"Moreover, you scorned our people, and compared the Albanese to sheep, and according to your custom think of us with insults. Nor have you shown yourself to have any knowledge of my race. Our elders were Epirotes, where this Pirro came from, whose force could scarcely support the Romans. This Pirro, who Taranto and many other places of Italy held back with armies. I do not have to speak for the Epiroti. They are very much stronger men than your Tarantini, a species of wet men who are born only to fish. If you want to say that Albania is part of Macedonia I would concede that a lot more of our ancestors were nobles who went as far as India under Alexander the Great and defeated all those peoples with incredible difficulty. From those men come these who you called sheep. But the nature of things is not changed. Why do your men run away in the faces of sheep?"
Letter from Skanderbeg to the Prince of Taranto ▬ Skanderbeg, October 31 1460

Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnike".

Sillni këtu për diskutim artikujt ose reportazhet që trajtojnë problemet më të mprehta qe shqetësojnë, shoqërinë shqiptare, komunitetin tuaj, juve.
Post Reply
User avatar
Arta
Sun Member
Sun Member
Posts: 1515
Joined: Tue Jun 02, 2009 2:44 pm
Gender: Female
Location: USA

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#91

Post by Arta »

elikranon wrote:
petritkola wrote: Ose greket fallco do te zhduken ose shqiptaret. Te dyja palet nuk munde te egzistojne njekohesisht per nje kohe te gjate.
Hajde mendje hajde.
Ti Petrit kur ke zbritur nga shpellat?

Po ju them nje histori qe qarkullonte nga anet tona qe ne ato vite. Ne vitet e Juntes ushtarake ne Greqi sec ishte bere nje zhvendosje forcash ushtarake ne Greqine Veriperendimore. Menjehere u mobilizua dhe ushtria shqiptare, u thirren tere rezervistet, gatishmeri e plote. Pas ca ditesh komunikojne dhe me nje agjent shqiptar ne Athine per te mesuar se c`behet. Dhe ai u pergjigjet: " Nqs keni frike nga kjo ane harrojeni. Kendej per 1 000 vjete nuk leviz njeri drejt Shqiperise".
O elikranon pse i merr gjerat kaq dramatike, mase e tha ne menyre figurative petriti! Greqia nuk ka hequr akoma ligjin e luftes me ne, sado qe jemi ne NATO bashke! Vertet ju nuk duhet te flisni per shpellar, se ju si ishte edhe ajo kenga e Agronit, keni mbetur tek drute! :D
"I never gave anybody hell! I just told the truth and they thought it was hell."~Harry S. Truman
elikranon
Honored Member
Honored Member
Posts: 373
Joined: Sat Dec 26, 2009 6:05 pm
Gender: Male

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#92

Post by elikranon »

Arta wrote:
O elikranon pse i merr gjerat kaq dramatike, mase e tha ne menyre figurative petriti! Greqia nuk ka hequr akoma ligjin e luftes me ne, sado qe jemi ne NATO bashke! Vertet ju nuk duhet te flisni per shpellar, se ju si ishte edhe ajo kenga e Agronit, keni mbetur tek drute! :D
Do i merrja gjerat kaq dramatike nese do u besoja ketyre gjerave.
Thjesht kur degjoi deklarata te tilla them: mendje eshte s`ke c`ti besh, po e humbe e humbe dhe po se pate se pate.
Sa per ate ligjin e luftes qe kisha pershtypjen se u shfuqizua ne vitet 80, ndoshta mbahet per ceshtje te dores se dyte, se as qe i kalon ne mendje ndonje greku lufta me Shqiperine.
petritkola
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 243
Joined: Mon Aug 23, 2010 9:30 pm
Gender: Male

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#93

Post by petritkola »

elikranon wrote:
petritkola wrote: Ose greket fallco do te zhduken ose shqiptaret. Te dyja palet nuk munde te egzistojne njekohesisht per nje kohe te gjate.
Hajde mendje hajde.
Ti Petrit kur ke zbritur nga shpellat?

Po ju them nje histori qe qarkullonte nga anet tona qe ne ato vite. Ne vitet e Juntes ushtarake ne Greqi sec ishte bere nje zhvendosje forcash ushtarake ne Greqine Veriperendimore. Menjehere u mobilizua dhe ushtria shqiptare, u thirren tere rezervistet, gatishmeri e plote. Pas ca ditesh komunikojne dhe me nje agjent shqiptar ne Athine per te mesuar se c`behet. Dhe ai u pergjigjet: " Nqs keni frike nga kjo ane harrojeni. Kendej per 1 000 vjete nuk leviz njeri drejt Shqiperise".
E para faleminderti per ofendimin,

E dyta, a nuk ka levizur koloneli i zbulimit grek Janullatos Qillomandarija ne drejtim te Shqiperise? (Vetem nje shembull ky...)

Dhe e treta, a nuk eshte sherbimi sekret grek ne Himare?

A nuk ka vendosur Greqia Genc Pollon qe na i vendos Vloren nen Greqi?

....


Greqia i hapi lojrat olimpike me valle came. Pra kush eshte fllaco ketu? Kujt i takon? Njera pale duhet te zhduket.
Traktorist ne kohe paqe, mbushes topi ne kohe lufte.
petritkola
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 243
Joined: Mon Aug 23, 2010 9:30 pm
Gender: Male

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#94

Post by petritkola »

elikranon wrote:
Arta wrote:
O elikranon pse i merr gjerat kaq dramatike, mase e tha ne menyre figurative petriti! Greqia nuk ka hequr akoma ligjin e luftes me ne, sado qe jemi ne NATO bashke! Vertet ju nuk duhet te flisni per shpellar, se ju si ishte edhe ajo kenga e Agronit, keni mbetur tek drute! :D
Do i merrja gjerat kaq dramatike nese do u besoja ketyre gjerave.
Thjesht kur degjoi deklarata te tilla them: mendje eshte s`ke c`ti besh, po e humbe e humbe dhe po se pate se pate.
Sa per ate ligjin e luftes qe kisha pershtypjen se u shfuqizua ne vitet 80, ndoshta mbahet per ceshtje te dores se dyte, se as qe i kalon ne mendje ndonje greku lufta me Shqiperine.
Ketu juve me jepni mua TE DREJTE, Juve thoni se ai Shqiperia eshte shenderuar ne koloni greke... por edhe serbe qe bejne cte duan me tokat tona dhe me te gjalle dhe me te vdekur.

Atehere me ke do boje Greqia lufte, me veglat e saj ne pushtet?
Traktorist ne kohe paqe, mbushes topi ne kohe lufte.
elikranon
Honored Member
Honored Member
Posts: 373
Joined: Sat Dec 26, 2009 6:05 pm
Gender: Male

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#95

Post by elikranon »

petritkola wrote: Pra kush eshte fllaco ketu?
Fllaco s`eshte asnjeri nga ne, fallco mund te jete njeri!
petritkola
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 243
Joined: Mon Aug 23, 2010 9:30 pm
Gender: Male

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#96

Post by petritkola »

Pra eshte nje valle came qe grekt hapin lorat olimpike,

Kush jane fallco ketu, grekt apo shqiptaret? Njera pale do te zhduket.
Traktorist ne kohe paqe, mbushes topi ne kohe lufte.
petritkola
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 243
Joined: Mon Aug 23, 2010 9:30 pm
Gender: Male

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#97

Post by petritkola »

Hooopaaaaa...

