"Moreover, you scorned our people, and compared the Albanese to sheep, and according to your custom think of us with insults. Nor have you shown yourself to have any knowledge of my race. Our elders were Epirotes, where this Pirro came from, whose force could scarcely support the Romans. This Pirro, who Taranto and many other places of Italy held back with armies. I do not have to speak for the Epiroti. They are very much stronger men than your Tarantini, a species of wet men who are born only to fish. If you want to say that Albania is part of Macedonia I would concede that a lot more of our ancestors were nobles who went as far as India under Alexander the Great and defeated all those peoples with incredible difficulty. From those men come these who you called sheep. But the nature of things is not changed. Why do your men run away in the faces of sheep?"
Letter from Skanderbeg to the Prince of Taranto ▬ Skanderbeg, October 31 1460

Arvanitet

Këtu mund të bashkohen për të shkëmbyer mendime, pjesëtarë të diasporës ose komuniteteve të ndryshme arbërore.

Moderator: Strokulli

Post Reply
User avatar
Arbëri
Universe Member
Universe Member
Posts: 3821
Joined: Fri Nov 20, 2009 4:59 am
Gender: Male
Location: Maqedoni

Re: Arvanitet

#241

Post by Arbëri »

Laskarina Bubulina

Bubulina, arvanitja, luftë dhe dashuri si e çmendur
Image
8 Maj Botimet “Korbi” sjellin në shqip librin historik “Bubulina” të romancierit francez Michel de Grece, përkthyer nga Luan Rama; Cilat janë bëmat e gruas arvanitase që luftoi më zi se burrat dhe bëri dashuri si e çmendur?

Emrin e Bubulinës e kisha dëgjuar që në vitet e rinisë sime, por pak gjëra dija rreth jetës së saj dhe luftës legjendare në detrat e Greqisë e të Mesdheut. Shumë pak kisha dëgjuar për betejat e saj historike gjatë revolucionit grek. Dija vetëm që kishte qenë arvanitase, nga Hidra, një ishull ku kishin zbarkuar emigrantët shqiptarë, arvanitasit, rreth 8 shekuj më parë, siç kishin zbarkuar dhe në ishujt e tjerë të Greqisë, në Specaj, Psaros, nëpër Peleponez dhe Eube. Ishte pikërisht botimi i librit “Bubulina”, i romancierit francez Michel de Grece, i cili më nxiti një kureshtje të çuditshme për të njohur më shumë jetesën e kësaj heroine. Në fakt, në muzeumin e Zhan d’Arkës (Jeanne d’Arc), në Rouen të Francës, atje ku dhe është djegur e gjallë kjo heroinë legjendare, kisha parë një radhë portretesh të simotarve të saj, grave të tjera heroike të botës. Dhe ato cilësoheshin Jeanne d’Arc. Midis tyre ishte figura e një gruaje me armë në dorë, në veriun shqiptar, të botuar në gazetën e njohur franceze “Le Petit Journal”, në fillimin e shekullit të XX, me deçiturën “Jeann d’Arc albanaise”. Krahas saj ishte dhe figura e Bubulinës greko-shqiptare, e kësaj heroine që i kushtoi jetën e saj Revolucionit dhe çlirimit të Greqisë nga pushtimi shumë shekullor otoman. Nga leximi i romanit të Michel de Grece, figurës së dikurshme që kisha imagjinuar për Bubulinën, imazhit të asaj gruaje të fortë dhe heroike, iu shtua dhe ajo grua sensuale që e donte aq shumë jetën, dashurinë, miqtë dhe që kërkonte në çdo çast ta përjetonte plotësisht ekzistencën e saj, me hiret, ekstazën dhe forcën e një gruaje.

Në verën e atij viti, kur sapo kisha mbaruar së lexuari librin mbi Bubulinën, shkova në Greqi, ku i hypa anijes në portin e Pireut për të marrë rrugën drejt ishullit Hidra e Specaj, dy ishuj fqinjë që kanë tërhequr vite me radhë aq shumë poetë, shkrimtarë, udhëtarë e filozofë të botës, duke filluar nga Margarite Yoirsenar e gjer tek Laurence Dureli, Michel Deon, Jacqures Lacarriere, e shumë të tjerë. Gati dy dekada më parë, një vlonjat, një mbledhës folklori, punëtor i kulturës dhe i trashëgimisë shpirtërore shqiptare, më kishte treguar ca incizime të vjetra të arvanitasve nga ishujt e Greqisë. Madje, dhe në Paris kisha gjetur një disk në familjen e një përmetareje, ku dëgjova ato këngë nostalgjike me një shqipe të vjetër, që më ringjallën gjuhën që fliste gjyshja ime, nga Filati i Çamërisë. Atë ditë, nën qiellin e Greqisë dhe kaltërsinë e atij deti të pastër, udhëtoje i përkundur nga ajo muzikë dhe mandolinë që vinte e më pushtonte me një mall të vjetër, të pakuptueshëm, që çuditërisht më risolli meloditë e një “çamiko”, një valleje dhe një kënge që përmendej dhe në librin e Michel de Grece.

Po i afroheshim Hidrës mitike, ishullit malor e kozmopolitit, me shtëpitë me tjegulla të kuqe dhe tarraca, ku ende janë zotërimet e famshme të stilit venecian të familjeve të heronjve të revolucionit grek si Kondurioti, Miauli apo Tombazi. Tombazi kishte qenë gjyshi i arvanitasit Jean Moreas, apo Jani nga Morea (Jani Papadiamanti), i cili do të bëhej në Francë një nga poetët më të mëdhenj të shekullit XIX-të, pararendës i simbolizmit dhe mik i Verlenit, Malarmesë e Apolenierit. Por anija atë ditë nuk do të ndalonte në Hidra, vendi që e kishte magjepsur aq shumë Henry Miller, i cili në ditarin e tij kishte shkruar: “Gjithë qyteti të ngjan me dekorin e një ëndrre, një ëndërr e lindur nga guri. Në çdo hap, peisazhi ndryshon, e Hidra të duket si një shkëmb i vendosur mbi një skenë teatri që rrotullohet”.

Anija bëri më tutje për t’u ndalur në Specaj, atje ku gjendej dhe statuja e Bubulinës, që ngjante sikur priste ende marinarët e saj. Specaj ishte si gjithë ishujt grekë, me shtëpitë e bardha me kanatet e dritareve herë-herë ngjyrë blu, me shpatin malor me pisha, ku lart, gati në majë, ngrihej një ndërtesë e vjetër, ndoshta e kohës së bëmave të Bubulinës. Të ngjante me një lloj kështjelle apo fortese në rast lufte. Zbritëm në Dapia, në skelën e përmbytur nga dielli i nxehtë dhe gomerët që prisnin turistët që të vizitonin ishullin. Zbritëm atje ku Bubulina kishte bredhur vajzën e re. Tetë topat e saj të vendosura aty, qëndronin ende për t’u kujtuar vizitorëve të huaj bëmat e heroinës së revolucionit. Si dhe Hidra, Specaj ishte një vend ku përziheshn mitet, legjendat dhe bëmat e vërteta të banorëve të saj. Varri i Barbatasit, ishte lart në varrezat, duke kujtuar gjithnjë vetëmohimin e marinarëve trima, që në netët pa hënë, nisnin drejt anijeve turke barka me eksploziv për t’i shkatërruar. Banorët tregonin, se ato kohë, më 1827, në bodrumet e kishës së Shën Nikollës, priftërinjtë kishin fshehur trupin pa jetë të nipit të Napoleon Bonopartit, i cili kishte zbritur në ishull i mbushur gjithë plagë nga një betejë detare. Pas lëgatës, atë e kishin kredhur në një fuçi me rum, ku u ruajt gjatë pesë vjetëve, në mënyrë që mos të prishej.

Çuditërisht, në restorantin e parë që ndaluam, buzë portit, u shkëmbyem me disa shqiptarë. Të tjerë shqiptarë shërbenin në tryezat e shtruara në hije. Ata na thanë se ishin të lumtur të punonin nën diellin dhe paqen e atij ishulli, dhe se shumë nga banorët atje flisnin ende shqipen e vjetër. Miku im Jacques Lacarriere, vinte shpesh në Specaj, në shtëpinë e botueses së tij në greqisht, Natalia Mela, e cila kishte krijuar dhe statujën e Bubulinës. Lacarriere kishte njohur në shtëpinë e saj një skulptor të talentuar shqiptar, të quajtur Iliaz, i cili punonte bashkë me natalinë vepra artistike, disa prej të cilave Iliazi i kishte lënë në ishull, para se të largohej pas shtatë vitesh që kishte qëndruar aty. Dëshira ime atë ditë ishte të gjeja gjurmët e Bubulinës, shtëpinë ku kishte jetuar, ku kishte lindur fëmijët, limanin ku kishte nisur drejt luftës flotën e saj dhe gjithçka që kishte të bënte me të, gjer dhe varrin. Të gjithë banorët krenoheshin me të. Ajo e kishte bërë ishullin të njohur dhe shkrimtarë e historianë të shumtë nga e gjithë Evropa, ishin bërë miq të përhershëm të ishullit.

Shtëpia e Bubulinës ishte në lagjen që quhej “kunupica”, që siç thonin dhe studiuesti grekë, origjinën e kishte nga fjala shqipe “kunupi”. Një shtëpi e rëndë dykatëshe, e bardhë, si gjithë shtëpitë e ishujve të tjerë, e mbuluar me tjegulla, ku dritaret e saj të mëdha shihnin kalldrëmet e ishullit dhe detin përtej. Oborri kuqëlonte nga lulet. Një shtëpi pothuaj treqindvjeçare, me katër dhoma të mëdha e sallone poshtë e sipër, ku dikur jetonte familja e burrit të saj të dytë, Bubulis. Në fakt, ajo quhej Laskarina Pinotis, por Bubulina e thirrën pas vdekjes heroike të burrit të saj, Bubulis. Tavani i gdhendur i asaj shtëpie, i ngjante tavaneve të gdhendura të Gjirokastrës.

Në krah ishte minderi, ku dikur priste miqtë, si dhe një pasqyrë e madhe dhe e bukur veneciane. Më tutje gjendej një tavolinë franceze e objekte të tjera të blera në Firence apo në orient, vazo porcelani me figurina vajzash anonime si dhe një kasafortë e madhe e prodhuar në Marsejë, që vite me radhë kishte qenë në kabinën e anijes së saj “Agamemnoni”. Nuk mungonin aty as koburet e saj, pisqolla të vjetra në argjënd, kamat bizantine apo dhuratat e tjera nga Cari i Rusisë, armë të grabitura kushedi nga ç’betejë si dhe piktura të mrekullueshme me portretin e saj, siç ishte dhe një e bashkëkohësit të saj, piktorit Friedel. Po kaq befasuese ishin dhe letrat e shkruara nga dora e saj me një kaligrafi të habitshme për një autodidakte si ajo, jeta e së cilës, në pjesën më të madhe kishte kaluar veçse në detra e oqeane.

Bubulina lindi në një burg të Stambollit, në atë burg që banorët e quanin “Kështjella e shtatë kullave”. Ishte mëngjesi i 11 majit të vitit 1771. Nëna e saj, Shqevo, kishte shkuar të takonte burrin e saj, kapedanin Pinotis, që mbahej i burgosur nga otomanët. Ishte një luftëtar i rezistencës greke, që ato vite luftonte për çlirimin e Greqisë. Ajo kishte shitur gjithçka që kishte, vetëm e vetëm që të shkonte të shihte burrin e saj. Rruga gjer në Stamboll kishte qenë e gjatë. Më kot kishte kërkuar ta ndihmonin në dyert e Fanarit, por më së fundi, kishte mundur ta siguronte një leje që të takonte burrin e saj. Çuditërisht, atë mëngjes, kur mbërriti në “Kështjellën e shtatë kullave”, burrin e saj e gjeti të vdekur në qeli. Kishte ditë që kishte vdekur. Nga dhimbja e madhe, gruaja shtatzënë lindi para kohe. Burzino, shoku i armëve të Pinois, i burgosur bashkë me të, e ndihmoi gjatë lindjes dhe kërkoi t’i vërë emrin Laskarina, në kujtim të nënës së tij. Disa javë më vonë, me Laskarinën kërthi, Shqevo zbarkoi në shtëpinë e saj në Hidra, por shumë shpejt largohet në Specaj, ku dhe martohet për së dyti. Edhe atje banorët ishin arvanitas, por më të butë e më të thjeshtë se ata të Hidrës, rivales së tyre.

