se veprimi vijon pa ndërprerje e rritet shkallë-shkallë. Vjen duke u rritur (duke u pakësuar). Vjen duke u përmirësuar (duke u keqësuar). Sa vjen e bëhet më e bukur (më e lehtë, më e vështirë).
* Fjala vjen për shembull, ta zëmë, bie fjala. I vjen anës
a) vepron në mënyrë të tërthortë;
b) përpiqet ta shtjerë në dorë, synon ta futë në dorë. Erdhi (ra) në brazdë (në holli) shih te BRAZD/Ë,~A. Erdhi në din shih te DIN,~I. Më vjen dora shih te DOR/Ë,~A. I vjen (i shkon) për dore (ndoresh) shih te DOR/Ë,~A. I vjen era diçkaje shih tek ER/Ë,~A II. Vjen (bie, mban) erë shih tek ER/Ë,~A II. Erdhi në fije (në fill) shih te FIJ/E,~A. I vjen (i shkon) pas fijes (pas fillit) dikujt shih te FIJ/E,~A. I vjen hakut (i vjen për hak) dikujt keq. nuk e lë pa i dhënë atë që meriton. I vjen pas hesapit (për hesap) shih te HESAP,~I. Më vjen lak shih te LAK,~U. Erdhi në mend shih te MEND,~TË. I erdhën mendtë shih te MEND,~TË. I erdhi opti shih tek OPT,~I. I erdhën (i hipën) orët dikujt shih tek OR/Ë,~A II. I vjen qift shih te QIFT,~I. Erdhi në të e mblodhi veten, e kuptoi. Erdhi në udhë (në rrugë, në vijë, në binarë) shih tek UDH/Ë,~A. I erdhi (i ra, i hyri, i shkoi) në vesh diçka shih te VESH,~I. I ardhtë (i rëntë) pas veshit (pas qafës)! mallk. shih te VESH,~I. Erdhi në vete (ndërmend) shih te VET/E,~JA. Nuk i vjen zëri iron. përdoret nga dikush kur ky bën sikur nuk dëgjon atë që thotë një tjetër ose bën sikur nuk kupton për se është fjala, sepse nuk dëshiron ta bëjë diçka. Vjen në zigj dikush shih te ZIGJ,~I. Flet (thotë) ç't'i vijë për goje shih te GOJ/Ë,~A. S'kam ku të vij rrotull (rreth) shih te RROTULL. I vijnë dhentë pa çoban shih te ÇOBAN,~I. Më erdhi në dhëmbë (një fjalë) shih te DHËMB,~I. I vjen (i sillet) festja (takija) vërdallë (rrotull) shih te VËRDALLË. I erdhi fundi me samar shih te SAMAR,~I. I erdhi gjaku në vend shih te GJAK,~U I. Ka ardhur kandari në bisht shih te KANDAR,~I. I erdhi kocka në fyt shih te FYT,~I. I erdhi (i doli) lepuri në shteg shih te SHTEG,~U. I vjen (i sillet) mendja (koka) vërdallë (rrotull) shih te VËRDALLË. I ka ardhur mëlçia në grykë shih te MËLÇI,~A. Po i vjen rrotull larashi shih te LARASH,~I. I vjen tjegulla përqark (vërdallë) dikujt shih tek TJEGULL,~A. I ka ardhur uji në mulli dikujt shih tek UJ/Ë,~I. I erdhi vera te dera shih te VER/Ë,~A I. I erdhi veza për të pjellë thjeshtligj. shih te VEZ/Ë,~A. I erdhi zemra (shpirti, fytyra) në vend shih te VEND,~I. I erdhën (iu ngritën, iu mblodhën) zorrët në grykë (në fyt, te goja) shih te ZORR/Ë,~A.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
User avatar
Orakulli
Star Member
Star Member
Posts: 609
Joined: Sun Jun 14, 2009 5:40 am
Gender: Male
Location: USA

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#132

Post by Orakulli »

Folja origjinale me ne fund, *doke, edhe si fonetike, aje qe lidh "*duk me "doke, ato u dalin ne pah, u shikohen , u shihen, u duken ketyre njerzeve me shume se te tjereve, soe ndryshe pre te tjreve. Me u Duk eshte nje nga foljet me interesante te shqipes. Nuk ka forme aktive, ose kalimtare. Eshte vetem (-). Eshte si folja me qene, me pat., dy foljet bze te cdo gjuhe. Une vetem dukem, por nuk mund te duk ndonji tjeter, por mund ta nduk, ta prek tek dukja, tek fytyra. Gjuhet e tjera perdorim forma me te shkurtera efektive si : "sembra essere, ose *seems to be....sepse jane gjuhe te vjetra. Rusishtja ne fakt perdor tjeter kombimin te shqipes "at qe te ze sy-ja"= Ka-z(h)e't'sy'a. Ata akademiket thone qe "sy-a eshte mbarese, pamvaresiht se nuk dine se si asht ndertua ai emen, origjinen emrit, jo etymologjine, njesia кажется.
Socio, epiqendra e termetit kulture ka qene vendi ku kane qene te paret tane qe ka nga kohe qe s'mbahen mend, dhe nuk ka qene vetem e kultures, e dijeve; dijet te bejne te fuqishem dhe per rjedhoje dhe te pasur, por edhe e feve e dhe e cdo gje je tjeter qe linja e gjakut prodhonte deri sa u mpine nga lluksi , e u bene si shqiptaret e sotem, nuk mendonin ma, e per rjedhoje jo vetem qe rane pkeqas or u morren edhe librat, shpikjet, edhe ne fund edhe tokat. Kyr zvogelohet mendja zvogelohen te gjitha pas saj.
Image
Gardhi i Ondrrave
Senior Member
Senior Member
Posts: 153
Joined: Fri Jan 20, 2012 4:09 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#133