Traktorist ne kohe paqe, mbushes topi ne kohe lufte.
User avatar
Mallakastrioti
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2936
Joined: Thu Jul 23, 2009 4:23 pm
Gender: Male
Location: Italy
Contact:

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#98

Post by Mallakastrioti »

Himara dhe raportet greko-shqiptare nga PETRIT KASEMI
E martë, 24 Gusht 2010 08:10

Për fat të keq nuk është e para herë që inskenohet apo përdoret një ngjarje midis shqiptarëve dhe grekëve për të provokuar dhe tensionuar marrëdhëniet e tyre normale. Kështu po ndodh edhe me vdekjen aksidentale të A.Gumës në Himarë. Sipas zakonit shqiptar, familjet e viktimave dhe shoqëria shprehin ngushëllime. Por çfarë ndodhi në këtë rast në Himarë? Opinioni pa që të kryhej një ritual i tërë dhe një zakon alla grek, ku politika dhe priftërinjtë bëhen menaxherë dhe iterpretë të mortit. Madje në varrim iu kushtua një protokoll i tërë zakonor grek dhe jo himarjot, a thua se ngjarjet përjetoheshin në shtetin dhe në territor grek. Si njohës i marrëdhënieve shqiptaro-greke...

dhe që jam marrë disa kohë me to në MJ të Shqipërisë, po shoh me shqetësim se këto marrëdhënie janë tepër të kërcënuara për të shkarë në një situatë të papranueshme. Ky shqetësim bëhet akoma më evident, ndërkohë që Greqia po kalon një krizë të thellë në tërë aspektet dhe për fat të keq qarqet zyrtare të saj po shfaqin shenja çekuilibri të arsyes me involvimin në një fatkeqësi shqiptare dhe brenda territorit shqiptar. E nisa këtë shkrim me titull "Himarë, jeta mes Athinës dhe Tiranës", i përdorur disa ditë më parë në një shtyp të Tiranës, sepse çuditërisht përkon me një sugjerim të shprehur në një Simpozium në Universitetin e Pantios-Athinë (me sa më kujtohet, në vitin 1993 apo fillimviti 1994) dhe më vjen në ndihmë për të parë se ç'po luhet duke shfrytëzuar një fatkeqësi njerëzore. Një simpozium, thelbi i të cilit dëmton rëndë marrëdhëniet midis dy vendeve fqinje, direktivat e të cilit po zbatohen hap pas hapi nga dyshja Dule-Bollano e të tjerë. Për fat të keq ka qenë e lexueshme edhe në veprimet e zyrtarëve grekë.
Në atë kohë mbërrin në MJ në Tiranë një faks nga ambasada jonë në Athinë, ku informohemi për një takim ekspertesh në formë simpoziumi të mbajtur në Universitetin grek të Pantios-Athinë, me specialistë, profesorë grekë të së drejtës ndërkombëtare, politologë e të tjerë.
Po riprodhojmë përmbajtjen e atij faksi që na la gjurmë në memorie, një material që ka shërbyer si udhërrëfyes për të gjithë aktivitetin anti-shqiptar të Dule-Bollanos në Himarë dhe në tërë jugun shqiptar. Tema dhe gjithë diskutimi ishte se si duhej të merrej i ashtuquajturi "Vorio-Epir". U thanë dhe u shtruan shumë mendime nga më radikalet, që shteti dhe strukturat e tjera greke kishin ndjekur për arritjen e Megalides, por që u rrëzuan me diskutimin e një politologe greke, e cila kritikoi sugjerimet e dhëna, duke u shprehur pak a shumë kështu. " ...U ka ikur koha metodave dhe rrugëve që propozoni. Koha i ka nxjerrë si të pasuksesshme dhe jashtë realitetit. Kur s'e mori Venizellos më 1913-ën Vorio-Epirin, sot po me ato metoda nuk merret kurrë..., prandaj - theksoi ajo, - unë sugjeroj një rrugë që do të na çojë në arritjen e qëllimeve tona dhe kjo rrugë është të shfrytëzojmë proceset integruese europiane: së pari, ne duhet të llogarisim me urgjencë se sa është ndikimi dhe prezenca gjermane e italiane në Shqipëri, sa të forta janë këto pozita. Pasi të kemi llogaritur këtë gjë, të hidhemi menjëherë në veprim, nëse nuk është vonë. Qeveria dhe strukturat tona të orientojnë njerëzit tanë, që duke shfrytëzuar frymën europiane për decentralizimin e pushteteve lokale nga ai qendrori, të dirigjojë shtetin dhe Qeverinë shqiptare që të zbatojë këtë orientim. Kjo do të thotë që të realizojmë decentralizimin dhe forcimin e pushteteve në zonat që ne i trajtojmë si minoritare. Pra, më shumë pavarësi ekonomike dhe vendimmarrëse në jugun e Shqipërisë nga pushteti qendror i Tiranës. Duke ecur me kujdes e hap pas hapi, por gjithmonë duke i mbuluar veprimet tona nën emrin e orientimeve europiane dhe proceseve integruese në EU, pra duke e interpretuar këtë orientim si një kërkesë dhe standard të EU-së, do të arrihet në një fazë ku pushtetet në Vorio-Epir, përfshirë edhe Himarën, do të jenë të decentralizuara e të drejtuara nga njerëzit tanë, pra do të kenë vetëm marrëdhënie politike me Tiranën zyrtare. Kur të ketë arritur ky moment, atëherë ne duhet të flasim se marrja e Vorio-Epirit nga ne është e realizueshme. Ne i kemi të gjitha mundësitë që të komprometojmë shumë njerëz me idenë tonë, të cilët në momentin e duhur do të krijojnë incidente e trazira që e kemi lehtë t'i kryejmë dhe përfaqësuesit tanë të minoritetit do ngrenë pakënaqësi për Tiranën zyrtare se po i diskriminon dhe injorohen nga pushteti qendror. Atëherë me mjetet dhe pozitën tonë më të fortë në ketë moment në Shqipëri (kundrejt atij gjerman dhe italian-shënimi im) ne e kemi më kollaj të investojmë në një revoltë të madhe pakënaqësie në jugun shqiptar. Kur Tirana do të kërkojë aderimin e saj me mbështetjen po tonën në EU, atëherë ne do të artikulojmë me pozitën tonë në EU, në mënyrë që Brukseli për të qetësuar tensionin e krijuar, të detyrohet të shtrojë pyetjen se me kë duhet të kenë zonat minoritare dhe jugu shqiptar lidhje si qendër politike, me Tiranën apo Athinën zyrtare? Në këtë moment ne e kemi fituar betejën dhe aneksimin e Vorio-Epirit. Të jeni të sigurt se investimet tona (kupto këtu dhe pensionet e rekrutuara të shqiptarëve fatkeq, po shënimi im) do të japin rezultat dhe do të formulohet përgjigja zyrtare se duam të kemi lidhje politike dhe administrative me Athinën..." Pjesëmarrësit e këtij simpoziumi të zi e kanë duartrokitur si një ide brilante këtë strategji dhe dogmë tejet shoviniste dhe me pasoja të rrezikshme për Shqipërinë dhe përpjekjet ndërkombëtare për një Ballkan të integruar në Europë.