Në Specaj flisnin arvanitika, pra shqip, në gjuhën tonë, shkruan Michel de Grece përmes gojës së Laskarinës. Në fakt, nëna, ati im dhe unë, ishim grekë pa qenë të tillë. Ishim grekë me shpirt e me zemër, me fe dhe me idelae, dhe sigursht, grekë të sakrificës, sepse ne jepnim dhe jetën tonë për Greqinë, por jo grekë nga gjaku, sipas historianëve puristë. Unë jam një arvantase, me një fjalë, shqiptare. Që prej kohërash tepër të largëta, raca jonë ka patur emra të ndryshëm. Vallë jemi pellazgë, ilirianë? Mos vallë gjuha jonë vjen drejtpërdrejt nga sanskrishtja, siç e pohojnë ekspertët? Di vetëm se ne kemi ardhur në Ballkan që prej mijëra vjetësh dhe jemi shpërndarë nëpër koloni, pothuaj ngado nëpër Greqi. Hidra është shqiptare, Specaj po ashtu...”.

Laskarina u rrit në një ambient arvanitas, me këngët dhe zakonet e tyre, të njëjta me ato të Shqipërisë së Jugut. Të njëjtat këngë, mite e rite. Shumë e re ajo dashurohet me një grek nga Specaj, të quajtur Jonuzas, që atë kohë, si gjithë burrat e këtyre ishujve, rrihte detet e Greqisë dhe të Mesdheut. Në historinë e atyre ishujve, Bubulina do të ishte e para grua që do të thyente zakonin e vjetër. Duke ia lënë fëmijët nënës së saj, ajo ishte e para që e ndoqi të shoqin në det. Ai e mori atë në portet e Italisë dhe të Dalmacisë, e çoi tutje në Smirnë (Izmir) dhe në portet e Spanjës, ku blinin armë prusiane dhe angleze. Në Marsejë të Francës shisnin grurë dhe blinin mëndafshet e famshme të Lionit apo verën “Bordo”. Në Kartagjenë shisnin kaviar dhe blinin verën “Malaga”. Tregtia u shkonte mbarë, edhe pse u duhej shpesh të luftonin me piratët “korserë” apo doganierët turqë. I frymëzuar nga Katerina e II e Rusisë, Jonzaj nisi luftën në det kundër otomanëve dhe Laskarina trime e shoqëroi në momentet më të veshtira e tragjike. Marinarët e thërrisnin “kapetanica”, sepse ajo ishte e fortë si një burrë dhe armët i mbante ngjeshur në brez. Një ditë, në Specaj, mbërriti trupi pa jetë i Junozas, vrarë në betejë me otomanët në ngushticën e Siqilisë. Laskarina 26-vjeçare mbeti e ve me tri fëmijë, por shpejt Bubulis, miku më i ngushtë i të shoqit, kërkon të martohet me të. Dhe përsëri, duke ndjekur Bubulis, Laskarina do të vazhdonte aventurën e saj me detin, luftën dhe jetën boheme. Edhe Bubulis ishte trim e njeri i aventurës. Me të, ajo do rrahë Atlantikun, do të shkojë gjer në Veracruz e Buenos-Aires, në Lisbonë, Kartagjenë dhe Detin e Zi. Emri i saj, tashmë ishte kthyer në legjendë. Por pas vrasjes së Bubulis dhe të djalit të saj në betejat detare, emri i saj do të bëhej simbol i luftës për liri. Gjithçka ajo e vuri në shërbim të revolucionit.

“Ja vdekje, ja liri! Elefteria i Thanatos!”

Bashkë me një nga bijtë e saj, Bubulina ishte anëtare e organizatës së fshehtë “Filiqi Eteria” (Shoqata e fshehtë), e cila u bë shpirti i revolucionit. Jeta e saj kaloi nëpër beteja detare, gjëmimet e topave dhe stuhisë. Në shtëpinë muze të bën përshtypje një tablo e anijes së “Agamemnonit”. Më 13 mars 1821, në direkun e tij, ajo kishte ngritur flamurin dhe kishte nisur rrugën e madhe të luftës. Marinarët e saj, të gjithë arvanitas speciotë, ajo i thërriste “djemtë e mi”. Pikërisht në 3 prill të atij viti, në majën e këmbanores së kishës së Shën Nikollës ajo kishte ngritur të parin flamur të luftës për pavarësi, me mbishkrimin “Ja vdekje, ja liri!”, shkruar me germa të mëdha në një sfond të kuq. Shpejt, emri i Bubulinës do të shpërndahej nëpër gjithë ishujt, e më pas në tërë Greqinë e Ballkanin. Duke përshkruar betejën e famshme të Nafplios, kronisti dhe historiani grek Argiru, shkruan: “Më kujtohet kur më 4 dhjetor 1821, ajo qëndronte në këmbë mbi kuvertën e anijes, duke urdhëruar sulmin mbi kështjellën e Nafplios. Por 300 topat e kështjellës e sprapsën sulmin e marinarëve të saj. Si një amazonë në zemëratë, Bubulina u thirri: “Jini gra apo jini burra të vërtetë?... Përpara!”.

Në kohën e revolucionit grek, flota e Bubulinës u bë e tmerrshme në detin e Egjeut dhe në Mesdhe. Ajo luftonte kudo ku e thërriste Greqia: Në Tripolica, Navarin apo Menomvasia, në betejën e Karadros ku u vra dhe biri i saj e kudo në brigjet e Peleponezit. Pa dyshim, lexuesit të sotëm i duket ndoshta e çuditshme që një grua si ajo, e kalitur në zjarrin e luftës, të ishte njëkohësisht dhe një grua e ndjenjave të holla, e dëshirës për të bërë dashuri, e këngës dhe e valleve, e pijeve gjer në ag të mëngjesit. Duke shkruar për librin “Bubulina” të Michel de Grece, botuesi francez ka shënuar se “Laskarina Bubulina, kjo femër joshëse dhe heroinë moderne për kohën e vet, bëri që njerëzit ta adhurojnë secili në mënyrën e vet. Pasurinë e saj ajo e vuri në shërbim të luftës. Por dashuritë e saj të stuhishme s’do ta bëjnë asnjëherë të harrojë pasionin e vërtetë të saj: çlirimin e Greqisë”.

Ku është varri i Bubulinës?

Një nga pyetjet e para të vizitorit të huaj që vjen në Specaj është të dijë se ku ndodhet varri i Bubulinës. Por, ashtu si dhe mijëra të tjerë dhe unë, atë ditë, mbeta pa përgjigje. Askush nuk e dinte me saktësi se ku ndodhej varri i saj. Në mjergullën e kohës, ky detaj kishte humbur, ndoshta nga mënyra e trishtë e vrasjes së saj. Ajo nuk ishte vrarë në luftë, por thjesht në gjaknxehtësi e sipër nga njerëzit e të dashurës së birit të saj. Një plumb në ballë kishte shuar jetën e kësaj trimeje, që kishte përballuar aq e aq herë vdekjen në det. Ishte 22 maji i vitit 1825. Revolucioni grek kishte triumfuar. Atë vit, edhe pse lufta kishte mbaruar, ajo vazhdonte të qëndronte e veshur me fustanellën e saj dhe armët e ngjeshura në brez. Bubulina ishte tërhequr nga skena politike dhe mendonte për fëmijët e saj, kur dyndja sërish e otomanëve drejt Greqisë së lirë e bëri t’i përjigjet përsëri kushtrimit të luftës. Si mund ta linte vetëm të dashurin dhe idhullin e saj, Kolokotronin “plakun e Moresë”, këtë kleft trim të një gjaku që i kishte dalë zot Greqisë?...

Kureshtar për të mësuar diçka mbi vdekjen e saj, atë ditë të nxehtë, u nisa drejt një shtëpie tjetër, jo më larg se dyqind metra nga shtëpia muze, drejt vendit ku pikërisht ajo ishte vrarë. Gjithçka, tashmë e mbulonte një heshtje varri. Ishte banesa ku ajo kishte jetuar me Jonuzas, burrin e saj të parë. Edhe Miller kishte shkelur këtu më 1939 për të gjetur gjurmët e Bubulinës. Hapat e tij kishin kapërcyer oborrin dhe ishin futur në atë ndërtesë të braktisur dhe të pabanuar. “Në shtëpinë e Bubulinës, atje ku e kanë vrarë, ndërtesa i ngjan një shtëpie të errët e gjithë fantazma, kishte shkruar ai. Poshtë në sallon gjendet një altar i vogël. Nën dysheme me dërrasa dëgjohen zhurmat e minjve që vrapojnë si të çmendur nga të katër anët...”.

E çuditshme që vrasja e një heroine kishte përfunduar në një vrasje zemërate. Djali i saj kishte rrëmbyer një vajzë të Specajt dhe ditën që do të largohshin nga ishulli, burrat e familjes së vajzës rrethuan shtëpinë dhe qëlluan mbi Bubulinën. Një javë më pas, në Specaj do të vinte dekreti i perandorit rus, i cili për merita të veçanta, e shpallte Bubulinën admirale të flotës ruse të Egjeut. Që nga ajo kohë, emri i Bubulinës, i kësaj zonje të madhe apo “megali qiria”, siç i thonin bashkëpatriotët e saj, hyri në legjendë, në këngët popullore që nisën të këndoheshin nga njëri fshat në tjetrin, nga njëri brez në tjetrin. Shumë libra u shkrojtën për të. Flamuri i saj me shqiponjën mbi një fushë të kuqe, të shndërruar më pas në blu, rrethuar nga një shirit i kuq, valëvitej tashmë majë çatisë së shtëpisë. Vite me radhë ai flamur ishte ngritur mbi anijen e saj, nga një betejë në tjetrën, nga Argosi, në brigjet e Patras, Prevezës, Akarnisë e brigjeve të Peleponezit. Ai flamur e kishte çuar në Tripolica, ku do të takonte trimin tjetër arvanitas, legjendarin Kolokotroni, të cilin do ta dashuronte që ditën e parë që do ta takonte. Nga grekët dëgjova dhe legjendën për të cilën shkruante Michel de Grece, veçanërisht në vitet e fundit të jetës së saj, kur e vetmuar, e zhgënjyer nga qeveritarët e rinj, e harruar në dhimbjen e plagëve të saj, ajo i kalonte netët nëpër kabaretë e ishullit. Në mesnatë, e përhumbur në avujt e alkoolit, ndodhte që ndonjërit t’i vinte koburen dhe ta merrte në shtëpi të saj që të kalonte natën me të.

Historinë dhe jetën e stuhishme të Bubulinës vështirë ta përmbledhësh në një roman biografik. Vështirë të japësh dimensionin e saj, megjithatë, Michel de Grece, i larguar nga Greqia, e kishte “shkelur” këtë tabu të banorëve të këtyre ishujve: heroinës së dikurshme i kishte dhënë dimensionin e vërtetë jetësor, pasionin e një gruaje, ku ngjizet dhimbja dhe dashuria, revolucioni dhe ekstaza, poezia e detit dhe dëshpërimi e vdekja.

Atë ditë vere, në Specaj, në vendin ku dikur kishin shkelur La Martin dhe Bajron, Miler apo Xhejms Emerson, tërë qenia ime u pushtua nga figura e asaj gruaje, që krijohej e bëhej e pranishme gjithnjë e më shumë, nga ai personazh i jashtëzakonshëm që kishte kapërcyer në cakun e legjendës. Bubulina ishte nga ato gra të kësaj bote, ku bashkohen në një kulm të madh dhe në një ngjizje të nxehtë vlerat e një jete sa të thjeshtë aq dhe heroike, sa romantike e në ekstazë, aq dhe tragjike, sa paradoksale aq dhe të pabesueshme, jeta në një tjetër dimension siç donim ta përjetonim.

