"Moreover, you scorned our people, and compared the Albanese to sheep, and according to your custom think of us with insults. Nor have you shown yourself to have any knowledge of my race. Our elders were Epirotes, where this Pirro came from, whose force could scarcely support the Romans. This Pirro, who Taranto and many other places of Italy held back with armies. I do not have to speak for the Epiroti. They are very much stronger men than your Tarantini, a species of wet men who are born only to fish. If you want to say that Albania is part of Macedonia I would concede that a lot more of our ancestors were nobles who went as far as India under Alexander the Great and defeated all those peoples with incredible difficulty. From those men come these who you called sheep. But the nature of things is not changed. Why do your men run away in the faces of sheep?"
Letter from Skanderbeg to the Prince of Taranto ▬ Skanderbeg, October 31 1460

Οι Ταλιμπάν του Αγιου Ορους/The Talebans of Mount Athos

Here you can talk about anything that might not fit in one of the categories
Post Reply
User avatar
Mallakastrioti
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2929
Joined: Thu Jul 23, 2009 4:23 pm
Gender: Male
Location: Italy
Contact:

Οι Ταλιμπάν του Αγιου Ορους/The Talebans of Mount Athos

#1

Post by Mallakastrioti » Tue Oct 01, 2013 9:01 pm

Οι Ταλιμπάν του Αγιου Ορους
Image
Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε και έκανε τον γύρο του κόσμου η εικόνα του ζηλωτή μοναχού να πετά μολότοφ σε βάρος αστυνομικών και του δικαστικού επιμελητή που πήγε να επιδώσει την υπ΄ αριθ. 116/2013 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πολυγύρου, σύμφωνα με την οποία το κονάκι της Μονής Εσφιγμένου στις Καρυές, πρέπει να εκκενωθεί και να παραδοθεί στη νέα αδελφότητα για να ανακαινισθεί.

Αρνήθηκαν να υπακούσουν στις αποφάσεις της ελληνικής Δικαιοσύνης και προκάλεσαν με τη στάση τους, λόγω δε της ακραίας συμπεριφοράς τους οι ζηλωτές στην αθωνική πολιτεία συχνά αποκαλούνται και «ταλιμπάν».

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο έκανε την περασμένη Τρίτη, ακριβώς μία μέρα μετά τα πρωτοφανή επεισόδια, διάβημα διαμαρτυρίας προς το υπ. Εξωτερικών, σε υψηλούς τόνους.

Πατριαρχείο και Ιερά Κοινότητα πιέζουν για λύση στο θέμα της Μονής Εσφιγμένου που κρατάει εδώ και 14 χρόνια και είναι χαρακτηριστικό πως ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης, Βαρθολομαίος, δίνοντας το στίγμα των προθέσεών του, εγκαινίασε το αντιπροσωπείο της νέας αδελφότητας τον Οκτώβριο του 2011, με ηγούμενο τον αρχιμανδρίτη Χρυσόστομο και 15 μοναχούς, σε ένα κτίριο που είχε ο ίδιος θεμελιώσει το 2006, ενώ το 2008 φύτεψε συμβολικά ένα κυπαρίσσι στην αυλή του.
«Το θέμα της εν λόγω Μονής έχει πλέον κλείσει για το Οικουμενικό Πατριαρχείο διά της αποστολής Εξαρχίας στην Ιερά Κοινότητα. Η εφαρμογή της αποφάσεως υπόκειται στην εξουσία του Ελληνικού Κράτους. Ευχόμεθα η εκτέλεσις της αποφάσεως να υλοποιηθεί εν ειρήνη», δήλωσε για το θέμα των επεισοδίων της περασμένης Δευτέρας ο εκπρόσωπος του γραφείου Τύπου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, π. Δοσίθεος Αναγνωστόπουλος.

