"Moreover, you scorned our people, and compared the Albanese to sheep, and according to your custom think of us with insults. Nor have you shown yourself to have any knowledge of my race. Our elders were Epirotes, where this Pirro came from, whose force could scarcely support the Romans. This Pirro, who Taranto and many other places of Italy held back with armies. I do not have to speak for the Epiroti. They are very much stronger men than your Tarantini, a species of wet men who are born only to fish. If you want to say that Albania is part of Macedonia I would concede that a lot more of our ancestors were nobles who went as far as India under Alexander the Great and defeated all those peoples with incredible difficulty. From those men come these who you called sheep. But the nature of things is not changed. Why do your men run away in the faces of sheep?"
Letter from Skanderbeg to the Prince of Taranto ▬ Skanderbeg, October 31 1460
Etimologjia e fjales.
- Orakulli
- Star Member

- Posts: 609
- Joined: Sun Jun 14, 2009 5:40 am
- Gender: Male
- Location: USA
Re: Etimilogji e fjaleve...
Janë dy probleme të rëndesishme qe kanë tërhequr gjithmonë vemendjen e filozofeve:Ç’është e vërteta dhe objektiviteti i historisë. Sulmi filozofik ka drejtimet:faktet e relativitetit kulturor dhe natyra e e gjuheve, të cilat kanë shtuar dyshimet reth mundësise që historia e shkruar ështe e vërtetë. Interpretimet e ngjarjeve dhe shoqërive te së shkuarës, te cilat vareshin nga pragjykimet kulturore dhe interesat personale te shkruesve si dhe bindjet e ndryshme te historianve modernë te sotëm lënë të hapur gjitmone mundesine që shumë prej tyre, ose të gjithë ata, mund të mos kenë shkruajtur te vertetën dhe te kenë qëne objektiv. Shkruesit antike, edhe pse edhe librat e tyre ekzistojnë fizikisht në kopje te dyshimta, shpesh i kanë shpjeguar ngjarjet në mënyre metaforike dhe filozofet pohojnë që përshkrimi metoforik nuk mund të përcaktojë te vërtetën.
Historianët modernë kërkojnë që intepretimi i ngjarjeve të së shkuarës, shoqërive dhe popujve të besohet si e vërtetë dhe të jetë shpjegim i vetëm i saj. Ky detyrim do të thotë që një intepretim i caktuar është superior ndaj interpretimeve të tjera. Është gjithmonë normale të ketë më shumë së nji interpretim. Eshtë pikerisht ndryshmëria e interpretimeve të historisë ne vazhdimësinë kërkuese që rrit mundësinë e qasjes tek e vërteta. Të njëjtën gjë mund të themi edhe për Etimologjinë.
Historianët modernë kërkojnë që intepretimi i ngjarjeve të së shkuarës, shoqërive dhe popujve të besohet si e vërtetë dhe të jetë shpjegim i vetëm i saj. Ky detyrim do të thotë që një intepretim i caktuar është superior ndaj interpretimeve të tjera. Është gjithmonë normale të ketë më shumë së nji interpretim. Eshtë pikerisht ndryshmëria e interpretimeve të historisë ne vazhdimësinë kërkuese që rrit mundësinë e qasjes tek e vërteta. Të njëjtën gjë mund të themi edhe për Etimologjinë.

-
HylliArbenor
- Senior Member

- Posts: 108
- Joined: Thu Dec 09, 2010 7:50 pm
- Gender: Male
Re: Etimilogji e fjaleve...
Mallakastriot ne paralelizmin parthenos-"pathyer" edhe nese konsiderojme te njejtat th-te sipas thyej-gr.thrupto,therr/derr-gr.theron,dhia-thyej-"pres medysh", ke nje "r" te rendesishme qe duhet te marresh parasysh. sipas meje kjo na ben te kuptojm qe mund te kemi te bejme me nje rrenje *par/per plus theon, dhe jo "pa" particelle ndarese qe ne grek esht a/apa (gr.parthenos-vajze e virgjer nga e njejta rrenje e gr.poRtax/poRtis-pele o berre, lat.paRere>it.partorire-te lindesh, dhe e scr.paRTHuka-kelyshe). ne mendimin tim lidhja e mundshme esht me shqipen bare/bjere o bark me kuptim te pergjithshem te "bartesh" "lindesh"(krahaso got.baira-te bartesh, lindesh, gjerm.lasht-biru-lind,pjell-shq.bir/bij).
gr.Dmon lidhet lehte me shqip.Dem, scr.damyas-mez, gjerm.lasht.zamon/zem-kal o viç "qe nuk behet zap", dhe lat.domare. Lidhja dem(kafshe)-dem-toj duket interesante sepse ka gjase qe te rrjedhin nga e njejta rrenje, po nuk duhet perjashtuar mundesia e nje hua latine( dem<lat.damnum, besoj se forma me autentike ne shqip esht folja dhemb/dhimbje-"dem fizik", po prape dem<(n)dem<dhem(b) esht e mundshme, shih.thaj/ndej/djerse-thyej/(n)dy-numer,thek/(n)djeg,tharme/(n)derm-oj-"te besh copa copa",thur/(n)dru etj.).
gr.Dmon lidhet lehte me shqip.Dem, scr.damyas-mez, gjerm.lasht.zamon/zem-kal o viç "qe nuk behet zap", dhe lat.domare. Lidhja dem(kafshe)-dem-toj duket interesante sepse ka gjase qe te rrjedhin nga e njejta rrenje, po nuk duhet perjashtuar mundesia e nje hua latine( dem<lat.damnum, besoj se forma me autentike ne shqip esht folja dhemb/dhimbje-"dem fizik", po prape dem<(n)dem<dhem(b) esht e mundshme, shih.thaj/ndej/djerse-thyej/(n)dy-numer,thek/(n)djeg,tharme/(n)derm-oj-"te besh copa copa",thur/(n)dru etj.).
- Zeus10
- Grand Fighter Member