Nën një fllad të lehtë që vinte nga Hidra, tutje, buzë detit, monumenti i Bubulinës vështronte nga horizonti. Ishte një portret i ngjashëm me atë që kisha pikasur në shtëpinë-muze, ku dukej aktorja e famshme Irenë Papas në filmin “Bubulina” të xhiruar në vitet 1960.

Në shtator, në Specaj, marinarët lëshojnë në det një anije të vjetër, të cilën e djegin duke hedhur fishekzjarre. Është festa e Bubulinës, festa më e bukur e Specajt. Gjer në mbrëmje vonë shquhen flakët që mbërthejnë atë anije që digjet ngadalë, sikur t’u kujtojë një kohë tjetër. Të ngjan kështu sikur ende digjet një shpirt... dhe shndrit një mit, sepse në Specaj, ashtu siç shkruante Miller: “gjithçka duket legjendare, përrallore, e pabesueshme, e mrekullueshme, e megjithatë e vërtetë. Gjithçka fillon këtu dhe mbaron po këtu”...
“Nëse doni të zbuloni historinë para Krishtit dhe
shkencat e asaj kohe, duhet të studioni gjuhën shqipe !"
-----------------------------------------------------------------
Gottfried Wilhelm Leibniz - albanolog, matematicient, filozof gjerman
User avatar
Arbëri
Universe Member
Universe Member
Posts: 3821
Joined: Fri Nov 20, 2009 4:59 am
Gender: Male
Location: Maqedoni

Re: Arvanitet

#242

Post by Arbëri »

Laskarina Bubulina 11 May 1771 - 22 May 1825
Image
An 1827 engraving of Bouboulina by Friedel.
The French writer Honorë de Balzac published in Paris (1828) his Laments and Elegiac Songs, folk songs eulogizing Bubulina, Bochari and others, which he collected from an Albanian woman who emigrated to France (NAlb 1984, 3:16).

The Greek islands of Spetzai, Hydra and Poros were inhabited almost exclusively by people of Albanian blood. Many of these made their livelihood as fishermen. In the struggle for independence they contributed such national figures as Miaulis, Djavela, Marko Bochari and the female naval commander The Greek islands of Spetzai, Hydra and Poros were inhabited almost exclusively by people of Albanian blood. Many of these made their livelihood as fishermen. In the struggle for independence they contributed such national figures as Miaulis, Djavela, Marko Bochari and the female naval commander Laskarina Bubulina (Skendo 1919, 25). (Skendo 1919, 25).
“Nëse doni të zbuloni historinë para Krishtit dhe
shkencat e asaj kohe, duhet të studioni gjuhën shqipe !"
-----------------------------------------------------------------
Gottfried Wilhelm Leibniz - albanolog, matematicient, filozof gjerman
User avatar
Arbëri
Universe Member
Universe Member
Posts: 3821
Joined: Fri Nov 20, 2009 4:59 am
Gender: Male
Location: Maqedoni

Re: Arvanitet

#243

Post by Arbëri »

E verteta mbi vrasjen e shqiptarit Odise Andruco
Nje pjese e mire e fakteve mbi jeten dhe vdekjen e Odise Andrucos
jane mare nga libri i historjanit britanik David Brewer "The Greek
war of Independence", Contest:5-Ali Pasha
, 18- The greeks divided, 20-
Byron at Mesolongi,21-
Gold from London, 22-Civil War in Greece, 25-
Odysseus and Trelawny.
Odise Andruco ishte djali i vetem i Andrea Andrucos (Verushit), mikut
te ngushte te Ali Pashait. Miqesia e tyre fillon qe nga rinia e tyre
e hershme si kacake e "klefte". Kur Ali Tepelena u zu rrobe nga
Pashai Beratit dhe do te varej, bashke me te qe dhe Andrea Andruco,
babai i Odisese. Ali Tepelena u fale nga Pashai Beratit dhe ketu
fillone dhe karriera e Aliut drejte majave te Pushtetit i mbeshtetur
ne cdo hape nga miku i tij i ngushte Andrea Andruco. Mbas vdekjes se
Andreas, Ali Pashai mere ne kujdes djalin e vetem te mikut te tij qe
ishte akoma kerrthi. Kjo qe dhe deshira dhe amaneti i fundit qe la
Andrea para vdekjes se tij. Femijen jetim Odise Andruco ta riste Ali
Pashai si birrin e tij dhe kete amanet te fundit te tij Ali Pashai e
permbushi me perkushtimin me te larte te nje prindi. Dashuria aterore
e Aliut per djalin e mikut te tij qe e pa kufi. Odisea u rrite si nje
princ mes sarajeve te Janines. Ishte femija i perkedhelur i Pashait
te Janines, vetem ai mund te shkonte ne cfardo ore te takonte Aliun
pa u penguar nga askush. Vetem Odise Andrucua si nje femije camarok
shkonte e ulej prane Ali Pashait dhe kur Aliu ishte ne mbledhjet e
tij me te rendesishme. . Aliu shikonte tek Odiseja nje femije te
zgjuar dhe trim. Nga kjo lidhje e forte (Ate e Bire) Odises i kishin
ngjitur dhe nofken "Pashai i Vogel". Pashai i Janines pervec dashuris
aterore i dha Odise Andrucos gjithcka qe i duhet nje lideri per te
udhehequr nje popull. Diturin, kulturen, artin ushtarak, komanden e
ushtrise dhe ne fund te jetes se tij Ali Pasha i dha atij dhe nje
pjese te mire te thesarit qe Odisea te udhehiqte
revolucjonin "greke".Ja se si e pershkruajn karakterin dhe paraqitjen
e Odise Andrucos disa fillo-helene britanik : Stanhope pronari i dy
gazetave Ellenikd Chronikd ne greqisht dhe Telegrafo Creco:
- Stanhop; "Kame qene nje nga perkrahesit e Odise Andrucos, ishte
burre qe e mbante fjalen, qeveriste fuqishem dhe ishte i vetmi qe i
degjohet fjala, kishte nje mbeshtetje dhe perkrahje te gjere ne
popull"
- William Humphreysi per Odise Andrucos: " Ai eshte shum i gjate,
fytyr zeshket e gjoks madhe, serjoz, mustaqe te plota dhe te kthyera,
nje kalores i shkelqyer, ka nje sjellje xhentellmeni, me nje njofie
te perkryer per artin ushtarak."
Ja pra se cfar burri kalibri ishte shqiptari Odise Andruco

Pranvere e vitit 1921 solli luften mes Ali Pashe Tepelenes dhe
Sulltanit. Turku Ismail Beu, armiku i vjeter i Ali Pashait u urdherua
nga Sulltani te udhehiqte trupat Otomane drejt Janines. Ky Bej turk
kishte sherbyer dikur nen Ali Pashen dhe ishte armiku kryesor i tij.
Disa here me dinakrine e tij i kishte shpetuar hakmarjes se Ali
Pashes. Kur ky intrigant ishte zgjedhur nga Sulltani si keshilltar i
tij dhe komplotonte ne Divan kunder Ali Pashes , Luani i Janines i
nisi ne Stamboll dy shqiptare per ta vrare, por dhe kesaj rradhe ky
mi gjirizesh i shpetoi ndeshkimit. Te dy shqiptaret e porositur nga
Ali Pasha u kapen nga Sulltani dhe u varen. Ky qe si "shkake" arsyeja
qe i dha mundesin Sulltanit per ti shpallur lufte Ali Pashes. Si
perfundime dhe ky qene nuk i shpetoi dote ndeshkimit te Ali Pashes.
Nje nga kushtet e Ali Pashes per bizedime me Porten e Larte ishte dhe
koka e prere e Ismail Beut. Baba dovleti, ne perpjekje per te genjyer
dhe gjunjezuar Ali Pashen i prete koken sherbetorit te tij Ismail
Beut dhe ne vendin e tij dergon Hkurshid Pashen, nje gjeneral me
pervoje dhe dinak. Por dhe ky i pabese nje dite do te ndeshkohej nga
nje tjeter shqiptar, nga shqiptari Muhamet Aliu i Egjyptit.