19 μοναστήρια εναντίον τους
Και τα 19 μοναστήρια της αθωνικής πολιτείας έχουν ταχθεί κατά της Μονής Εσφιγμένου, οι εξτρεμιστές μοναχοί της οποίας δεν έχουν πλέον τα ερείσματα που διέθεταν στο παρελθόν, αφού η προκλητική και αδιάλλακτη στάση τους δημιουργεί σοβαρά προβλήματα εντός και εκτός του Αγίου Ορους.
Αυτή τη στιγμή εκτιμάται ότι στο Αγιον Ορος εγκαταβιούν περίπου 250 ζηλωτές μοναχοί. Εκτός από τους 110 που βρίσκονται μέσα στη Μονή Εσφιγμένου, οι υπόλοιποι μένουν σε κελιά και σκήτες. Οι τελευταίοι δεν δημιουργούν προβλήματα και μάλιστα συνεργάζονται αρμονικά σε διοικητικά θέματα με την Ιερά Κοινότητα, χωρίς ωστόσο να συμμετέχουν σε λειτουργίες άλλων μονών. Την ίδια ώρα η πολιτεία εμφανίζεται συγκρατημένη και απρόθυμη να λύσει το ζήτημα της Μονής Εσφιγμένου.

Αντιδράσεις όμως προκαλεί και η στάση του Πατριαρχείου Μόσχας για την ανοχή που δείχνει απέναντι στους Εσφιγμενίτες. Σε τακτικά χρονικά διαστήματα τους νοικιάζει κτίσματα που διαθέτει στη Μόσχα, στο Κίεβο, στην Αγία Πετρούπολη, ακόμη και στο Βλαδιβοστόκ, προκειμένου οι μοναχοί να πουλούν τα προϊόντα που παράγουν, μέλι, λάδι και κρασί.
Οι κακές γλώσσες βέβαια λένε πως τα προϊόντα αυτά είναι από το εμπόριο και ειδικά για το λάδι συνεργάζονται με παραγωγούς από την Καλαμάτα, οι ίδιοι ωστόσο τα προωθούν ως δικής τους παραγωγής. Από τις εξορμήσεις τους αυτές στη Ρωσία οι ζηλωτές μοναχοί επιστρέφουν με μεγάλα χρηματικά ποσά, τα οποία συγκεντρώνουν από τις παρακλήσεις που αφήνουν οι πιστοί για να μνημονεύσουν τα ονόματά τους και να κάνουν παρακλήσεις στο Αγιον Ορος.

Ταχύπλοα, τζιπ και κοσμικές εμφανίσεις του ηγουμένου
Ενα πανό που γράφει «Ορθοδοξία ή Θάνατος» και μία μαύρη σημαία υποδέχονται τους πιστούς στη Μονή Εσφιγμένου, ενώ μια άλλη πινακίδα απαγορεύει την είσοδο «εις τους μακρυμάλληδες (κοινώς χίπηδες) και εις πάντας τους απρεπώς ενδεδυμένους». Ετσι κι αλλιώς πάντως μόνο οι? εκλεκτοί των ζηλωτών μπορούν να φιλοξενηθούν στη Μονή, που κρατά σφαλισμένη την πόρτα για όσους δεν γνωρίζει.
Η Μονή Εσφιγμένου έχει αποσχιστεί από τον Δεκέμβριο του 1965, όταν ο τότε Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας προσευχήθηκε στα Ιεροσόλυμα με τον Πάπα Παύλο ΣΤ΄, σηματοδοτώντας την προσέγγιση των δύο εκκλησιών. Για τους ζηλωτές αυτό ήταν προδοσία και υποταγή στον Πάπα, άλλωστε το είπαν ξεκάθαρα στον κ. Βαρθολομαίο, τον οποίο? υποδέχθηκαν στην τελευταία του επίσκεψη στο Αγιον Ορος, τον Οκτώβριο του 2011, αποδοκιμάζοντάς τον και φωνάζοντας «προδότη», «αίσχος».