Na erdhi në kujtesë kjo përmbajtje fantazmë e këtij faksi, që mbërriti më 1993, duke na shkaktuar një shije të hidhur dhe fatkeqësie se si njerëz të shkencës dhe të politikes greke arrijnë në këto mendime, që as më shumë e as më pak janë si ato të Akademisë serbe për Kosovën. E njëjta paralele për fat të keq në marrëdhëniet shqiptaro-greke lexohet mjaft qartë në veprimet dhe prezencën e politikës zyrtare greke në Shqipëri, po kjo vihet re edhe duke ndjekur veprimet e Dule-Bollanos, që ngrenë pretendime për struktura paralele policie apo autonomi lokale etj.,etj. Natyrisht që këtë shije do t'ia linim kujtesës, por kur ke parasysh momentin që po kalon Greqia, një moment çekuilibri të shkaktuar nga kriza e saj ekonomike, është për t'u shqetësuar dhe për të ngritur pyetjet përse u menaxhua me nxitim nga MJ Greke? Përse u implikua Janullatos dhe ardhja me urgjencë e N.Gejxhit në Sarandë?. Përse dhe ku e gjeti kurajën Dule dhe Bollano, ndonëse morën një "kritikë" po nga Athina zyrtare kur ata filluan nën pretekstin e dhimbjes, rebelimin dhe kujdesin për një ritual grek në varrimin e të ndjerit. Përse këta renegat formulojnë vazhdimisht pakënaqësi ndaj trajtimit nga pushtetit qendror në Tiranë, ndërkohë që realiteti flet krejt ndryshe? Nuk mund të mos bëhet një lidhje me planin udhërrëfyes për marrjen e të ashtuquajturit Vorio-Epir, që folëm më sipër, apo po të sjellim këtu një evidencë dhe insistimin e vazhdueshëm të Qeverive greke për shtrirjen e zonave minoritare apo termin e vazhdueshëm të formuluar si minoriteti etnik grek i Shqipërisë apo Himarës. Çdo gjë bëhet e lexueshme dhe lehtësisht e kuptueshme. Mesa duket dhe siç po shihet, kemi të bëjmë me një plan të sinkronizuar dhe për këtë bëhet fajtore Qeveria dhe shteti grek, që në lidhje me pozitën dhe hapësirën natyrale të jetesës së minoritetit që është pranuar deri më sot nga të dyja palët dhe ndërkombëtarisht të jetë e paqartë dhe turbulluese. Fatkeqësi ndodhin dhe mund të ndodhin qoftë dhe me ngjyra raciste, siç kanë ndodhur ndaj dhjetëra shqiptarëve në Greqi, por kjo nuk do të thotë që pa folur drejtësia të hidhen një lumë akuzash dhe kërcënime për tendosje marrëdhëniesh. Perse duhej me kaq ngut deputetët grekë ta iniciojnë problemin në Parlamentin Europian, a thua se me një rast të dhimbshëm vdekjeje të një individi me nacionalitet të pretenduar dhe jozyrtar, të ngrihet tymnaja për një rrezik të minoritetit grek dhe pikërisht në një zonë lakmuese, që zyrtarisht shteti grek, sot për sot e sa për sy e faqe nuk ka pretendim ta trajtojë si territor etnik joshqiptar... ?
Duke analizuar përgjigjet e mundshme ndaj këtyre pyetjeve që ngrihen, si dhe duke u nisur nga interesi që midis dy popujve tanë të ketë miqësi dhe respekt të ndërsjellë, ngreh shqetësimin dhe apeloj me këtë rast ndaj Tiranës dhe Athinës zyrtare që të marrin masa dhe të mos lënë që marrëdhëniet ndërshtetërore shqiptaro-greke të bien në duart e njerëzve, tashmë regresivë, si Dule, Bollano apo qoftë dhe të hirësisë së tij, Janullatos, i cili më bën mirë të shohë punët e Perëndisë se sa ato politike. Njerëzit e përgjegjshëm në Athinë dhe në Tiranë duhet të jenë të vëmendshëm që sa më parë të luftohen e të parandalohen këto përpjekje dhe skena e prapaskena, të cilat më së shumti do të prishnin harmoninë e jetesës së minoritetit grek dhe shqiptarëve në vendin e tyre. Marrëdhëniet duhet të jenë të mbrojtura nga çdokush që do të prishte qetësinë dhe interesin për fqinjësi të mirë. Koha e aludimeve territoriale në dëm të Shqipërisë dhe shqiptarëve ka marrë fund. Midis dy vendeve dhe dy popujve duhet të ketë vetëm dhe vetëm një interes, atë të fqinjësisë së mirë dhe solide në të mirë të dy popujve dhe të vendeve fqinje me lidhje historike. Jashtë këtij interesi çdo sjellje do të jetë mjerane dhe e destinuar me turp të dështojë. Kjo është historia moderne e Ballkanit, rrugë tjetër nuk ka.

* Ish-diplomat në MJ më 1992-1997
Image
User avatar
Adriana
Universe Member
Universe Member
Posts: 3201
Joined: Tue Jun 02, 2009 3:34 pm
Gender: Female
Location: Giethoorn (Nederland)

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#99

Post by Adriana »

Greqia nuk mund të na japë leksione


Para ca ditësh ndodhi incidenti i Himarës, ku një ri himarjot ''me nënshtetësi shqiptare'' u aksidentua duke udhëtuar me motor me një makinë tjetër dhe për pasoj gjeti vdekjen. Po përdori termin aksident, pasi akoma nuk ka një vendim gjyqësor përfundimtar në lidhje me këtë çështje. I riu që gjeti vdekjen, sipas informacioneve të dhëna deri tani nga mediat, na del se qenka një shtetas shqiptar, por greqisht-folës. Fakti që ky na qenka greqisht-folës,ose ashtu siç pretendojnë disa për qëllime të caktuara, bëri që nga një aksident ndoshta krejt i rastësisht të marrë dhenë sikur të ishte i qëllimshëm dhe i organizuar. Madje, saqë ndërhyri edhe qeveria greke, e cila kërkoj që personat përgjegjës të vihen para ligjit.