Strategjia e Pashait te Janines per ti bere balle sulmeve Otomane qe
e perkryer: Muktari si Pasha i Beratit me forcat e tij do te mbronte
Veriun nga sulmet e Pashait te Shkodres, Bushatlliut qe ishte ne
aleance me Sulltanin. Veli Pasha dhe forcat e tij do te mbronin Jugun
dhe Prevezen me rethinat e saje. Omer Vrijoni me 15.000 trupa do te
mbronte Lindjen nga trupat otomane qe mund te vinin nga ana e Pindos
dhe rrethinat e Mesoves, kurse Odise Andruco do te mbronte Juge-
Lindjen Livadhjane dhe rrethinat e saj.
Sic e shikojme; strategjia e Aliut per tu mbrojtur nga sulmet Otomane
qe e perkryer, por fatkeqesisht e gjith kjo pregatitje u shua sa te
hapesh e mbyllesh syte. Omer Vrijoni qe kishte mundesi te shumta per
ti bere balle sulmeve Otomane ne malet e larta te Pindit u ble nga
turku Ismail Beu dhe te 15.000 forcat e tij u bashkuan me Otomanet.
Po ashtu dhe te dy djemte e Ali Pashes, Muktari dhe Veliu, dorzuan
keshtjellat dhe mbrojtien e tyre ne dore te otomanve. Vetem nje
kapedan i qendroje besnik Ali Pashes dhe u ndeshe me Otomanet dhe ky
qe Odise Andruco. Odisea i vetem beri nje rezistence te forte, por ne
pamundesi per ti bere balle hordhive te shumta Otomane u terhoq ne
Thesali ku ngriti ne revolte greket e Thesalise. Pas deshtimit te
revoltes se Thesalise, Odise Andruco kthehet perseri ne Janine ku
takohet per here te fundit me bamirsin dhe Atin e tij Ali Pashain qe
qendronte i vetem si nje Luane ne mbrojtie te Janines. Pas
direktivave dhe financimit qe mori nga Luani i Janines largohet
perseri drejt Rumelise per ti dhene lirine kuckes Greqi qe me mbrapa
do tja shperblente me vrasjen e tij ne pabesi. Ne Maj 1822 Odise
Andruco ne krye te Rumelioteve mundi Otomanet ne Gravia kjo qe
fitorja qe i dha Odisese postin e kapedanit te Rumelis Lindore. 1924
Odise Andruco clirone Athinen nga Otomanet dhe mere nen drejtimin e
tij garnizonin e Athines dhe te Akropolit. Sukseset dhe vija politike
qe ndiqte Odisea i kishin shqetesuar greko-fanariotet. Ata shikonin
tek Odise Andrucua pasqyrimin e Ali Pashait dhe shkelqimin e ideve te
tij per nje Epir te pa varur dhe Shqiptar.
- "Odise Andruco eshte armiku me i madhe i Greqise" "
- "E keqia me e madhe Greqise nuk i ka ardhur nga Turqia por nga keta…
( nenkuptohen kapedanet shqiptare si Kollokotroni dhe Odise Andruco)"
- "Per te krijuar Greqine ne duhet tu shtypim koken Rebelve te
Poleponezit dhe perkrahesve te tyre" shprehej George Jarnis ne letrat
e shumta qe i dergonte Kryetarit te Qeveris Greke Mavrokondotes.
- "Une nuk do te terihiqem nga rruga kunder Odise Andrucos sikur te
me japin gjith florinjte qe derdh Britania ne Greqi" shprehej fillo-
heleni Fentos.
Ja sa e perbindeshme qe urejtia e grekeve kunder Odise Andrucos dhe
kapedaneve te tjere shqiptare. Me 1824 ne Poleponez, Kollokotroni
kishte filluar luften kunder qeveris greko-fanariote te
Mavrokondatos. E vetmja mundesi e grekeve per te mposhtur
Kollokotronin dhe forcat e tij, ishte ndihma qe mund te mernin nga
kapedanet Rumeliote qe udhehiqeshin nga Odise Andruco. Por Odisa nuk
kishte qene asnjehere mike me greko- fanariotet dhe nuk pranonte qe
forcat e tij te sulmonin Kollokotronin. Ideja Alipashjane per krjimin
e Shtetit Epirot Shqiptare nuk ishte shuar akoma ne shpirtin e tij.
Odise Andruco hodhi perseri idene e bashkimit te kapedaneve te
Rumelise me kapedanet rebele te Poleponezit qe udhehiqeshin nga
Kollokotroni. Ai i dergone nje leter Kollokotronit dhe Lord Bajronit
te takoheshin ne Salona dhe atje se bashku te lidhnin Beslidhjen e
Madhe per shtetin e pa varur Shqiptaro -Epirot. Nisja e Bajronit per
ne Salona i shqetesoi greko-fanariotet, ata nuk e shikonin me sy te
mire afrimin e Bajronit me dy kapedanet kryesore kryengrites. Per ta
larguar Bajronin nga kjo lidhje, greko-fanariotet i afruan atij
poziten e komandantit te Rumelise, por ai nuk e pranoi. Lordi Bajron
i shoqeruar nga hajduti dhe i pa besi Teodor Guras mer rrugen per ne
Salona por gjate rruges "semuret nga ethet" dhe vdese pa aritur aty?!
Si per cudi, si shoqeruse i tij ishte hajduti dhe i pa besi Teodor
Guras, njeriu qe do te behej me mbrapa vrasesi i Odise Andrucos dhe
shkateruesi i rrebelizmit te Poleponezit qe shpuri futjen ne burge te
Kollokotronit dhe shokeve te tij. Mbas vdekjes se Bajronit dhe
intrigave te shumta te greko-fanarioteve dhe kjo perpjekje e fundit e
Odise Andrucos deshton. Per te mposhtur revolten e kapedanve
shqiptare, Greko-Fanariotet si Georgo Jaoranis, Koretis, Fentos e
the, filluan intrigat kunder Odise Andrucos qe ne kete kohe kishte
ndertuar nje fortifikim ne rethinat e Akropolit dhe me 100
mbeshtetesit e tij me besnike qendronte si nje shqiponje. Nga ky
pozicjone ne "Shpellen e zeze" Odisea mund ti bente balle per 20
vjete te gjata sulmeve qe mund ti vinin nga qeveria Greke. Aty ai
kishte gjithcka, municjonet, ushqimet dhe 100 shqiptaret besnik te
tij. Dy vrases ordinere u derguan nga qeveria greke te vrisnin Odise
Andrucon, por te dy keta vrases u zbuluan nga Odise Andruco dhe u
egzekutuan prej tij. Greko Fanarioti Koretis (njeriu qe u bente
thirje Suliotve qe te hapnin shkolla greke ne Sule qe tu mesonin
femijve te tyre greqishte se ata nuk dinin) i afroi Pasuri nipit te
Kollokotronit, Nikotares qe te vriste Odisene, por kjo gje nuk u
pranua nga Nikotara qe e denoncoi hapur kete tentative te greko-
fanarioteve per te vrare Odisene. Jo shum large ne kohe, truproja e
Ali Pashait, Nikotare do ta paguaj me jeten e tij. Ai bashke me dajon
e tij Kollokotronin dhe me 12 perkrahes te tjere u burgosen ne nje
qeli te manastirit Profet Eligja ne ishullin e Hidres ku ju bene
turturat me cnjerezore dhe mbase dy vjetesh pas daljes se tij nga
burgu vdiqe nga plaget e shumta te turturave qe kishte ne trupe. Kur
greket pane se tentativat e tyre te shumta per te vrare Odise
Andrucon po shkonin kote, me dinakri i heqin komanden Odisese dhe ne
vende te tij vendosin vartesin e tij, hajdutin ordinere Teodor Guras
qe ishte kthyer ne nje sherbetor besnik i greko-fanarioteve. Odise
Andruco per tu ruajtur nga pabesia e Greko-Fanarioteve bashke me
trupat e tij besnike, kalon ne krahun e shqiptarve. Qendrimi i tij
mes tyre nuk zgjati me shume se tre muaj. Oficeret Otomane si
Khurshid Pasha e & nuk e shikonin me sy te mire qendrimin mes
shqiptarve te Odise Andrucos, keshtu ai largohet prej tyre dhe
mbyllet ne keshtjellen e tij duke pritur ne qetesi nje mundesi tjeter
per te shkateruar fanariotet dhe pushtetin e tyre. Hajduti Teodor
Guras mbas marjes se komandes se Rumelise u hodhe ne Poleponez kunder
Kollokotronit dhe mbyti ne gjake rrevolten e Poleponezit. Tani i
kishte ardhur ora dhe Odise Andrucos, kapedanit dhe mikut te tij te
dikurshem. Hajduti Teodor Guras i etur per para mendonte se Odise
Andruco kishte fshehur ne fortifikimit e tij ne "shpellen e zeze"
gjithe thesarin qe i kishte dhene Ali Pasha. Ai e dinte mire, Odise
Andruco e kishte financuar nga xhepi i tij gjith luften dhe
perpjekjet e tij. Qeveria greke megjithese kishte mare dhe mirte
akoma financime te shumta ne florinje nga Britania, Franca..etj,
asnjehere nuk i kishin dhene Odise Andrucos asnje qindarke. Ata nuk
mund te financonin armikun me te madhe te Greqise (keshtu shpreheshin
ata) Lakmia per para e Guras ja eresoi syte atij deri sa ai ra
plotesisht ne batakun e plehreva fanariote. Hajduti Guras si komandat
i Rumelioteve dhe Akropolit, me dinakri dhe ne "besen" e tij, ftone
Odise Andrucon te zbresi nga shpella e tij dhe se bashku te fillonin
tentativat per tu falur nga qeveria greke. Keshtu Odise Andruco bie
ne gracken e Guras dhe prangoset ne Kullen e larte Franceze ne
Akropol. Dy muaj i lidhur kembe e duarsh mes hekurash, barrbaret
greke provonin ne trupin e tij torturat me te egra. Mes turturave
cnjerezore, njerzit e vene nga Guras i kerkonin atij te tregonte se
ku e kishte fshehur thesarin qe i kishte dhene Ali Pashai. Ne
mengjezin e 17 Qershorit te 1825 rezet e para te diellit zbuluan
prane mureve te Nderteses Franceze trupin e gjakosur te nje njeriu.
Ishte trupi i pa jete i Odise Andrucos. Per ironi, doktori fillo-
helene me qendrim ne Athine qe i beri egzaminimin, me te shpejte
leshoi deklaraten e tij te turpeshme: "Vdekja qe e menjehershme, e
merituar, per nje spiun te dobet qe tradhetoi shtetin e tij" Gazetat
e Athines jepnin varjantin zyrtar te vdekjes se Odise Andrucos: "Kur
rrojet qen ne gjume, Odise Andruco u perpoq te aratisej nga dritaria
e qelise se tij me nje litar qe u keput dhe Ai gjeti vdekjen".
Raporti i komandes se ushtrise i permbahej po ketij raporti, por me
nje ndryshim te vogel; tregonte se "Andruco ishte trajtuar shume
mire". Me lote korkodili Teodor Guras i dergonte leter ngushellimi
familjes se Odisese: "Jam thellesishte i cuditur dhe hidheruar nga
vdekja e shokut dhe mikut time Andrucos, nuk munde te gjeje dot fjale
te ngushelloi familjen tuaj nga ky hidherim qe e gjeti. Une nuk di si
ta perballoi kete plage te rende ne zemren time". Me keto fjale u
perpoqen ta fshehnin krimin e tyre, hajduti Teodor Guras, Qeveria
Greke, bashke me fanariotet.

75 vjet me mbrapa ne 1898 nje avukat i ndershem publikoi te verteten
e vrasjes se Odise Andrucos. E kishte mare veshe nga goja e njerit
prej rojeve te burgut, qe naten e vrasjes se Odise Andrucos kishte
pare gjithecka: "Ate nate, tregon roja, ishte nate e eret, binte
pakez shi i imet. Ne mes te nates, kater veta i afrohen qelise se
Odise Andrucos, njeri nga ata qe Mamouris qe i tha rojes te shkonte
te flinte, por ai u fsheh aty prane dhe shikonte e degjonte gjithcka
qe po ndodhte. Te katert u futen brenda ne qeline e Odisese Andrucos,
u degjua zhurma e zinxhirve ne trupin e Odises kur u cua ne kembe dhe
roja degjoje fjalet e Odises: "Une e di kush ju ka derguar ketu.
Liromni njeren dore dhe une do tju tregoje juve se cfar burri jame.
S'dua t'ja di per zinxhiret e tjere qe me keni vene ne trupe, ne
kembe dhe ne tjetren dore, mbaini te lidhura, po perse ti Mamouris??
Pak qetesi dhe mbas kesaj per nje kohe te gjate u degjuan te
goditurat e kondakve te pushkeve, shqelmave, grushtave dhe me mbrapa
u be perseri qetesi.. Roja i fshehur, pa kater vrasesit qe po
terhiqnin zvare nje trup te rende njeriu te mbeshtjelle qe e vune ne
nje barele dhe e nxoren jashte qelise. Te nesermen ne mengjese, roja
pa ne oborin e Keshtjelles Franceze trupin e pa jete te Odise
Andrucos te gjakosur e coptuar. Trupi i tij ishte bere cope-cope nga
thikat, nofullat te thyera e te gjakosura, kafka e kokes e thyer dhe
gjakoser, brinjet te thyera, duart dhe kembet te thyera, ne qafen e
tij dukeshin akoma shenjat e zeza te duarve gjakatare greke, qafen ja
kishin thyer, thonjte i kishte te nxira nga torturat, ishte masakruar
ne menyren me barrbare nga shtazet e egra greko-fanariote. Shqiptari
Odise Andruco u torturat ne menyren me barrbare dhe pa i dale akoma
shpirti e hodhen gjysem te gjalle nga taraca e larte e Nderteses
Franceze . Ja pra se si vdiqe shqiptari Odise Andruco. Sipas ditarit
te Thoma Gordon, shoqerusit dhe mikut te Bajronit, Teodor Guras ishte
shprehur: " ne kete pune me genjyen te tjeret" Cilet qene valle ata
qe e genjyen dhe urdheruan vrasesin Teodor Guras??? Perse e turturuan
kaqe barrbarisht Andrucon??? Perse i dhane kete vdekje kaq te
hidhur??? Ku e kishte burimin kjo urejtie kaqe e madhe kunder
shqiptarit Odise Andruco???Perse u munduan ti fshehnin torturat dhe
masakrat qe bene mbi trupin e Andrucos??? Perse greket e fshehen dhe
e fshehin akoma vdekjen e vertete te Odise Andrucos???? Ja pra se
kush jane Greket e ligje. Ja pra se si te vrasin greko-fanariotet dhe
qeverite Greke. Tek vdekja e shqiptarit Odise Andruco duket fytyra e
vertete e shtetit Greke. Greket e ligje qe vrane ne mes te nates
shqiptarin Odise Andrucon, sot i kane ngritur atij buste dhe kendojne
kenge per heroizmin e tij. C'fare hipokrizie e peshtyre. C'fare
paburerie e neveriteshme. Qeverite Greke ne bashkepunim me
historianet greke dhe sot e kesaj dite perpiqen te fshehin te
verteten e vrasjes se shqiptarit Odise Andruco. Kudo qe te kerkosh
per vdekjen e ketij shqiptari te madh, para syve do te dali formula e
tyre e pregatitur nga funderinat e sillogjeve obskuratiste : "Odise
Andruco u pushkatua per tradheti"?????? Por ja qe historiani Britanik
David Brewer ne librin e tij "The Greek war of Independence" nuk
eshte i nje mendje me qeverin dhe historjanet fallcifikator greke. Ne
kete liber eshte dhene qarte vdekja e vertete e shqiptarit Odise
Andruco.

Mbase z. Abedin Rakipi do te na e shpjegoje arsyen e vertete te
vrasjes barrbare te Andrucos nga kanibalet greko-fanariote, pa haruar
dhe pergjigjen e afijeve greke qe qarkulloin me bollek ne internet..