Το 1972 η Μονή Εσφιγμένου διέκοψε κάθε επικοινωνία και συνεργασία με τις υπόλοιπες μονές και όλες τις ορθόδοξες εκκλησίες και πλέον δεν αναγνωρίζει και δεν μνημονεύει τον Πατριάρχη.
Παράλληλα, αποδέχτηκε τον παλαιοημερολογίτη «αρχιεπίσκοπο» Αυξέντιο Πάστρα, με επικεφαλής τον γέροντα Ευθύμιο, έναν σεβάσμιο και αρκετά μετριοπαθή ηγούμενο, οποίος δεν προκαλούσε και κρατούσε πάντα χαμηλούς τόνους. Το 1999 ο Ευθύμιος κοιμήθηκε και τον διαδέχτηκε ο γέροντας Μεθόδιος Παπαλαμπρακόπουλος, που είχε χειροτονηθεί ιερέας σε εκκλησία παλαιοημερολογιτών στην Αθήνα, στη συνέχεια ωστόσο αφορίστηκε και καθαιρέθηκε.

Περιστοιχισμένος από τους ιερομόναχους Σάββα και Γρηγόριο και τους μοναχούς Εφραίμ και Βαρνάβα, ο ηγούμενος Μεθόδιος είναι ένας σκληρός ζηλωτής, με ακραίες θέσεις και συμπεριφορά. Κατά διαστήματα βέβαια απεκδύεται τον μοναχικό του βίο και συμπεριφέρεται σαν νεόπλουτος κοσμικός, μιλώντας ενώπιον ακροατηρίου σε πολυτελή ξενοδοχεία της Αθήνας, κατακεραυνώνοντας πάντα τον Οικουμενικό Πατριάρχη, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο δεν δίστασε να είναι κεντρικός ομιλητής σε εκδήλωση του εθνικιστικού Πατριωτικού Ελληνικού Συνδέσμου στη Λάρισα, όπου εξήρε τη δράση της ακροδεξιάς οργάνωσης και καταφέρθηκε εναντίον του κ. Βαρθολομαίου.
Παράνομοι δίαυλοι επικοινωνίας
«Μόνο σηκωτούς θα μας βγάλουν από εδώ» και «αν επιχειρήσουν βίαιη επέμβαση, θα ανατινάξουμε το μοναστήρι», λένε οι ζηλωτές, που υποστηρίζουν ότι οι απαγορεύσεις τους στερούν ακόμη και τα βασικά, όπως είδη διατροφής και πρώτης ανάγκης. Η αλήθεια ωστόσο είναι διαφορετική. Εδώ και χρόνια έχουν βρει διαύλους επικοινωνίας και έχουν στήσει ένα παράνομο δίκτυο να περνούν τρόφιμα και άλλα είδη, χωρίς κανέναν τελωνειακό έλεγχο, είτε από την ξηρά, είτε από τη θάλασσα. Αλλωστε διαθέτουν έναν... στόλο από 4 ταχύπλοα, 2 καΐκια ξύλινα και 7 οχήματα, από τζιπ και αγροτικό, μέχρι φορτηγό, τρακτέρ και εκσκαφέα. Με... ορμητήριο ένα διώροφο κτίριο στα Νέα Ρόδα, που αποτελεί δωρεά προς τη Μονή Εσφιγμένου προμηθεύονται τα πάντα. Είτε τα μεταφέρουν με σκάφη, είτε οδικώς, καθώς βρίσκονται πολύ κοντά στα χερσαία σύνορα από την πλευρά των Νέων Ρόδων. Από τα Νέα Ρόδα σε 15 λεπτά με Ι.Χ. φτάνουν στη θέση Καραούλι και μπαίνουν στον Αθω. Μετά από 15 λεπτά πεζοπορίας συναντούν έναν χωμάτινο δρόμο και εκεί τους περιμένουν οχήματα της Μονής.

Οσο για τα διαμονητήρια, οι πιστοί που θέλουν να πάνε στη Μονή, είτε χρησιμοποιούν γενικά διαμονητήρια που ισχύουν για όλα τα μοναστήρια -εκδίδονται 150 την ημέρα-, είτε, συνήθως, τα ειδικά διαμονητήρια-προσκλήσεις που τους προμηθεύουν ζηλωτές από τα κελιά και με αυτά κατευθύνονται προς τη Μονή.