''Para se ta analizojmë incidentin si një ngjarje të veçantë, le të merremi pak në lidhje me ndërhyrjet e Greqisë sa herë që ndodh diçka në Shqipëri në lidhje me atë që ajo pretendon se janë minoritet grek.Gjithkush në Evropë mund të flasë për respektimin e të drejtave të njeriut, kurse Greqia jo. Ajo, nuk mund të flasë, pasi nuk i ka respektuar ndonjëherë që nga koha që ka krijuar shtetin modern në kuptimin e mirëfilltë të fjalës. Le të marrin rastin e emigrantëve shqiptarë, që për një jetë më të mirë kanë emigruar drejt Greqisë.''

Historitë e tyre janë të gjitha të ngjashme.
-Nuk ka emigrant shqiptar që të ketë shkuar në Greqi pa u kapur qoftë edhe njëherë nga ushtria apo policia greke, që të mos ketë bërë të paktën tre ditë burg në kushte mizore.
-Nuk ka besoj shqiptar që të mos e ketë provuar drurin e policë apo ushtrisë greke.
-Nuk ka shqiptarë që të mos ketë provuar ofendime, diskriminime dhe trajtime çnjerëzore qoftë edhe për një herë të vetme.
-Greqia është i vetmi vend i Bashkimit Evropian, i cili i detyron emigrantët që të ndryshojnë emrin e tyre dhe të vendosin një emër grek.
-Nuk ka besoj shqiptarë që ka shkuar në Greqi që përveç emrit Sokol, Arber, Altin, Petrit të ketë edhe një emër të dytë Jorgos, Janis, Petro etj.
-Greqia nuk është, se nuk respekton vetëm të drejtat e shqiptarëve që kanë emigruar në Greqi, por ajo nuk respekton as të drejtat e çdo qytetari, i kujtdo shteti qoftë që e ka zgjedhur si vend emigrimi.

Greqia, në veçanti gjatë viteve të fundit është bërë një vend shqetësues për Kombet e Bashkuara dhe për Bashkimin Evropian në lidhje me trajtimin e emigrantëve, për respektimin e të drejtave të tyre si dhe për garantimin e statusit të azilantit politikë, kur është e justifikuar me dokumente dhe me prova të tjera të vlefshme.Sipas rregullores së Dublinit në lidhje me kërkimin e azilit politik, azilkërkuesit duhet të aplikojnë dhe të pretendojnë për këtë status vetëm tek shteti i Bashkimit Evropian që kanë shkelur për herë të parë. Kjo do të thotë se: nëse një iranian ka hyrë për herë të parë në Greqi (shteti i parë i zonës së Bashkimit Evropian) ai duhet të kërkoj azil vetëm tek ky vend. Pra, nëse ky shtetas iranian pasi ka hyrë në Greqi, kërkon dhe arrin të shkoj në mënyrë klandestine në një vend tjetër të Bashkimit Evropian si Italia. Në momentin që kapet nga autoritet e shtetit Italian, atij i refuzohet hyrja si dhe rikthehet përsëri në Greqi. Një ndër vendet, le të themi më horror në lidhje me trajtimin e emigrantëve apo azilkërkuesve në Greqi është porti i Patrës. Ndër të tjera, në lidhje me situatën dhe kushtet, ku jetojnë këto fatkeqë, ka bërë edhe një puntatë të veçantë emisioni i “Le iene” i Mediasetit. Gjatë këtij emisioni u pasqyruar një kamp i improvizuar, ku jetonin emigrantët në kushte të mjerueshme. Nëpër baraka, pa ujë, pa drita. Çfarë binte jashtë, binte brenda. Pjesa më dramatike ishte fakti: kur këto fatkeqë, të cilët kishin kohë që kishin kërkuar statusin e azilantit, por që nuk kishin marrë asnjë përgjigje, përpiqeshin me çdo kusht të largoheshin drejt vendeve të tjera të perëndimore si Italia, Franca, Anglia etj. Këto njerëz, si për shembull afganët që ishin larguar nga vendi i tyre, sepse atje ka luftë, me çdo lloj mjeti apo kushti arrijnë deri në Greqi me shpresën se jeta e tyre do të ndryshoj dhe se do të arrijnë ndoshta më në fund të harrojnë horroret e përjetuar më parë. Por, ajo që gjejnë në Greqi është një ferr i dytë, sepse nuk gëzojnë asnjë të drejtë qoftë edhe minimale për të jetuar dhe jo më për të fituar ndoshta me të drejtë statusin e azilantit. Ato, ju drejtohen kamionëve që imbarkohen në port me destinacion shtetet perëndimore. Shumica e tyre nuk arrijnë dot në destionacionet e vendeve të tjera perëndimore, sepse ndoshta asfiksohen dhe vdesin brenda kontenerieve të kamionëve, ose kapen nga policia greke dhe rrihen publikisht me shkop gome dhe me shqelma si ato pamjet që na paraqiti emisioni televiziv italian dhe në rastet ekstreme të cilat nuk janë të pakta, ku këto emigrant futen dhe lidhen poshtë kamionëve dhe gjatë rrugës për shkak të lodhjes e lëshojnë trupin duke u tërhequr zvarrë për kilometra të tërë në autostradat italiane.Këto gjëra nuk i dëshmojnë vetëm mediet italiane apo edhe ato të tjerat prestigjioze perëndimore, por edhe Amnesty International. Kjo organizatë ndërkombëtare vë në dritë mungesën e një procedure korrekte për azil në Greqi, e cila konkretizohet me mungesën e një ekzamini korrekt për kërkesat e azilkërkuesve si dhe mungesa e mundësisë për të bërë një ekzaminim të dytë pas atij të parit.Amnesty International në raportin e saj mbi azilkërkuesit në Greqi argumenton faktin se: mungesa e vendeve të strehimit sipas standardeve të kërkuara dhe mungesa e shërbimeve shëndetësore prodhojnë pasoja negativa mbi të drejtat ekonomike dhe sociale. Sipas kësaj organizate është evident fakti se: Greqia nuk respekton nevojat themelore të kërkuesve për azil.



Kjo lloj situate në Greqi nuk ka ndryshuar edhe sot. Qeveria e re e Greqisë që erdhi në pushtet në 2009-ëb, bëri premtime për të ndryshuar situatën e refugjatëve dhe të emigrantëve në përgjithësi por, de fakto/de jure, ka hartuar vetëm një ligj shumë më shtrëngues mbi nënshtetësinë greke pa ndërhyrë qoftë minimalisht mbi procedurat që dhunojnë konventat dhe direktivat evropiane mbi azilin dhe mbi të drejtat e njeriut.Para se të flisja mbi ngjarjen e Himarës, bëra një rezyme mbi respektin e të drejtave të njeriut brenda shtetit grek. Tani le të kthemi tek ngjarja e Himarës. Para së gjithash kjo ngjarje është pasojë e një politike nacional-shoviniste që qeveria greke ka bërë në mënyrë të drejtpërdrejt ose jo mbi Himarën në këto vitet e fundit. Greqia, nuk ka bërë gjë tjetër veçse e ka rritur tensionin në këtë zonë të Shqipërisë nëpërmjet ndërhyrjeve që ka bërë në planin politik si dhe në atë ekonomik. Kjo ngjarje mendoj se ka ndodhur si pasojë e frikës që Greqia e ka ushqyer me politikat e saj në lidhje me pretendimet territoriale absurde që jo rrallë herë i ka shfaqur.