.
Arber Thesproti
“Nëse doni të zbuloni historinë para Krishtit dhe
shkencat e asaj kohe, duhet të studioni gjuhën shqipe !"
-----------------------------------------------------------------
Gottfried Wilhelm Leibniz - albanolog, matematicient, filozof gjerman
elikranon
Honored Member
Honored Member
Posts: 373
Joined: Sat Dec 26, 2009 6:05 pm
Gender: Male

Re: Arvanitet

#244

Post by elikranon »

Arbëri wrote:
E verteta mbi vrasjen e shqiptarit Odise Andruco
Nje pjese e mire e fakteve mbi jeten dhe vdekjen e Odise Andrucos
jane mare nga libri i historjanit britanik David Brewer "The Greek
war of Independence", Contest:5-Ali Pasha
, 18- The greeks divided, 20-
Byron at Mesolongi,21-
Gold from London, 22-Civil War in Greece, 25-
Odysseus and Trelawny.
Odise Andruco ishte djali i vetem i Andrea Andrucos (Verushit), mikut
te ngushte te Ali Pashait. Miqesia e tyre fillon qe nga rinia e tyre
e hershme si kacake e "klefte". Kur Ali Tepelena u zu rrobe nga
Pashai Beratit dhe do te varej, bashke me te qe dhe Andrea Andruco,
babai i Odisese. Ali Tepelena u fale nga Pashai Beratit dhe ketu
fillone dhe karriera e Aliut drejte majave te Pushtetit i mbeshtetur
ne cdo hape nga miku i tij i ngushte Andrea Andruco. Mbas vdekjes se
Andreas, Ali Pashai mere ne kujdes djalin e vetem te mikut te tij qe
ishte akoma kerrthi. Kjo qe dhe deshira dhe amaneti i fundit qe la
Andrea para vdekjes se tij. Femijen jetim Odise Andruco ta riste Ali
Pashai si birrin e tij dhe kete amanet te fundit te tij Ali Pashai e
permbushi me perkushtimin me te larte te nje prindi. Dashuria aterore
e Aliut per djalin e mikut te tij qe e pa kufi. Odisea u rrite si nje
princ mes sarajeve te Janines. Ishte femija i perkedhelur i Pashait
te Janines, vetem ai mund te shkonte ne cfardo ore te takonte Aliun
pa u penguar nga askush. Vetem Odise Andrucua si nje femije camarok
shkonte e ulej prane Ali Pashait dhe kur Aliu ishte ne mbledhjet e
tij me te rendesishme. . Aliu shikonte tek Odiseja nje femije te
zgjuar dhe trim. Nga kjo lidhje e forte (Ate e Bire) Odises i kishin
ngjitur dhe nofken "Pashai i Vogel". Pashai i Janines pervec dashuris
aterore i dha Odise Andrucos gjithcka qe i duhet nje lideri per te
udhehequr nje popull. Diturin, kulturen, artin ushtarak, komanden e
ushtrise dhe ne fund te jetes se tij Ali Pasha i dha atij dhe nje
pjese te mire te thesarit qe Odisea te udhehiqte
revolucjonin "greke".Ja se si e pershkruajn karakterin dhe paraqitjen
e Odise Andrucos disa fillo-helene britanik : Stanhope pronari i dy
gazetave Ellenikd Chronikd ne greqisht dhe Telegrafo Creco:
- Stanhop; "Kame qene nje nga perkrahesit e Odise Andrucos, ishte
burre qe e mbante fjalen, qeveriste fuqishem dhe ishte i vetmi qe i
degjohet fjala, kishte nje mbeshtetje dhe perkrahje te gjere ne
popull"
- William Humphreysi per Odise Andrucos: " Ai eshte shum i gjate,
fytyr zeshket e gjoks madhe, serjoz, mustaqe te plota dhe te kthyera,
nje kalores i shkelqyer, ka nje sjellje xhentellmeni, me nje njofie
te perkryer per artin ushtarak."
Ja pra se cfar burri kalibri ishte shqiptari Odise Andruco

Pranvere e vitit 1921 solli luften mes Ali Pashe Tepelenes dhe
Sulltanit. Turku Ismail Beu, armiku i vjeter i Ali Pashait u urdherua
nga Sulltani te udhehiqte trupat Otomane drejt Janines. Ky Bej turk
kishte sherbyer dikur nen Ali Pashen dhe ishte armiku kryesor i tij.
Disa here me dinakrine e tij i kishte shpetuar hakmarjes se Ali
Pashes. Kur ky intrigant ishte zgjedhur nga Sulltani si keshilltar i
tij dhe komplotonte ne Divan kunder Ali Pashes , Luani i Janines i
nisi ne Stamboll dy shqiptare per ta vrare, por dhe kesaj rradhe ky
mi gjirizesh i shpetoi ndeshkimit. Te dy shqiptaret e porositur nga
Ali Pasha u kapen nga Sulltani dhe u varen. Ky qe si "shkake" arsyeja
qe i dha mundesin Sulltanit per ti shpallur lufte Ali Pashes. Si
perfundime dhe ky qene nuk i shpetoi dote ndeshkimit te Ali Pashes.
Nje nga kushtet e Ali Pashes per bizedime me Porten e Larte ishte dhe
koka e prere e Ismail Beut. Baba dovleti, ne perpjekje per te genjyer
dhe gjunjezuar Ali Pashen i prete koken sherbetorit te tij Ismail
Beut dhe ne vendin e tij dergon Hkurshid Pashen, nje gjeneral me
pervoje dhe dinak. Por dhe ky i pabese nje dite do te ndeshkohej nga
nje tjeter shqiptar, nga shqiptari Muhamet Aliu i Egjyptit.

Strategjia e Pashait te Janines per ti bere balle sulmeve Otomane qe
e perkryer: Muktari si Pasha i Beratit me forcat e tij do te mbronte
Veriun nga sulmet e Pashait te Shkodres, Bushatlliut qe ishte ne
aleance me Sulltanin. Veli Pasha dhe forcat e tij do te mbronin Jugun
dhe Prevezen me rethinat e saje. Omer Vrijoni me 15.000 trupa do te
mbronte Lindjen nga trupat otomane qe mund te vinin nga ana e Pindos
dhe rrethinat e Mesoves, kurse Odise Andruco do te mbronte Juge-
Lindjen Livadhjane dhe rrethinat e saj.
Sic e shikojme; strategjia e Aliut per tu mbrojtur nga sulmet Otomane
qe e perkryer, por fatkeqesisht e gjith kjo pregatitje u shua sa te
hapesh e mbyllesh syte. Omer Vrijoni qe kishte mundesi te shumta per
ti bere balle sulmeve Otomane ne malet e larta te Pindit u ble nga
turku Ismail Beu dhe te 15.000 forcat e tij u bashkuan me Otomanet.
Po ashtu dhe te dy djemte e Ali Pashes, Muktari dhe Veliu, dorzuan
keshtjellat dhe mbrojtien e tyre ne dore te otomanve. Vetem nje
kapedan i qendroje besnik Ali Pashes dhe u ndeshe me Otomanet dhe ky
qe Odise Andruco. Odisea i vetem beri nje rezistence te forte, por ne
pamundesi per ti bere balle hordhive te shumta Otomane u terhoq ne
Thesali ku ngriti ne revolte greket e Thesalise. Pas deshtimit te
revoltes se Thesalise, Odise Andruco kthehet perseri ne Janine ku
takohet per here te fundit me bamirsin dhe Atin e tij Ali Pashain qe
qendronte i vetem si nje Luane ne mbrojtie te Janines. Pas
direktivave dhe financimit qe mori nga Luani i Janines largohet
perseri drejt Rumelise per ti dhene lirine kuckes Greqi qe me mbrapa
do tja shperblente me vrasjen e tij ne pabesi. Ne Maj 1822 Odise
Andruco ne krye te Rumelioteve mundi Otomanet ne Gravia kjo qe
fitorja qe i dha Odisese postin e kapedanit te Rumelis Lindore. 1924
Odise Andruco clirone Athinen nga Otomanet dhe mere nen drejtimin e
tij garnizonin e Athines dhe te Akropolit. Sukseset dhe vija politike
qe ndiqte Odisea i kishin shqetesuar greko-fanariotet. Ata shikonin
tek Odise Andrucua pasqyrimin e Ali Pashait dhe shkelqimin e ideve te
tij per nje Epir te pa varur dhe Shqiptar.
- "Odise Andruco eshte armiku me i madhe i Greqise" "
- "E keqia me e madhe Greqise nuk i ka ardhur nga Turqia por nga keta…
( nenkuptohen kapedanet shqiptare si Kollokotroni dhe Odise Andruco)"
- "Per te krijuar Greqine ne duhet tu shtypim koken Rebelve te
Poleponezit dhe perkrahesve te tyre" shprehej George Jarnis ne letrat
e shumta qe i dergonte Kryetarit te Qeveris Greke Mavrokondotes.
- "Une nuk do te terihiqem nga rruga kunder Odise Andrucos sikur te
me japin gjith florinjte qe derdh Britania ne Greqi" shprehej fillo-
heleni Fentos.
Ja sa e perbindeshme qe urejtia e grekeve kunder Odise Andrucos dhe
kapedaneve te tjere shqiptare. Me 1824 ne Poleponez, Kollokotroni
kishte filluar luften kunder qeveris greko-fanariote te
Mavrokondatos. E vetmja mundesi e grekeve per te mposhtur
Kollokotronin dhe forcat e tij, ishte ndihma qe mund te mernin nga
kapedanet Rumeliote qe udhehiqeshin nga Odise Andruco. Por Odisa nuk
kishte qene asnjehere mike me greko- fanariotet dhe nuk pranonte qe
forcat e tij te sulmonin Kollokotronin. Ideja Alipashjane per krjimin
e Shtetit Epirot Shqiptare nuk ishte shuar akoma ne shpirtin e tij.
Odise Andruco hodhi perseri idene e bashkimit te kapedaneve te
Rumelise me kapedanet rebele te Poleponezit qe udhehiqeshin nga
Kollokotroni. Ai i dergone nje leter Kollokotronit dhe Lord Bajronit
te takoheshin ne Salona dhe atje se bashku te lidhnin Beslidhjen e
Madhe per shtetin e pa varur Shqiptaro -Epirot. Nisja e Bajronit per
ne Salona i shqetesoi greko-fanariotet, ata nuk e shikonin me sy te
mire afrimin e Bajronit me dy kapedanet kryesore kryengrites. Per ta
larguar Bajronin nga kjo lidhje, greko-fanariotet i afruan atij
poziten e komandantit te Rumelise, por ai nuk e pranoi. Lordi Bajron
i shoqeruar nga hajduti dhe i pa besi Teodor Guras mer rrugen per ne
Salona por gjate rruges "semuret nga ethet" dhe vdese pa aritur aty?!
Si per cudi, si shoqeruse i tij ishte hajduti dhe i pa besi Teodor
Guras, njeriu qe do te behej me mbrapa vrasesi i Odise Andrucos dhe
shkateruesi i rrebelizmit te Poleponezit qe shpuri futjen ne burge te
Kollokotronit dhe shokeve te tij. Mbas vdekjes se Bajronit dhe
intrigave te shumta te greko-fanarioteve dhe kjo perpjekje e fundit e
Odise Andrucos deshton. Per te mposhtur revolten e kapedanve
shqiptare, Greko-Fanariotet si Georgo Jaoranis, Koretis, Fentos e
the, filluan intrigat kunder Odise Andrucos qe ne kete kohe kishte
ndertuar nje fortifikim ne rethinat e Akropolit dhe me 100
mbeshtetesit e tij me besnike qendronte si nje shqiponje. Nga ky
pozicjone ne "Shpellen e zeze" Odisea mund ti bente balle per 20
vjete te gjata sulmeve qe mund ti vinin nga qeveria Greke. Aty ai
kishte gjithcka, municjonet, ushqimet dhe 100 shqiptaret besnik te
tij. Dy vrases ordinere u derguan nga qeveria greke te vrisnin Odise
Andrucon, por te dy keta vrases u zbuluan nga Odise Andruco dhe u
egzekutuan prej tij. Greko Fanarioti Koretis (njeriu qe u bente
thirje Suliotve qe te hapnin shkolla greke ne Sule qe tu mesonin
femijve te tyre greqishte se ata nuk dinin) i afroi Pasuri nipit te
Kollokotronit, Nikotares qe te vriste Odisene, por kjo gje nuk u
pranua nga Nikotara qe e denoncoi hapur kete tentative te greko-
fanarioteve per te vrare Odisene. Jo shum large ne kohe, truproja e
Ali Pashait, Nikotare do ta paguaj me jeten e tij. Ai bashke me dajon
e tij Kollokotronin dhe me 12 perkrahes te tjere u burgosen ne nje
qeli te manastirit Profet Eligja ne ishullin e Hidres ku ju bene
turturat me cnjerezore dhe mbase dy vjetesh pas daljes se tij nga
burgu vdiqe nga plaget e shumta te turturave qe kishte ne trupe. Kur
greket pane se tentativat e tyre te shumta per te vrare Odise
Andrucon po shkonin kote, me dinakri i heqin komanden Odisese dhe ne
vende te tij vendosin vartesin e tij, hajdutin ordinere Teodor Guras
qe ishte kthyer ne nje sherbetor besnik i greko-fanarioteve. Odise
Andruco per tu ruajtur nga pabesia e Greko-Fanarioteve bashke me
trupat e tij besnike, kalon ne krahun e shqiptarve. Qendrimi i tij
mes tyre nuk zgjati me shume se tre muaj. Oficeret Otomane si
Khurshid Pasha e & nuk e shikonin me sy te mire qendrimin mes
shqiptarve te Odise Andrucos, keshtu ai largohet prej tyre dhe
mbyllet ne keshtjellen e tij duke pritur ne qetesi nje mundesi tjeter
per te shkateruar fanariotet dhe pushtetin e tyre. Hajduti Teodor
Guras mbas marjes se komandes se Rumelise u hodhe ne Poleponez kunder
Kollokotronit dhe mbyti ne gjake rrevolten e Poleponezit. Tani i
kishte ardhur ora dhe Odise Andrucos, kapedanit dhe mikut te tij te
dikurshem. Hajduti Teodor Guras i etur per para mendonte se Odise
Andruco kishte fshehur ne fortifikimit e tij ne "shpellen e zeze"
gjithe thesarin qe i kishte dhene Ali Pasha. Ai e dinte mire, Odise
Andruco e kishte financuar nga xhepi i tij gjith luften dhe
perpjekjet e tij. Qeveria greke megjithese kishte mare dhe mirte
akoma financime te shumta ne florinje nga Britania, Franca..etj,
asnjehere nuk i kishin dhene Odise Andrucos asnje qindarke. Ata nuk
mund te financonin armikun me te madhe te Greqise (keshtu shpreheshin
ata) Lakmia per para e Guras ja eresoi syte atij deri sa ai ra
plotesisht ne batakun e plehreva fanariote. Hajduti Guras si komandat
i Rumelioteve dhe Akropolit, me dinakri dhe ne "besen" e tij, ftone
Odise Andrucon te zbresi nga shpella e tij dhe se bashku te fillonin
tentativat per tu falur nga qeveria greke. Keshtu Odise Andruco bie
ne gracken e Guras dhe prangoset ne Kullen e larte Franceze ne
Akropol. Dy muaj i lidhur kembe e duarsh mes hekurash, barrbaret
greke provonin ne trupin e tij torturat me te egra. Mes turturave
cnjerezore, njerzit e vene nga Guras i kerkonin atij te tregonte se
ku e kishte fshehur thesarin qe i kishte dhene Ali Pashai. Ne
mengjezin e 17 Qershorit te 1825 rezet e para te diellit zbuluan
prane mureve te Nderteses Franceze trupin e gjakosur te nje njeriu.
Ishte trupi i pa jete i Odise Andrucos. Per ironi, doktori fillo-
helene me qendrim ne Athine qe i beri egzaminimin, me te shpejte
leshoi deklaraten e tij te turpeshme: "Vdekja qe e menjehershme, e
merituar, per nje spiun te dobet qe tradhetoi shtetin e tij" Gazetat
e Athines jepnin varjantin zyrtar te vdekjes se Odise Andrucos: "Kur
rrojet qen ne gjume, Odise Andruco u perpoq te aratisej nga dritaria
e qelise se tij me nje litar qe u keput dhe Ai gjeti vdekjen".
Raporti i komandes se ushtrise i permbahej po ketij raporti, por me
nje ndryshim te vogel; tregonte se "Andruco ishte trajtuar shume
mire". Me lote korkodili Teodor Guras i dergonte leter ngushellimi
familjes se Odisese: "Jam thellesishte i cuditur dhe hidheruar nga
vdekja e shokut dhe mikut time Andrucos, nuk munde te gjeje dot fjale
te ngushelloi familjen tuaj nga ky hidherim qe e gjeti. Une nuk di si
ta perballoi kete plage te rende ne zemren time". Me keto fjale u
perpoqen ta fshehnin krimin e tyre, hajduti Teodor Guras, Qeveria
Greke, bashke me fanariotet.