Οι πηγές χρηματοδότησής τους είναι πολλές, από φανατικούς παλαιοημερολογίτες στην Ελλάδα, μέχρι οργανώσεις στις ΗΠΑ, επιπλέον εκμεταλλεύονται ακίνητα που έχουν στο όνομά τους, ενώ στο παρελθόν ένας από τους ένθερμους υποστηρικτές τους ήταν γνωστός επιχειρηματίας στον χώρο των κατασκευών.

Μαρία Ριτζαλέου

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid= ... d=63867785
Image

User avatar
Mallakastrioti
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2929
Joined: Thu Jul 23, 2009 4:23 pm
Gender: Male
Location: Italy
Contact:

Re: Οι Ταλιμπάν του Αγιου Ορους/The Talebans of Mount Athos

#2

Post by Mallakastrioti » Tue Oct 01, 2013 10:02 pm

Former Taliban From Afghanistan Baptized at Mount Athos

Ahmed was born and raised in a village in Afghanistan in the middle of war. His childhood memories are dust, poverty, and compulsory Islamic education in the sacred writings and war.

"I do not remember anymore who fought whom, however there was constant warfare."

For years he worked for the Taliban doing various things. He was a fanatical Muslim who belonged to so-called radical Islam. At some point he could no longer bear this sort of life - misery, poverty, violence, pain, and death which he saw everywhere.

At 23 he journeyed through the impassable mountains into Pakistan and then to Iran. His only "passport" was the common language of Farsi.

He worked for two years there "without documents" and eventually arrived at the coast of Asia Minor in Turkey, which for him was the gate to the paradise of the West.

One winter evening nine years ago, with an inflatable that children play with on the beaches, two oars and four to five bottles of water, he along with a friend jumped into the sea across from Lesvos, which seemed so close.

In his own words:

"The sea was pitch black, it was a moonless night in the winter and very windy. We did not know how to swim. The waves looked like mountains to us. Somewhere in the distance a red light was flashing. The boat was like a nutshell in the waves. I soon realized that the journey to paradise was neither near nor easy. After about ten hours we came to the steep coast with rocks. We were in despair because we did not know if we would be able to climb it, it was so sharp. Eventually we climbed and came to an unpaved road. Before long we came to an elderly woman in black with a head-covering - we thought she was a Muslim - and with a child. My friend spoke a little English, but she nothing. With hand signals she showed us the way to a paved road and gave us a few coins, which we knew was all she had, in order to take the bus into the city. We arrived at the port and took the first ferry to Piraeus. At the door they caught us. After three months in a small reception center for immigrants that had many people like us, they gave us a map and we drove to Athens. I learned Greek and worked various jobs until I found a regular job with a company that placed solar panels. They payed me well, they wrote me up with the Social Insurance Institute, and I did my papers to receive political asylum. I worked for the same company in Athens for six years. All these years after work I would go to the outside of the churches in the beginning - something was pulling me there - and afterwards I began to enter within. I would become calm. As my Greek was getting better, I wanted to know more about Christ. I found a New Testament, however it was in a language I did not understand [Koine Greek]. Eventually I found a blue one in the Greek I had learned. I began to read it. I decided that I wanted to become a Christian. I left Athens when the company closed and went to the provinces to find various rural jobs. Eventually I found a small basement apartment in the city nearby. It had a beach. I like the beaches very much in Greece. Shortly before Pascha in 2013, I decided to ask to become a Christian."

On Wednesday June 5th, in the evening, on Mid-Pentecost according to the Old Calendar, on the balcony of the Athonite Cell of Marouda over Karyes, looking towards the Skete of Saint Andrew and the endless blue Aegean, the same sea he crossed one night from the opposite direction, under a beautiful sky and brilliant sun, Ahmed became a Christian.

He took the name Alexander.

Image

Image
Image

Post Reply

Return to “General forum”