Për shkak të kësaj politike tek greqisht-folësit e Himarës është krijuar bindja se ato po i diskriminojnë dhe se vetëm shteti grek mund t’i shpëtojë. Ndërsa, ndoshta me të drejtë tek shqiptarët dhe tek vlonjatet është krijuar ideja se Himarën tonë do na e marr Greqia.Rasti i Himarës në aspektin ligjor dhe human duhet të dënohet, sepse humbi jetën një djalosh i ri. Megjithatë, kjo është një çështje shqiptare dhe që duhet të zgjidhet vetëm nga ligjet shqiptare. Çdo qytetar shqiptar, qoftë greqisht-folës ose jo gëzon të drejta/liri të plota njerëzore, të cilat parashikohen edhe tek Kushtetuta e Shqipërisë. Për këtë arsye deklaratat e Greqisë apo të tellallëve të saj në Shqipëri janë të panevojshme dhe mund të ndikojnë vetëm negativisht për situatën në përgjithësi. Çdo deklaratë e Greqisë në lidhje me këtë çështje dhunon principin bazë të marrëdhënieve ndërkombëtare: ndërhyrjen në çështjet e brendshme të një shteti tjetër.

Gjithashtu, shteti shqiptarë nuk duhet t’i braktis shtetasit e saj. Askush nuk është fajtor apo kriminel pa pasur një vendim gjyqësor të formës së prerë. Për këtë arsye, të rinjve shqiptarë që ndoshta akuzohen për këtë çështje, duhet t’iu garantohen të gjitha të drejtat ligjore për një proces të pastër juridik dhe jo politik. Atyre duhet t’iu garantohet e drejta për tu mbrojtur legalisht si dhe të dëshmojnë me vullnetin e tyre. Shteti shqiptar si dhe politika shqiptare duhet të reagojnë në lidhje me këtë çështje vetëm pasi të kemi një vendim gjyqësor të drejtë. Çdo gjë që thuhet dhe ndoshta do të thuhet në lidhje me këtë ngjare para një vendimi të tillë është emocional, i mbushur me paragjykime dhe gabime.




Ajo që duhet të nënvizohet është fakti se: pas kësaj ngjarje, Greqia duhet të sillet si një vend i Bashkimit Evropian ashtu siç është de jure dhe jo të vazhdoj me politikat e saja shoviniste dhe qorre. Bashkimi Evropian nuk duhet ta lejojë Greqinë të ecë me dy standarde ashtu siç ka bërë gjithmonë. Me standardin e parë si vend demokratik, evropian që jep kontributin e saj për Integrimin e Ballkanit në Evropë. Dhe standardin e dytë, ndoshta të fshehur dhe jo të drejtpërdrejt si një vend që beson tek nacionalizmi, tek shovinizmi, tek pretendimet e rreme territoriale, si një shtet racist dhe diskriminues kundrejt të gjithë atyre që nuk flasin greqisht.Gjithashtu, shteti shqiptar nuk duhet të lejojë në asnjë mënyrë që ngjarje aksidentale të jenë shkas për cenimin e sovranitetit dhe tërësisë së saj tokësore. Kushtetuta shqiptare, çdo qytetari i garanton të drejta. Shtetit shqiptar i takon që këto të drejta t’i trajtoj njëlloj si për qytetarët e saj në përgjithësi ashtu edhe për greqisht-folësit në veçanti.
Jam fisnike e kam zemren gure,
si Shqiponja ne flamure.
Mburrem dhe jam krenare,
qe kam lindur Shqiptare.
Nga do qe te jem me ndjek fati,
se jam Shqiptare, shkurt hesapi !!


elikranon
Honored Member
Honored Member
Posts: 373
Joined: Sat Dec 26, 2009 6:05 pm
Gender: Male

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#100

Post by elikranon »

Adriana wrote: Po përdori termin aksident, pasi akoma nuk ka një vendim gjyqësor përfundimtar në lidhje me këtë çështje. I riu që gjeti vdekjen, sipas informacioneve të dhëna deri tani nga mediat, na del se qenka një shtetas shqiptar, por greqisht-folës. Fakti që ky na qenka greqisht-folës,ose ashtu siç pretendojnë disa për qëllime të caktuara, bëri që nga një aksident ndoshta krejt i rastësisht të marrë dhenë sikur të ishte i qëllimshëm dhe i organizuar.
Ah, sa naive dhe te pafajshem qe qenkeni! Po pse ore ju bien kot ne qafe? Pse kaq padrejtesi ndaj "aksidentuesve" te Aristotel Gumes? Pse kaq padrejtesi ndaj djalit te pafajshem "Ilir Mukes"? Dhe sa sensibel qe eshte shoqeria shqiptare ndaj "padrejtesive"!!!! Menjehere reagoj ndaj "padrejtesise" qe u behet Ilir Mukes me shoqeri.
Po pse himariotet nuk priten 2-3 vjete vendimin e drejtesise? Pse himariotet nuk morren shembull nga kosovaret ne rastin e mbytjes se 3 femijeve ne lumin Iber ne Mitrovice?

Dhe sa budallenj keta himariotet! Nuk reaguan para 2 vjetesh per vrasjen e plakut Pirro Bollano ne qender te Himares dhe reaguan tani per nje "aksident"? Si ore atehere diten te dallonin qe kishin te benin me nje te semure mendor, kurse tani nuk dine te dallojne "aksidentalistin" Ilir Muka, djalin e pafajshem 20 vjecar me makine shumekubikshe me targa angleze dhe xhama te zinj?
elikranon
Honored Member
Honored Member
Posts: 373
Joined: Sat Dec 26, 2009 6:05 pm
Gender: Male

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#101

Post by elikranon »