75 vjet me mbrapa ne 1898 nje avukat i ndershem publikoi te verteten
e vrasjes se Odise Andrucos. E kishte mare veshe nga goja e njerit
prej rojeve te burgut, qe naten e vrasjes se Odise Andrucos kishte
pare gjithecka: "Ate nate, tregon roja, ishte nate e eret, binte
pakez shi i imet. Ne mes te nates, kater veta i afrohen qelise se
Odise Andrucos, njeri nga ata qe Mamouris qe i tha rojes te shkonte
te flinte, por ai u fsheh aty prane dhe shikonte e degjonte gjithcka
qe po ndodhte. Te katert u futen brenda ne qeline e Odisese Andrucos,
u degjua zhurma e zinxhirve ne trupin e Odises kur u cua ne kembe dhe
roja degjoje fjalet e Odises: "Une e di kush ju ka derguar ketu.
Liromni njeren dore dhe une do tju tregoje juve se cfar burri jame.
S'dua t'ja di per zinxhiret e tjere qe me keni vene ne trupe, ne
kembe dhe ne tjetren dore, mbaini te lidhura, po perse ti Mamouris??
Pak qetesi dhe mbas kesaj per nje kohe te gjate u degjuan te
goditurat e kondakve te pushkeve, shqelmave, grushtave dhe me mbrapa
u be perseri qetesi.. Roja i fshehur, pa kater vrasesit qe po
terhiqnin zvare nje trup te rende njeriu te mbeshtjelle qe e vune ne
nje barele dhe e nxoren jashte qelise. Te nesermen ne mengjese, roja
pa ne oborin e Keshtjelles Franceze trupin e pa jete te Odise
Andrucos te gjakosur e coptuar. Trupi i tij ishte bere cope-cope nga
thikat, nofullat te thyera e te gjakosura, kafka e kokes e thyer dhe
gjakoser, brinjet te thyera, duart dhe kembet te thyera, ne qafen e
tij dukeshin akoma shenjat e zeza te duarve gjakatare greke, qafen ja
kishin thyer, thonjte i kishte te nxira nga torturat, ishte masakruar
ne menyren me barrbare nga shtazet e egra greko-fanariote. Shqiptari
Odise Andruco u torturat ne menyren me barrbare dhe pa i dale akoma
shpirti e hodhen gjysem te gjalle nga taraca e larte e Nderteses
Franceze . Ja pra se si vdiqe shqiptari Odise Andruco. Sipas ditarit
te Thoma Gordon, shoqerusit dhe mikut te Bajronit, Teodor Guras ishte
shprehur: " ne kete pune me genjyen te tjeret" Cilet qene valle ata
qe e genjyen dhe urdheruan vrasesin Teodor Guras??? Perse e turturuan
kaqe barrbarisht Andrucon??? Perse i dhane kete vdekje kaq te
hidhur??? Ku e kishte burimin kjo urejtie kaqe e madhe kunder
shqiptarit Odise Andruco???Perse u munduan ti fshehnin torturat dhe
masakrat qe bene mbi trupin e Andrucos??? Perse greket e fshehen dhe
e fshehin akoma vdekjen e vertete te Odise Andrucos???? Ja pra se
kush jane Greket e ligje. Ja pra se si te vrasin greko-fanariotet dhe
qeverite Greke. Tek vdekja e shqiptarit Odise Andruco duket fytyra e
vertete e shtetit Greke. Greket e ligje qe vrane ne mes te nates
shqiptarin Odise Andrucon, sot i kane ngritur atij buste dhe kendojne
kenge per heroizmin e tij. C'fare hipokrizie e peshtyre. C'fare
paburerie e neveriteshme. Qeverite Greke ne bashkepunim me
historianet greke dhe sot e kesaj dite perpiqen te fshehin te
verteten e vrasjes se shqiptarit Odise Andruco. Kudo qe te kerkosh
per vdekjen e ketij shqiptari te madh, para syve do te dali formula e
tyre e pregatitur nga funderinat e sillogjeve obskuratiste : "Odise
Andruco u pushkatua per tradheti"?????? Por ja qe historiani Britanik
David Brewer ne librin e tij "The Greek war of Independence" nuk
eshte i nje mendje me qeverin dhe historjanet fallcifikator greke. Ne
kete liber eshte dhene qarte vdekja e vertete e shqiptarit Odise
Andruco.

Mbase z. Abedin Rakipi do te na e shpjegoje arsyen e vertete te
vrasjes barrbare te Andrucos nga kanibalet greko-fanariote, pa haruar
dhe pergjigjen e afijeve greke qe qarkulloin me bollek ne internet..


.
Arber Thesproti
Material me kote s`kam lexuar ndonjehere. E verteta e vrasjes se Odise Andrucos dihet qe nga fundi i shekullit 19. Arber Thesproti ben sikur zbuloj Atlantidhen. Arber Thesproti na thekson ne menyre te perseritur "shqiptaret Kollokotroni dhe Odise Andhruco u persekutuan nga greko - fanariotet", por nuk e permend as edhe nje here qe edhe Guras ishte arvanit dhe ishte kryekapedan i Andhrucos ( protopalikaro tu).
erix77
Star Member
Star Member
Posts: 543
Joined: Sat Aug 14, 2010 8:23 am
Gender: Male
Location: Tirana

Re: Arvanitet

#245

Post by erix77 »

po ai ta tha qe Gurasi ishte i shitur tek fanariotet per para dhe pastaj emri i tij nuk le asnje dyshim qe ishte arberesh,por ti e di shume mire qe per shqiptaret tradhtari ka vetem nje emer "tradhtar" prandaj edhe pse nuk e quan shqiptar autori nuk e mohon qenien e Gurasit shqiptar,prandaj zoti elikranon mos u kap pas gjerave te kota sepse keshtu ske si ta zbulosh ate Atlantidhen tende
Dhe e bëmë me besa besën ja të rrojmë ja të vdesëm!