Post by Gardhi i Ondrrave »

Tomaras, kur thota "diskutime t'zjarrta" nuk isha tu fol specifikisht per ju, e kisha me atmosferen qe mu duk i fije e tensionu, se per kat nuk gjej asnji arsye. Nuk nihem i ofenu prej kurrkush, vec nuk du me u nih i gjukum per opinionet. Ma vjen keq nase kam ekzagjeru me fjalt, nuk dota me ofenue kerkend. Tash, shpjegimi yt asht i qarte por prap ma duket se nuk ke shku ne hollsi. Ti thu kisha ka nartu gjuht tu mshtet tek frika e popullit, po kjo asht disi e pargjithshme si pohim, duhet me ken ma specifik. Ne jena tu fol per gjuhen jo per ideologjine e fes. Un nuk shoh se si gjuha e kishs ka nryshu prej gjuhs se "volgut", qofte per cdo gjuhe europjane qe ti don me analizu (me perjashtim te greqishtes qe nuk ka lidhje me ate te lashte). Prifti qe nigjonte besimtaret dhe u flitshe atyne, komunikonte ne t'njajten gjuh. Mesha ka ken ne gjuhn latine, po kjo ka ken gjuha zyrtare e kishs, e nare prej gjuhs se popullit. Tash, cilat fjale, elemente gramatikore, morfologji,sintaks, neologjizma etj ka shpik kisha ( me parjashtim te leksikut fetar, kuptohet) qe populli nuk flitshe ma pare?? ket un du me dit, merr cilen gjuh qe don, anglish, gjermanisht, spanjisht, italisht etj. Kujdes, nuk jam tu fol qe nuk ka hic nartime "artificiale" ne kto gjuh, se kjo asht gja tjeter. Nartimet artificiale, pra te bana prej dors njeriut, jane krej normale, sepse ato jan shprehje e zhvillimit kultnor dhe intelektual t nji shoqniet. Nuk mun me fol fjale vec per djath, bagti, pem, livadhe etj, kjo asht evidente. Por un du me msu se si kisha ka nartu gjuht, dhe nuk ka thjesht adoperu gjuhn e popullit sic menohet normalisht, si ka nodh edhe me shqipen (shif Gjon Buzukun, ne mujn me e kuptu mesharin e tij pa probleme t'medha, vec me pat i fije njohuni, apo jo?).
Gardhi i Ondrrave
Senior Member
Senior Member
Posts: 153
Joined: Fri Jan 20, 2012 4:09 pm
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#134

Post by Gardhi i Ondrrave »

Zeus, Orakull falemners per shpjegimet qe jeni tu qit. Po filloj me kuptu praktikisht thelbin e argumentit tuj ,i cili ma duket shume interesant.
tomaras
Member
Member
Posts: 41
Joined: Sat Jun 05, 2010 11:25 am
Gender: Male

Re: Mas, Mat dhe maturia jone dhe gjuha PIE.

#135

Post by tomaras »