Adriana wrote:Greqia nuk mund të na japë leksione
Sipas rregullores së Dublinit në lidhje me kërkimin e azilit politik, azilkërkuesit duhet të aplikojnë dhe të pretendojnë për këtë status vetëm tek shteti i Bashkimit Evropian që kanë shkelur për herë të parë. Kjo do të thotë se: nëse një iranian ka hyrë për herë të parë në Greqi (shteti i parë i zonës së Bashkimit Evropian) ai duhet të kërkoj azil vetëm tek ky vend. Pra, nëse ky shtetas iranian pasi ka hyrë në Greqi, kërkon dhe arrin të shkoj në mënyrë klandestine në një vend tjetër të Bashkimit Evropian si Italia. Në momentin që kapet nga autoritet e shtetit Italian, atij i refuzohet hyrja si dhe rikthehet përsëri në Greqi. Një ndër vendet, le të themi më horror në lidhje me trajtimin e emigrantëve apo azilkërkuesve në Greqi është porti i Patrës. Ndër të tjera, në lidhje me situatën dhe kushtet, ku jetojnë këto fatkeqë, ka bërë edhe një puntatë të veçantë emisioni i “Le iene” i Mediasetit. Gjatë këtij emisioni u pasqyruar një kamp i improvizuar, ku jetonin emigrantët në kushte të mjerueshme. Nëpër baraka, pa ujë, pa drita. Çfarë binte jashtë, binte brenda. Pjesa më dramatike ishte fakti: kur këto fatkeqë, të cilët kishin kohë që kishin kërkuar statusin e azilantit, por që nuk kishin marrë asnjë përgjigje, përpiqeshin me çdo kusht të largoheshin drejt vendeve të tjera të perëndimore si Italia, Franca, Anglia etj. Këto njerëz, si për shembull afganët që ishin larguar nga vendi i tyre, sepse atje ka luftë, me çdo lloj mjeti apo kushti arrijnë deri në Greqi me shpresën se jeta e tyre do të ndryshoj dhe se do të arrijnë ndoshta më në fund të harrojnë horroret e përjetuar më parë. Por, ajo që gjejnë në Greqi është një ferr i dytë, sepse nuk gëzojnë asnjë të drejtë qoftë edhe minimale për të jetuar dhe jo më për të fituar ndoshta me të drejtë statusin e azilantit. Ato, ju drejtohen kamionëve që imbarkohen në port me destinacion shtetet perëndimore. Shumica e tyre nuk arrijnë dot në destionacionet e vendeve të tjera perëndimore, sepse ndoshta asfiksohen dhe vdesin brenda kontenerieve të kamionëve, ose kapen nga policia greke dhe rrihen publikisht me shkop gome dhe me shqelma si ato pamjet që na paraqiti emisioni televiziv italian dhe në rastet ekstreme të cilat nuk janë të pakta, ku këto emigrant futen dhe lidhen poshtë kamionëve dhe gjatë rrugës për shkak të lodhjes e lëshojnë trupin duke u tërhequr zvarrë për kilometra të tërë në autostradat italiane.Këto gjëra nuk i dëshmojnë vetëm mediet italiane apo edhe ato të tjerat prestigjioze perëndimore, por edhe Amnesty International. Kjo organizatë ndërkombëtare vë në dritë mungesën e një procedure korrekte për azil në Greqi, e cila konkretizohet me mungesën e një ekzamini korrekt për kërkesat e azilkërkuesve si dhe mungesa e mundësisë për të bërë një ekzaminim të dytë pas atij të parit.Amnesty International në raportin e saj mbi azilkërkuesit në Greqi argumenton faktin se: mungesa e vendeve të strehimit sipas standardeve të kërkuara dhe mungesa e shërbimeve shëndetësore prodhojnë pasoja negativa mbi të drejtat ekonomike dhe sociale. Sipas kësaj organizate është evident fakti se: Greqia nuk respekton nevojat themelore të kërkuesve për azil.
GREQISE NUK MUND TI JAP ASKUSH LEKSIONE PER KETE CESHTJE
Kush mund te ndihmoj ne kete ceshtje le te ndihmoje, perndryshe te mbyll gojen dhe mos te shesi dengla.
Adriana
Me mallengjeve me ndjeshmerine tende. Por harron qe Greqia e vogel kohet e fundit eshte porta hyrese kryesore e emigranteve klandelistin drejt Evropes. Dhe eshte e veshtire te ruhet nje vije bregdetare kaq e madhe.
Eshte e vertete qe sipas marreveshjes se Dublinit, emigrantet qe kapen ne nje shtet tjeter rikthehen tek shteti i pare evropian qe mberriten fillimisht(shumica ne Greqi). Dhe Greqia e respekton kete marreveshje. Por ti dhe artikullshkruesi si rastesisht harruat te na permendni qe Turqia nuk e respekton kete marreveshje dhe nuk i pranon emigrantet e kthyer nga Greqia qe u nisen prej territorit te saj. Davutoglu ne nje interviste me arrogance tha: "Turqia nuk do mbushet me keta njerez". Kur i ka problem Turqia keta emigrant myslyman, kuptohet sesa problem jane per Greqine.
Te pakten Greqia nuk fundosi ndonje anije me emigrante, apo nuk nxorri floten e saj luftarake per te ruajtur brigjet e saj sic bene italianet.
Irlandezet,anglezet, suedezet etj, nuk kane problemet qe ka Greqia ne kete ceshtje. Ata mund te shesin pa kosto sensibilitet dhe ndjeshmeri ne kete pike dhe nuk u plas dhe aq shume per stabilitetin shoqeror ne Greqi. Po Greqia nuk do shkaterroi stabilitetin e saj shoqeror per hir te denglave te evropianoverioreve. Ndaj dhe ne Greqi i rregjistrojne aty ku duhet ato dengla.
Dhe nqs vazhdojne shume me keto dengla keta evropianoveriore, kryetari i partise ekstreme LAOS beri kete sugjerim: "Keta emigrante te pajisen me dokumente te rregullta nga shteti grek, keshtu qe te mund te udhetojne ne tere Evropen dhe te stabilizohen ku te duan. Keshtu duke qene se Greqia eshte vend me i varfer, keta emigrante do vershojne te tere drejt Perendimit".
Atehere te shohim sesa sensibel jane keta.

P.S.: ne reagimet qe u bene kohet e fundit ne Greqi ndaj problemit te madh te emigracionit klandestin u bashkuan edhe shume shqiptare. Shqiptare qe kane blere shtepi, apo kane hapur dyqane neper lagje te Athines po protestojne(bashke me greket) se lagjet e tyre po nenvleresohen nga numri i madh i emigranteve klandestin!
Merre me mend sa i theksuar eshte problemi, emigrantet protestojne ndaj emigranteve.
User avatar
Adriana
Universe Member
Universe Member
Posts: 3201
Joined: Tue Jun 02, 2009 3:34 pm
Gender: Female
Location: Giethoorn (Nederland)

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#102

Post by Adriana »

elikranon wrote: GREQISE NUK MUND TI JAP ASKUSH LEKSIONE PER KETE CESHTJE
Kush mund te ndihmoj ne kete ceshtje le te ndihmoje, perndryshe te mbyll gojen dhe mos te shesi dengla.
Adriana
Me mallengjeve me ndjeshmerine tende.



-pis- Shenje e mire kjo qe paske "mallengjim"


Ndersa sa per ''denglat'', ketu kush po shet dhe po blen denga je ti, keshtu qe mos ofendo vetveten!
Last edited by Adriana on Tue Aug 31, 2010 8:17 pm, edited 1 time in total.
Jam fisnike e kam zemren gure,
si Shqiponja ne flamure.
Mburrem dhe jam krenare,
qe kam lindur Shqiptare.
Nga do qe te jem me ndjek fati,
se jam Shqiptare, shkurt hesapi !!