Ishte thënë prej Zotit që të nderohen armët e Shqipërisë!
elikranon
Honored Member
Honored Member
Posts: 373
Joined: Sat Dec 26, 2009 6:05 pm
Gender: Male

Re: Arvanitet

#246

Post by elikranon »

erix77 wrote:po ai ta tha qe Gurasi ishte i shitur tek fanariotet per para dhe pastaj emri i tij nuk le asnje dyshim qe ishte arberesh,por ti e di shume mire qe per shqiptaret tradhtari ka vetem nje emer "tradhtar" prandaj edhe pse nuk e quan shqiptar autori nuk e mohon qenien e Gurasit shqiptar,prandaj zoti elikranon mos u kap pas gjerave te kota sepse keshtu ske si ta zbulosh ate Atlantidhen tende
Erix
Sa u sollen nga Arber Thesproti ishin nje perrallisje e rradhes. Pasardhesit e atyre qe vrane, prene dhe shperngulen arvanitet nuk mund te na paraqiten si mbrojtesit fanatik te aravanitasve. Nga menyra si shkruan Arber Thesproti (se e kam hasur shpesh kete emer) kuptohet kollaj qe eshte cam.
I ati i Odhise Andhrucos gjate luftes ruso - turke 1768-1774 kish bashkepunuar me ruset ne Peloponez. Pas mbarimit te kesaj lufte vendosi te largohej nga Moreja. Kalimin e tij mespermes Morese e morri persiper Kollokotroni qe e shoqeroj me forcat e tij gjate tere rrugetimit, keshtu qe kaloj i pacenuar ne Greqine Kontinentale (Sterea Elladha). Nuk permenden shume lidhje te tij me Ali pashane.
Odhise Andruco jetoj ne oborrin e Ali pashes dhe mesoj shume nga shkolla e tij ushtarake. Por nuk i dha ndonje ndihme te madhe kur ishte i rrethuar ne Janine. Veprimet e tij luftarake ne Sterea Elladha jane ne kuadrin e veprimeve luftarake te koordinuara greke gjate revolucionit grek. Dhe roli i tij ishte te bllokonte ose te vononte zbritjen e forcave otomane ne More. Keto qe sjell Arber Thesproti se e dergoj Ali pasha ne Livadhja jane thjesht perrallisje qe ma merr mendja ia vesh nje autori anglez duke shtremberuar te thenat e tij.
User avatar
Arbëri
Universe Member
Universe Member
Posts: 3821
Joined: Fri Nov 20, 2009 4:59 am
Gender: Male
Location: Maqedoni

Re: Arvanitet

#247

Post by Arbëri »

Arvanitasit e Peter von Hess-it
Image
Peter Heinrich Lambert von Hess (29 July 1792, Düsseldorf - 4 April 1871, München) was a German painter, known for historic paintings, especially of the Napoleonic Wars and the Greek War of Independence.
Image
Heronjtë shqiptarë në luftën për çlirimin e Greqisë nga Turqia, ashtu siç i ka lënë në litografet në Muzeun "Benaqi", piktori gjerman Peter von Hess.

Nuk është pak që të tërheqësh vëmendjen e të tjerëve mbi ty, për më tepër kur bota ka shumë heronj. Këtë e bënë edhe arvanitasit, po aq shqiptarë sa edhe ne për nga gjaku, në luftën për çlirimin e Greqisë nga Turqia në fillimet e shekullit të nëntëmbëdhjetë.



Aq e madhe ishte trimëria e tyre, sa sot mund të konsiderohet legjendare.

Një ndër shumë piktorë që u impresionuan nga lufta e Greqisë për pavarësi ishte gjermani Peter von Hess.



Kuptimi më i mirë i asaj që do të paraqesim më poshtë e do që të themi nja dy fjalë për të, duke u bazuar në Enciklopedinë Trekani. Ai lindi në Dyseldorf në vitin 1792 dhe vdiq në 1871 në Monako, ku edhe kishte frekuentuar për pak kohë Akademinë.



Duke braktisur neoklasicizmin akademik ai dha piktura me skena të goditura të jetës së përditshme. Shumë subjekte të pikturave të tij janë të frymëzuara nga lufta e viteve 1813-1815. Gjatë vitit 1818 udhëtoi nëpër Alpet e Italisë ku u frymëzua për të punuar në gjininë e peizazhit.



Në vitin 1833 shoqëroi mbretin e ri Otto për në Greqi. Si rezultat i këtij udhëtimi dolën dy kompozime të mëdha me portrete të shumta dhe që ishin: e para "Hyrja në Nauplion", (Nauplion, Neples i thonë grekërit, në gjirin e Argolidës, ishte kryeqyteti i parë i shtetit grek të sapoformuar), në vitin 1835 dhe e dyta "Mikpritja kushtuar mbretit në Athinë", e vitit 1839. Këto ndodhen në pinakotekën e Monakos, ku ruhen koleksionet më të mëdha të veprës së tij.



Në Bulevardin "Sofia Venizellos" të Athinës ndodhet Muzeu "Benaqis". Është bazuar në koleksionin shumë të madh të Antonis Benaqis. Shumë dashamirës të tjerë i dhuruan këtij muzeu të famshëm objekte dhe piktura nga trashëgimia e tyre. Deri në vitin 2000 ky muze numëronte 351000 objekte, piktura, libra, fotografi dhe njësi arkivore.



Në katin e tretë të këtij muzeu, në një kamare të madhe janë ekspozuar tridhjetë e dy litografi. Litografët janë stampat. Përmbajtja e tyre është luftë. Stampat nuk janë të mëdha dhe mund të krahasohen me një fletë të formatit A 4.



Dy etiketa, njëra në greqisht dhe tjetra në anglisht shpjegojnë, përmbledhurazi përmbajtjen. A nuk do të ishte më e saktë që ta citojmë shkrimin?

"Çlirimi i Greqisë":



"32 litografi të lyera me dorë nga Peter von Hess (1792-1871), nga albumi "Die Befreiung Griechland, in 39 Bildernentëorfen, (Çlirimi i Greqisë, që përmban 39 portrete), riprodhojnë skena nga betejat greke për pavarësi.



Von Hess, një piktor i shquar i skenave të betejave, vizitoi Greqinë për herë të parë në 1832, si një anëtar i shoqëruesve të Otonit. (Le të shpjegojmë pak jashtë etiketës se cili ishte Otoni. Ky ishte djali i mbretit filogrek të Bavarisë, Ludvigut I, i zgjedhur nga Fuqitë e mëdha si mbret i Greqisë. Ishte ai që shpalli Athinën kryeqytet.



Se si shkuan punët më vonë, deri në braktisjen e fronit, është tjetër gjë dhe nuk na intereson në këtë shkrim). Ai, (Peter von Hess) ishte porositur nga mbreti Ludvig I i Bavarisë të paraqiste në piktura mbërritjen e djalit të tij si mbret i shtetit të sapoformuar.



Në të njëjtin vit von Hess bëri vizatime të ngjarjeve në Luftën Greke të Pavarësisë, bazuar në Historinë e Revolucionit grek, të botuar në 1832 nga filoheleni skocez Thomas Gordon, i cili ishte një dëshmitar i këtyre ngjarjeve.



Pikturat murale (1841-'44), të realizuara nga këto skena u destinuan të zbukuronin portikun verior të kopshtit mbretëror në pallatin në Mynih dhe kishin si qëllim që të krijonin një përshtypje pozitive të Greqisë dhe të lidhjeve të reja të ngushta me Bavarinë. Këto piktura u shkatërruan gjatë Luftës së Dytë Botërore, duke lënë origjinalet e vizatimeve dhe litografët e mëvonshme si një kujtim i vetëm i tyre."



Arvanitasit që frymëzuan Peter von Hess janë:



"Fitorja e Odise Andrucios dhe Gouras në Fontana, Greqia qendrore.

Vdekja e Marko Boçarit në Karpenisi 8 gusht 1823.

Kolokotroni në Lerna, Peleponez, qershor 1822.



Andrea Miaouli duke shpartalluar flotën turke.

Fitorja e Gjergj Karaiskaqit në Arachova, 14 nëntor 1826.



Nuk do të bëj komente për këto piktura, sepse do të ishte vetëm një përshkrim pa vlerë i imazhit. Po ua lë specialistëve të artit, të cilët do të dinë të na japin atë se çfarë është më e rëndësishme. Njëkohësisht do të doja t'i kërkoja ndjesë lexuesit për cilësinë e fotove, jo për t'u justifikuar.



Këto fotografi janë marrë në kushtet e errësirës së muzeut dhe ata që merren me këto punë e dinë se çfarë do të thotë të marrësh fotografi të sakta në një muze, ku fjala "strikt" është e pafuqishme. Janë po këto arsye se pse nuk po jap për botim pikturën që paraqet Gjergj Karaiskaqin. Le të shpresojmë për të ardhmen!



Disa pak fjalë për këta arvanitas:

Odise Andruco ose Luani i Rumelisë. U rrit jetim në Oborrin e Ali Pashë Tepelenës, të cilit edhe i shërbeu. Ishte frymëzuesi i Këshillit të Kapedanëve të Rumelisë, që synonin bashkimin e Greqisë në luftë kundër turqve.



U mbështet edhe tek Ali Pashë Tepelena, gjë që i kushtoi shumë. Ziliqarët e famës së tij e akuzuan si tradhtar. Ai u ekzekutua. Në ato kohëra nuk pyetnin shumë. Rehabilitimi i tij u bë shumë vjet më vonë. Tani qëndron në muze.



Marko Boçari, shqiptar nga Suli, i vrarë nga ushtarët e Mehmet Pashë Bushatlliut në betejën e Karpenisit. Për të është shkruar edhe herë të tjera, gjë që na bën të mos ndalemi më gjatë në figurën e tij, që ka merituar libra.



Teodor Kolokotroni. Suliot për nga origjina, ideator i një mbretërie të përbashkët greko-shqiptare, mik me myslimanë aq sa edhe me të krishterët. Mbas një burgu të kotë për mosmarrëveshje me qeverinë greke, u fal dhe u shpall kryekomandant i ushtrisë. U vra me pabesi në vitin 1843.



Andrea Miaouli ose "Admirali i Madh". Pirat në fillim dhe pastaj komandant flote. Ndihmoi me luftë dhe para revolucionin grek.



Gjergj Karaiskaqi. Nga kaçak, rob tek Ali Pashë Tepelena, u bë një nga njerëzit më të besuar të tij. Në 1824 qeveria greke e shpalli tradhtar, e degradoi, por pastaj e fali. U plagos në rrethana të dyshimta dhe vdiq në betejën e Akropolit në vitin 1827.
“Nëse doni të zbuloni historinë para Krishtit dhe
shkencat e asaj kohe, duhet të studioni gjuhën shqipe !"
-----------------------------------------------------------------
Gottfried Wilhelm Leibniz - albanolog, matematicient, filozof gjerman
elikranon
Honored Member
Honored Member
Posts: 373
Joined: Sat Dec 26, 2009 6:05 pm
Gender: Male

Re: Arvanitet

#248

Post by elikranon »

Arbëri wrote:Teodor Kolokotroni. Suliot për nga origjina, ideator i një mbretërie të përbashkët greko-shqiptare, mik me myslimanë aq sa edhe me të krishterët. Mbas një burgu të kotë për mosmarrëveshje me qeverinë greke, u fal dhe u shpall kryekomandant i ushtrisë. U vra me pabesi në vitin 1843.
Arberi
Keto qe solle i ke nga vetja apo i gjete gjekundi?
Kollokotroni vdiq me 1843, ne moshen 73-vjecare, i rrethuar nga femijet e tij dhe i nderuar ne Athinen e asaj kohe.
Ta kam permendur edhe here tjeter, por ti nuk merr mundimin ta verifikosh.
Arbëri wrote: Gjergj Karaiskaqi. Nga kaçak, rob tek Ali Pashë Tepelena, u bë një nga njerëzit më të besuar të tij. Në 1824 qeveria greke e shpalli tradhtar, e degradoi, por pastaj e fali. U plagos në rrethana të dyshimta dhe vdiq në betejën e Akropolit në vitin 1827.
Jorgji Karaiskaqi (se Gjergj nuk i ka thirrur njeri) ishte kacak tek ceta e Kacandonit. Kur u kapen rob, Ali pasha i fali jeten. Ne fillimet e revolucionit mbajti qendrim neutral duke i siguruar zones se tij Agrafa ku ishte kapedan, nje qetesi dhe siguri te perkohshme. Por ne vitet e fundit te revolucionit ishte shpirti i revolucionit duke mbajtur ndezur flaken e revolucionit ne Rumeli ne nje kohe qe kishte rrene Mesollongji dhe pothuajse tere Peloponezi.
User avatar
Arbëri
Universe Member
Universe Member
Posts: 3821
Joined: Fri Nov 20, 2009 4:59 am
Gender: Male
Location: Maqedoni

Re: Arvanitet

#249

Post by Arbëri »