Gardhi i Ondrrave wrote:Tomaras, kur thota "diskutime t'zjarrta" nuk isha tu fol specifikisht per ju, e kisha me atmosferen qe mu duk i fije e tensionu, se per kat nuk gjej asnji arsye. Nuk nihem i ofenu prej kurrkush, vec nuk du me u nih i gjukum per opinionet. Ma vjen keq nase kam ekzagjeru me fjalt, nuk dota me ofenue kerkend. Tash, shpjegimi yt asht i qarte por prap ma duket se nuk ke shku ne hollsi. Ti thu kisha ka nartu gjuht tu mshtet tek frika e popullit, po kjo asht disi e pargjithshme si pohim, duhet me ken ma specifik. Ne jena tu fol per gjuhen jo per ideologjine e fes. Un nuk shoh se si gjuha e kishs ka nryshu prej gjuhs se "volgut", qofte per cdo gjuhe europjane qe ti don me analizu (me perjashtim te greqishtes qe nuk ka lidhje me ate te lashte). Prifti qe nigjonte besimtaret dhe u flitshe atyne, komunikonte ne t'njajten gjuh. Mesha ka ken ne gjuhn latine, po kjo ka ken gjuha zyrtare e kishs, e nare prej gjuhs se popullit. Tash, cilat fjale, elemente gramatikore, morfologji,sintaks, neologjizma etj ka shpik kisha ( me parjashtim te leksikut fetar, kuptohet) qe populli nuk flitshe ma pare?? ket un du me dit, merr cilen gjuh qe don, anglish, gjermanisht, spanjisht, italisht etj. Kujdes, nuk jam tu fol qe nuk ka hic nartime "artificiale" ne kto gjuh, se kjo asht gja tjeter. Nartimet artificiale, pra te bana prej dors njeriut, jane krej normale, sepse ato jan shprehje e zhvillimit kultnor dhe intelektual t nji shoqniet. Nuk mun me fol fjale vec per djath, bagti, pem, livadhe etj, kjo asht evidente. Por un du me msu se si kisha ka nartu gjuht, dhe nuk ka thjesht adoperu gjuhn e popullit sic menohet normalisht, si ka nodh edhe me shqipen (shif Gjon Buzukun, ne mujn me e kuptu mesharin e tij pa probleme t'medha, vec me pat i fije njohuni, apo jo?).
Gardhi i Ondrrave m'vjen mirë që nuk ndihesh keq në forum dhe që unë t'paskam kuptue gabim.
Sa për skjarim, të kësaj pjese të postimit tem:
Kur shpreh dyshim në efektivitetin e predikimit të doktrinës fetare ndaj njerëzve të zakonshëm përmes një guhe të pakapshme për ta, po të them se asnjë kleri nuk i âsht bâ vonë se a i kupton populli apo jo ato që ata ua kanë recituar, sepse pika kryesore ku mbështeteshin këto struktura në misionet e tyne për përfitim të besimtarëve ishte FRIKA, dhe tmerrimi i njerëzve nga dita e madhe e gjykimit , sepse edhe ashtu nëpër këto doktrina ka pak shka duhet kuptue dhe besue. Pastaj njerëzit këto lutje dhe duá i mësonin dhe i përsërisnin si papagaj në të shumtën e herave pa pasë as ide se shka ishin tue thân përveç asaj që ua kishte spjegue prifti apo hoxha. Nji gjyshe e jemja shpirti iu preftë n'paqe, e pati bâ kuranin musaf siç i thonë të na leximit të kuranit, pa e ditë as edhe nji fjalë të vetme arabisht.
Unë nuk kam dashtë të them që kisha ka kkrijue guhë tue u pështetë te frika e popllit, por se klerit nuk i âsht bâ hiç vonë se a e kuptojnë pasuesit e tij atë që shkruhet në librat e tyne, sepse jo rrallë ka ndoshë që edhe vetë klerikët nuk kanë kuptue shka shkruen në libra, porse ata e kanë vazhdue predikimin tue u bazue në praktikën e dogmës fetare, e të cilën kryesisht e kanë bazue në mbjelljen e frikës te besimtarët nga dita e gjykimit të përtejvorrit, pavarësisht se për cillën praktikë besimi âsht fjala.
Guhët janë fabrikue me urdhën të sovranëve të territoreve dhe nuk kanë lind nga hiçi por janë derivue nha guhë pararendëse të konsolidueme. Fillimisht tue u pështet në një variant të të folmes protoarbnore tue i ngjitë parashtesa dhe prapashtesa ka lind guha skolastike e njohun sot si guha greke e vjetër, kurse mbas saj tue u pështet në të, pra në guhën teknike të njohun sot si greke e vjetër dhe në variantin apenin të të folmes protoarbnore (guha etruske) u fabrikue guha llatine. Tue u bazue kresisht në këtë të fundit, pra në guhën llatine, tue i shtue parashtesa dhe prapashtesa të ndryshme specifike për secillën guhë, për me i largue sa mâ shumë nga guha e prejardhjes, dhe ku më shumë e ku më pak nën ndikimin e varianteve të të folmeve lokale u krijuan të gjitha guhët e Evropës pa përjashtim. Psh. guha angleze që trajtohet si guhë gjermanike, nën ndikimin e fuqishëm të variantit të të folmes që rrodhi nga dialekti kelt âsht shumë e ndryshme si në fonetikë poashtu edhe në morfologji nga të gjitha guhët tjera gjermanike të cilat nuk e patën një ndikim të tillë. Megjithatë me e këqyrë me kujdes e sheh që guha angleze ka tepër shumë ngjashmëni me guhën frânge që pranohet botnisht që âsht bijë e llatinishtes. Veç po e këqyre dhe e analizove mënyrën e shkrimit të fjalëve si tek guha angleze, si te guha frânge, dhe mungesës gati absolute të rregullsisë në shkrimin e tyne ti dhe kushdo tjetër mundet me e konstatue që këto guhë mâ s'pari janë shkrue e tek mbasandej ia kanë nisë me u folë, sepse po t'kishte kenë e kundërta edhe shkrimi do t'kish kenë mâ i rregullt.
Post Reply

Return to “Linguistikë”