User avatar
Mallakastrioti
Galactic Member
Galactic Member
Posts: 2936
Joined: Thu Jul 23, 2009 4:23 pm
Gender: Male
Location: Italy
Contact:

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#103

Post by Mallakastrioti »

Adriana wrote:-pis- Shenje e mire kjo qe paske "mallengjim"

Po çi kellet mortjen e tij edhe ti moj Adriana ...merresh me te.Taraman Hasan kopaçja eshte ky---ik e ik e keput nga nje kumbull te tharte e i jane pire si dhembet ashtu edhe trute ketij.

Te rrojne minoritaret Zinzares---keshtu thuaji e i ben qefin ketyre.Pastaj ta gjejne vet çjane Zinzares keta.
Image
elikranon
Honored Member
Honored Member
Posts: 373
Joined: Sat Dec 26, 2009 6:05 pm
Gender: Male

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#104

Post by elikranon »

Me ne fund nje analize me te vertete serioze:

Duke pritur drejtësinë për Himarën
Preç Zogaj | 01/09/2010 |

Kaluan pak javë nga vrasja me makinë nga disa të rinj vlonjatë e qytetarit nga Himara, Aristidh Guma. Prokuroria po punon për zbardhjen e gjithë ngjarjes që përfundoi tragjikisht. Besohet se së shpejti dosja do të shkojë për gjykim në gjykatë. Atje do të marrë përgjigje pyetja përse u vra ky himarjot greqishtfolës. Në të njëjtën aulë të drejtësisë, të akuzuarve do t'u jepet haku sipas ligjit, pa i rënduar pa nevojë për t'i bërë qejfin një pale, por edhe pa i lehtësuar pa nevojë për t'i bërë qejfin një pale tjetër. Lehtësimi dhe pudori në rastin e dhënë u përket të afërmve të të ndjerit, ndërkohë që prokuroria dhe gjykata kanë për detyrë parësore të bëjnë drejtësi.
Përgjegjësia për zbardhjen dhe gjykimin e vrasjes që ndodhi në Himarë është e pazakontë. Ndjeshmëritë dhe pritshmëritë për dinamikën dhe motivet e kësaj vrasjeje janë të larta, të shumta. Në Shqipëri, në Greqi dhe më gjerë i kemi parë të manifestohen në ditët e para të tragjedisë, me deklarata dhe kundërdeklarata të nxehta politike, me bllokimin në shenjë proteste të rrugës kombëtare nga disa banorë të bashkisë së Himarës, me reagimin e shumë personaliteteve fetare dhe civile, brenda dhe jashtë vendit, me shprehjen e shqetësimit nga qeveria greke dhe me jehonën e këtij reagimi në Bruksel, si seli e Bashkimit Europian.


Tani, si në një marrëveshje xhentëlmenësh, të gjithë kanë heshtur, duke pritur drejtësinë. Kjo heshtje, nën të cilën lëvrijnë leximet kundërthënëse të vrasjes së Aristidh Gumës, që përkojnë me leximet kundërthënëse të historisë dhe aktualitetit të veçantë të Himarës, pra kjo heshtje me ngarkesa të tilla është si cipa mbi plagë. Duhet të jesh naiv për të mos e kuptuar këtë. Përgjigja kryesore shteruese dhe e gjithëpërfshirë, ndaj gjithë kësaj pritjeje, është drejtësia. Për momentin, prokurorët dhe gjykatësit kanë përparësi ndaj historianëve dhe studiuesve. Drejtësia do të ndikonte fuqishëm për të shndërruar renë e emocioneve krahinoriste apo nacionaliste në balsam shërues për plagën që u hap dhe, pse jo, në burimin e një ndjenje të re pozitive për miqësinë, mirëkuptimin dhe respektin mes njerëzve, pavarësisht nga origjina, feja, krahina, vendi, partia, shteti, apo gjuha e tyre.


E cekëm më lart dhe po e theksojmë më qartë: për faktin që i ndjeri i përkiste komunitetit greqishtfolës të Himarës dhe greqishtja, e përpunuar apo jo, e folur si dialekt apo si argo, ishte gjuha e tij e nënës, sepse prej saj e kishte marrë, dhe për faktin tjetër se në valën e parë të përhapjes së lajmit tragjik kjo vrasje u paraqit dhe u përcoll si shprehje e "urrejtjes etnike" të disa të rinjve shqiptarë ndaj dikujt që fliste greqisht në Himarë, pra për të dyja këto arsye vrasja e Gumës është një peng për të gjithë ne. Prandaj, ne presim shumë nga drejtësia shqiptare. Lejohem të pohoj se me përemrin "ne", pavarësisht se nuk kam lejen e askujt për ta përfaqësuar, unë nënkuptoj me bindje të gjithë pasardhësit e denjë të Naim Frashërit, Gjergj Fishtës dhe korifenjve të tjerë të shqiptarizmit, që na kanë mësuar doktrinën e atdhedashurisë dhe njeridashjes në respekt për të tjerët që nuk flasin gjuhën tonë, që nuk kanë fenë dhe zakonet tona, por që jetojnë me ne ose në fqinjësi me ne.


Përgjegjësia e prokurorisë dhe gjykatës për çështjen "Guma" e ka emrin saktësi. Pritet përgjigja pse u vra me makinë Aristidh Guma? Ishte një aksident nga pakujdesia si shumë aksidente të tjera, por që kombinimi i rrethanave dhe identiteteve i ka dhënë vetvetiu pamjen e një akti racist? Ishte një vrasje me dashje, e menduar dhe e realizuar me egërsi, si të ishin ata të rinj një celulë paramilitare e gjuhës? Ishte një vrasje me dashje, që erdhi si rezultat i evoluimit të një sherri banal për çështje sedre - kush jam unë, kush je ti - nga ato që janë bërë të modës në një fashë të brezit të ri të ditëve tona, sidomos kur dalin apo udhëtojnë në grup në formën e një minibande? Apo ata të rinj deshën ta trembnin të ndjerin, duke iu kanosur me makinë, por u doli situata nga kontrolli dhe mëtimi i tyre përfundoi më keq sa s'behët? Nuk ka mundësi që hetimi dhe gjykimi të shmangë të vërtetën. Ka pasur shumë pjesëmarrës dhe shumë dëshmitarë në ngjarje. E vërteta, cilado qoftë, e shoqëruar me vendimin përkatës të gjykatës, do të jetë shëruese për të gjithë, duke përjashtuar ata që do të donin ta përdornin vrasjen e Gumës si një "casus belli" për ngatërresa dhe synime të mbrapshta. Ajo do të jetë qasja e ligjit shqiptar, e shtetit shqiptar dhe e shoqërisë shqiptare për çështjen "Guma". Prandaj, nuk është e tepërt, përkundrazi është e këshillueshme, që prokurorët dhe gjykatësit të inkurajohen nga krerët e shtetit dhe nga intelektualët më të shquar vendit.