Libri ekziston , origjinal ne gjuhen gjermane "Die Befreiung Griechland, in 39 Bildernentëorfen" , e gjeta vetem kopertinen e librit dhe jo textin , ndaj edhe nuk e postova , kurse postimin e mora nga Frederiko Stamati dhe nuk e nxjerra nga mendja ..
Ate qe thua ti mbi historine e Kollokotronit dhe te tjereve , eshte vetem verzioni i juaj qe i ka kaluar koha .
“Nëse doni të zbuloni historinë para Krishtit dhe
shkencat e asaj kohe, duhet të studioni gjuhën shqipe !"
-----------------------------------------------------------------
Gottfried Wilhelm Leibniz - albanolog, matematicient, filozof gjerman
User avatar
Arbëri
Universe Member
Universe Member
Posts: 3821
Joined: Fri Nov 20, 2009 4:59 am
Gender: Male
Location: Maqedoni

Re: Arvanitet

#250

Post by Arbëri »

Abetarja e shtypyr ne Bulgari ne vitin 1908



Gjuhe e vjeter, gjuha e Shqipe

eshte folur dhe Arvanite

Eshte dhe folur pertej detit

qe ne kohen e Barletit

Keshtu kane folur te paret

Iliret edhe Dardanet

Gjuhe e vjeter dhe antike

buke e krype eshte fjale shqipe

Gjuhe e vjeter, gjuha e Shqipe

eshte pelhure dhe Arvanite

Eshte pelhure pertej detit

qe ne kohen e Barletit

Keshtu kane folur te paret

Iliret edhe Dardanet

Gjuhe e vjeter dhe antike

buke e krype eshte fjale shqipe
“Nëse doni të zbuloni historinë para Krishtit dhe
shkencat e asaj kohe, duhet të studioni gjuhën shqipe !"
-----------------------------------------------------------------
Gottfried Wilhelm Leibniz - albanolog, matematicient, filozof gjerman
User avatar
Arbëri
Universe Member
Universe Member
Posts: 3821
Joined: Fri Nov 20, 2009 4:59 am
Gender: Male
Location: Maqedoni

Re: Arvanitet

#251

Post by Arbëri »

"Arbëri"]Deri në shekullin XIX, në Greqi flitej SHQIP

Pak kush nuk do të mbetej i habitur nga një pohim i tillë.

Në ditët e sotme, nënvizohet “shkencërisht” mendimi i “historianëve”, se arbërorët në Greqi, janë popullsi e ardhur dhe tashmë e asimiluar. Bile po të kërkoni në Google në zërin “Arvanitas” në kreun “histori”, do të lexoni se ka mendime të historianëve, që i quajnë pasardhës të grekëve origjinal, të cilët vetëm “intermediately”(për një farë kohe) u shqiptarizuan.
Image
Admirali Pavlos Kountouriotis - Presidenti i parë i shtetit grek, arvanitas. Hero kombëtar i shtetit grek dhe i zgjedhur president 2 herë rrjesht.
Sot, po bëhen përpjekje për të na bindur, se edhe në jugun e Shqipërisë, jeton një shumicë e «popullsisë autoktone greke».
Image
Image
Image
“Nëse doni të zbuloni historinë para Krishtit dhe
shkencat e asaj kohe, duhet të studioni gjuhën shqipe !"
-----------------------------------------------------------------
Gottfried Wilhelm Leibniz - albanolog, matematicient, filozof gjerman
land
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 257
Joined: Wed Sep 30, 2009 4:30 pm
Gender: Male

Re: Arvanitet

#252

Post by land »

Deri kur do vazhdojme te mistifikojme arvanite qe i sherbyen greqise, arnaute vezire qe i sherbyen turqve,sulltanet arnaute te egjyptit????!!!! Nderkohe qe vendi jone Shqiperia lengonte, ishim te fundit qe morem pavaresine, por nuk mbaroi me kaq, kishim dhe ketu dum babistet e haxhi qamil legenit.
Ndoshta eshte nje paragjykim imi, por qe une nuk mund ta c'rrenjos nga mendja per shkak se e kam nga pervoja personale me arvanitas ne greqi, nuk kane asgje shqiptare, pervec ca fjaleve shqip, dhe genet sigurisht. Jane me te poshter se vete greket, kane nje urrejtje patologjike per allvanoset(ne), dhe ironia me e madhe eshte se jane raca jone, ptu.
ndryshon puna kryekeput me arbereshet e italise, dhe nga keta kam takuar shume personalisht, jane krejt te ndryshem nga arvanitasit, jane shqiptare te vertete.
"They are Nietzsche's over-men, these primitive Albanians — something between kings and tigers."
- Henry Noel Brailsford
erix77
Star Member
Star Member
Posts: 543
Joined: Sat Aug 14, 2010 8:23 am
Gender: Male
Location: Tirana

Re: Arvanitet

#253

Post by erix77 »

Deri kur do vazhdojme te mistifikojme arvanite qe i sherbyen greqise, arnaute vezire qe i sherbyen turqve,sulltanet arnaute te egjyptit????!!!! Nderkohe qe vendi jone Shqiperia lengonte, ishim te fundit qe morem pavaresine, por nuk mbaroi me kaq, kishim dhe ketu dum babistet e haxhi qamil legenit.
Nuk mendoj se dikush ketu po i mistifikon apo hyjnizon keto figura historike,ajo qe behet ketu eshte vetem vendosja e pikave mbi i sepse keta personazhe para se te beheshin grek apo turq apo egjiptiane ishin shqiptare.Askush nuk po thote se keta persona kane bere dicka per shqiperine por megjithate ne nuk mund te lejojme qe per kete arsye te tjeret te mohojne katerciperisht prejardhjen e tyre arberore.

po sepse arvanitasve ju jane shpelare trute nga kisha dhe shovinizmi grekoman ndersa arbereshet nuk e paten nje trysni te tille.
Sot eshte rasti qe ne tju kujtojme arvanitasve qe e verteta nuk eshte si e shkruajne grekomanet por ashtu si e njohin arbereshet e italise qe rrjedhin nga te njejtat vise si arvanitet.
Dhe e bëmë me besa besën ja të rrojmë ja të vdesëm!

Ishte thënë prej Zotit që të nderohen armët e Shqipërisë!
land
Poster Grande Member
Poster Grande Member
Posts: 257
Joined: Wed Sep 30, 2009 4:30 pm
Gender: Male

Re: Arvanitet

#254

Post by land »

erix77 wrote:
Deri kur do vazhdojme te mistifikojme arvanite qe i sherbyen greqise, arnaute vezire qe i sherbyen turqve,sulltanet arnaute te egjyptit????!!!! Nderkohe qe vendi jone Shqiperia lengonte, ishim te fundit qe morem pavaresine, por nuk mbaroi me kaq, kishim dhe ketu dum babistet e haxhi qamil legenit.
Nuk mendoj se dikush ketu po i mistifikon apo hyjnizon keto figura historike,ajo qe behet ketu eshte vetem vendosja e pikave mbi i sepse keta personazhe para se te beheshin grek apo turq apo egjiptiane ishin shqiptare.Askush nuk po thote se keta persona kane bere dicka per shqiperine por megjithate ne nuk mund te lejojme qe per kete arsye te tjeret te mohojne katerciperisht prejardhjen e tyre arberore.

po sepse arvanitasve ju jane shpelare trute nga kisha dhe shovinizmi grekoman ndersa arbereshet nuk e paten nje trysni te tille.
Sot eshte rasti qe ne tju kujtojme arvanitasve qe e verteta nuk eshte si e shkruajne grekomanet por ashtu si e njohin arbereshet e italise qe rrjedhin nga te njejtat vise si arvanitet.
Nuk ka pse te harxhojme energji te kota, te merremi me bubulinat and co, perderisa kontributi i tyre ka shkuar per nje shtet dhe komb tjeter, per mua dhe shume te tjere keta vlejne zero, po aq sa vlejne veziret arnaute, bile jo vetem qe nuk vlejne por do i quaja gjak i prishur.

Energjite tona le ti harxhojme me heronjte dhe historine tone, jo me plehra qe qofshin dhe te famshem i kane sherbyer te huajve.
"They are Nietzsche's over-men, these primitive Albanians — something between kings and tigers."
- Henry Noel Brailsford
User avatar
Arbëri
Universe Member
Universe Member
Posts: 3821
Joined: Fri Nov 20, 2009 4:59 am
Gender: Male
Location: Maqedoni

Re: Arvanitet

#255

Post by Arbëri »

land wrote:
erix77 wrote:
Deri kur do vazhdojme te mistifikojme arvanite qe i sherbyen greqise, arnaute vezire qe i sherbyen turqve,sulltanet arnaute te egjyptit????!!!! Nderkohe qe vendi jone Shqiperia lengonte, ishim te fundit qe morem pavaresine, por nuk mbaroi me kaq, kishim dhe ketu dum babistet e haxhi qamil legenit.
Nuk mendoj se dikush ketu po i mistifikon apo hyjnizon keto figura historike,ajo qe behet ketu eshte vetem vendosja e pikave mbi i sepse keta personazhe para se te beheshin grek apo turq apo egjiptiane ishin shqiptare.Askush nuk po thote se keta persona kane bere dicka per shqiperine por megjithate ne nuk mund te lejojme qe per kete arsye te tjeret te mohojne katerciperisht prejardhjen e tyre arberore.

po sepse arvanitasve ju jane shpelare trute nga kisha dhe shovinizmi grekoman ndersa arbereshet nuk e paten nje trysni te tille.
Sot eshte rasti qe ne tju kujtojme arvanitasve qe e verteta nuk eshte si e shkruajne grekomanet por ashtu si e njohin arbereshet e italise qe rrjedhin nga te njejtat vise si arvanitet.
Nuk ka pse te harxhojme energji te kota, te merremi me bubulinat and co, perderisa kontributi i tyre ka shkuar per nje shtet dhe komb tjeter, per mua dhe shume te tjere keta vlejne zero, po aq sa vlejne veziret arnaute, bile jo vetem qe nuk vlejne por do i quaja gjak i prishur.

Energjite tona le ti harxhojme me heronjte dhe historine tone, jo me plehra qe qofshin dhe te famshem i kane sherbyer te huajve.
Ka dokumente historike te ndryshme qe neve edhe po mundohemi te gjejme te verteten edhe pse eshte e pabueseshme se nje popull (arberoret e GR ) derdh gjithe ata gjak atje per te asimiluar vehten !?
Sipas disa te dhenave , sikur te postimi me numer #158 ne kete faqe viewtopic.php?f=70&t=240&start=150
ketu del qe pikerisht heronjt i vrane "greket" , pastaj ketu viewtopic.php?f=70&t=240&start=240 postimi #243 , dhe ketu nga vet autoret "Grek" postimi me numer #226 viewtopic.php?f=70&t=240&start=225 .
Une pervete nuk e besoj kurr pas kesaj qe e shofim (sidomos ne kohen e internetit ) tentimi i te ashtuquajturit "Grek" me mish dhe me shiprt te fshehin gjthcka cfare ka te beje me Arvanitet , dhe kjo tregon dicka qe e shtyn secilin te dyshoj , dicka qe nuk eshte ne rregull atje , edhe pas ketyre librave me te hershme qe flasin ndryshe :

Image
Image


Mos te qojme me large , ja se cfare ndodh ne ditet e sotshme atje :

Arvanitet për ditë janë ne betejat neper rrugë në qytetin e Keratea, te shpërndare në jug të Atikës.
Arsyeja: shteti dëshiron të ndërtojë një deponi në këtë qytet.
Keratea është një rethine Arvanitase ( Shqiptare ) dhe shteti "Grek" i ka kalu kufijte me ta (thone ata ) .
Ky njeri ne video thote , qe nuk ka te beje me Arvanitet ne kete vend do jene te rrezikuar , sepse neve vrasim për Bese.



Ketu ankohet nje vendas qe Policet "Grek" nenen e tyre e ka quajtur Shqiptare e flliqur




Keshtu duket ditet e sodit atje





Kshtu filloi ne Kosove e Maqedoni dhe deshiroj qe mos te ndalen as atje .
“Nëse doni të zbuloni historinë para Krishtit dhe
shkencat e asaj kohe, duhet të studioni gjuhën shqipe !"
-----------------------------------------------------------------
Gottfried Wilhelm Leibniz - albanolog, matematicient, filozof gjerman
Post Reply

Return to “Diasporë dhe komunitete”