Por, kjo çështje nuk mbaron në aulën e drejtësisë. Duke konsideruar me seriozitet të madh problematikën që nxori në shesh vrasja e Arsitidh Gumës, Shqipëria është thirrur në kauzë të reflektojë dhe të nxjerrë mësime të vlefshme nga kjo tragjedi njerëzore. Nuk duhet të ndodhë që autoritetet të mos u referohen raporteve zyrtare të policisë për ngjarje të tilla. Në rast se policia nuk ka një raport dhe kanë raporte gazetat, atëherë kjo polici është krejtësisht jashtë funksionit dhe për këtë duhen marrë masa urgjente deri në shkarkime në nivele të larta. Nuk duhet të ndodhë që në deklaratat apo qëndrimet e autoriteteve politike të ndjehet tundimi për të vënë në një plan një vrasje njeriu me një bllokim rruge. Ata individë që i kanë barazuar këto dy gjëra të pakrahasueshme duhet të turpërohen, por mund edhe të mos turpërohen. Liria është një mundësi, por është edhe një lloj kurthi për kufizimin dhe marrëzinë. Nacionalizmi i sëmurë, që duket akoma më anakronik në kohën e globalizmit, internetit, lëvizjes së lirë, multilinguizmit e tjerë, nganjëherë shkon deri atje sa t'u kërkojë llogari një pakice njerëzish se përse ata flasin si gjuhë të parë gjuhën që kanë mësuar në krahët e prindërve. Në shoqërinë e lirë nuk përjashtohet të ketë pikëpamje të tilla. Por nacionalizmi i sëmurë nuk mund të vërë përpara arsyen. Intelektualët me mendje të hapur duhet të japin tonin. Nga ana e tyre qeveria dhe institucionet nuk duhet t'i lenë këto çështje thjesht si tema të debatit intelektual. Ato kanë detyrimin që, sipas rastit, të deklarohen menjëherë dhe të investohen me përkushtim të shtuar për respektimin e standardeve dhe konventave për liritë dhe të drejtat e minoriteteve, pakicave dhe enklavave gjuhësore. Në këtë fushë qeverive demokratike nuk u kërkon kush të "humbin" në labirintet e historisë, por të respektojnë realitetet konkrete që sigurisht nuk vinë nga qielli, por nga historia. I tillë është edhe komuniteti greqishtfolës në Himarë. Ai ka historinë e vet autentike, disashekullore, të krijuar kryesisht për shkak të pozicionit gjeografik.


Qeveritë shqiptare të viteve të fundit, sidomos qeveria "Berisha", duke investuar për turizmin në rivierën e Shqipërisë, kanë dhënë një përgjigje thelbësore ndaj problemeve historike dhe aktuale të Himarës dhe fshatrave të tjera të Bregut. Rruga e re ka sfiduar muret malore dhe i ka hapur ato zona, i ka bashkuar më shumë se kurrë me pjesën tjetër të vendit, apo thënë ndryshe ka bërë që pjesa tjetër e vendit të derdhet drejt Bregut si asnjëherë tjetër më parë. Kjo është hapja e brendshme, që duhet të vazhdojë për të na lidhur me shumë me karakteristikat që ka çdo krahinë, Në të vërtetë zhvillimi është përgjigja që jehon fort në aktualitetin dhe ardhmërinë e njerëzve, rajoneve, krahinave, mbarë vendit. Por, nuk mjafton. Liritë dhe të drejtat janë akoma më të rëndësishme. Një incident, pale një vrasje me sfond politik apo etnik, mund të çojë dëm një investim të tërë në infrastrukturë. Unë nuk mund të imagjinoj përfitues të tjerë, përveç keqdashësve të Shqipërisë, nga incidentet me banorët e Himarës apo të fshatrave të tjera të Bregut për shkak të gjuhës greke që flasin një pjesë e atyre banorëve. Nuk mund të imagjinohet e ca më pak të pranohet që dikush të vritet në tokën e Republikës së Shqipërisë apo në çdo cep të planetit për faktin se flet gjuhën e tij të nënës, apo edhe të njerkës po të dojë. Në rast se gjykata provon se vrasja e Aristidh Gumës ka pasur në fillesë faktin ae ai u ka folur greqisht të rinjve nga Vlora, autoritetet shqiptare dhe publiku shqiptar, sekush në mënyrën e tij, duhet të bëhen pjesë e një ndjese të madhe për këtë tragjedi. Unë nuk di greqisht dhe më vjen keq që nuk më është dhënë rasti të mësoj këtë gjuhë që, ndërsa rrjedh nga greqishtja e vjetër e Homerit, Eskilit, Platonit dhe Arsitotelit, ka krijuar monumente të reja të shprehjes artistike me veprat e shkrimtarëve modernë grekë, dy prej të cilëve, Seferis dhe Elytis, kanë marre çmimin Nobël. Por, edhe sikur të mos kishte merituar këto kurora të përbotshme e të gjithëkohshme, ajo është gjuha që flasin fqinjët tanë grekë, gjuha që flasin arvanitasit e Greqisë, gjuha që kanë nxënë gjatë viteve të emigracionit bashkatdhetarët tanë atje. Duhet ta themi se pavarësisht se marrëdhëniet e Shqipërisë me Greqinë kanë njohur edhe momente apo periudha të errëta, fqinjësia me këtë vend ku është përkundur qytetërimi modern perëndimor na jep nder. Ç'hyn Greqia këtu mund të pyesë ndokush. Hyn, sepse gjuha, nëse lëndohet, e jep dhimbjen tek i fundit që e flet. Ne do të ndiheshin keq si komb dhe do të indinjoheshim të gjithë nëse do mësonim fjala vjen se një serb apo një afrikan e ka pësuar, sepse ka mësuar e folur gjuhën shqipe. Prandaj, jo vetëm nuk duhet të habitemi kur fqinjët tanë grekë prononcohen e kërkojnë transparencë për vrasjen e Gumës, por qeveria duhet të nxitet dyfish për të bërë atë që duhet. Në një plan më të gjerë, duhet ndryshuar qasja kulturore për fqinjësinë. Do të ishte shumë mirë që ballkanasit të dinin gjuhët e njëri-tjetrit. Gjuha është njohje dhe nga njohja lind respekti.
erix77
Star Member
Star Member
Posts: 543
Joined: Sat Aug 14, 2010 8:23 am
Gender: Male
Location: Tirana

Re: Vrasja e te riut "minoritar" dhe bashkejetesa "nderetnik

#105

Post by erix77 »

Me ne fund nje analize me te vertete serioze:
Po ate po themi edhe ne ketu prej disa javesh,prisni te shprehet drejtesia pastaj te flasin janullatosat me dulet e bollanot apo edhe vete qeveria greke.
Dhe e bëmë me besa besën ja të rrojmë ja të vdesëm!

Ishte thënë prej Zotit që të nderohen armët e Shqipërisë!
Post Reply

Return to “Problematika shqiptare në media/shtyp”