- Posts: 4227
- Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
- Gender: Male
- Location: CANADA
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
Eshte jashte cdo dyshimi, qe folja shqip thyes,thyer, thenë etj bile dhe derivati i saj therr shfaqen ne gjuhen ""greke"" ose drejteperdrejte ose te ndryshuara pak pas metatezes:
Persa i perket παρ ajo fare mire mund te jete para(perpara). Pra vete fjala:
παρθένα= para + thena( para+ thyen)=para +prishjes
Ne te vertete, e/i virgjer eshte ajo/ai(sidomos ajo), qe akoma nuk ka ndodhur fenomeni i 'shkaterrimit' fizik, qe ndodh pas kontaktit seksual.
Persa i perket παρ ajo fare mire mund te jete para(perpara). Pra vete fjala:
παρθένα= para + thena( para+ thyen)=para +prishjes
Ne te vertete, e/i virgjer eshte ajo/ai(sidomos ajo), qe akoma nuk ka ndodhur fenomeni i 'shkaterrimit' fizik, qe ndodh pas kontaktit seksual.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
-
HylliArbenor
- Senior Member

- Posts: 108
- Joined: Thu Dec 09, 2010 7:50 pm
- Gender: Male
Re: Etimilogji e fjaleve...
Po, edhe par/para+thyej duket nje mundesi..edhe pse personalisht nuk me bind plotesisht..ka raste qe th-te greke ne shqipe paraqiten ashtu siç jane, po kjo nuk ndodh gjithmone( suff.-thenai/sthenai ne fund nuk esht folje po sufiks i aoristit). persa i perket kathairen ose kathareuo/katharos-purifikoj, po tentoj nje shpjegim sipas menyres tuaj, me thuaj nese i afrohem mendimit, mund te jete ne shqip i "ke-thare"(ke-te para foljeve jane te numerta ne shqip) dmth diçka qe thahet o thyet/thermohet "shperbehet ne njesi me te vogla qe mundesojne ndarjen midis se pastres nga e pista" keshtu qe ndodh "purifikimi"? 
- Zeus10
- Grand Fighter Member

- Posts: 4227
- Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
- Gender: Male
- Location: CANADA
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
Ti e nenvleftesove rendesine e semantikes, disa postime me pare, por une te siguroj, qe ajo eshte thelbesore ne lindjen e fjaleve. Psh fjala crow qe do te thote sorrë, ka lindur eksluzivisht vetem nga tingulli zanor qe leshon ky shpend: krrau, krrau, nje tingull qe ne gjuhen tone ka sherbyer per te krijuar nje folje si ajo çirrem.
Prapashtesat dhe kohet e foljeve nuk kane rendesi, rendesi ka ideja, qe bart folja elementare, ne porcionin e saj c-v. Psh
thy-j
&
tha-j
ndryshojne ne kuptim, vetem nga fluiditeti i zanores(mishit) sepse bashketingellorja(kocka) eshte e njejte(th).
kathar-e e ""greqishtes"" pavaresisht se ka 'rreshqitur' ne kuptim shpreh pikerisht:
që tharë
.
Pra koncepti i "purifikimit", eshte pikerisht tek tha-ja, ashtu sic eshte ne shqip, qe pas tharjes, mbetet ajo qe eshte origjinale nga objekti.
Prapashtesat dhe kohet e foljeve nuk kane rendesi, rendesi ka ideja, qe bart folja elementare, ne porcionin e saj c-v. Psh
thy-j
&
tha-j
ndryshojne ne kuptim, vetem nga fluiditeti i zanores(mishit) sepse bashketingellorja(kocka) eshte e njejte(th).
kathar-e e ""greqishtes"" pavaresisht se ka 'rreshqitur' ne kuptim shpreh pikerisht:
që tharë
.Pra koncepti i "purifikimit", eshte pikerisht tek tha-ja, ashtu sic eshte ne shqip, qe pas tharjes, mbetet ajo qe eshte origjinale nga objekti.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
-
HylliArbenor
- Senior Member

- Posts: 108
- Joined: Thu Dec 09, 2010 7:50 pm
- Gender: Male
Re: Etimilogji e fjaleve...
sepse lindja e fjaleve dhe analiza e tyre strukturore-krahasuese jane dy gjera te ndryshme. nje gje jane fjalet/foljet " komplementare" brenda gjuhes, tjeter gje jane paralelizmat semantik dhe strukturore me nje gjuhe tjeter (nuk esht aspak e thene qe gjithe popujt arsyetojne ne te njejten menyre, per mos te permendur zhvillimet dhe ndodhit shoqerore qe jane totalish pekuliare). persa i perket lidhjeve midis greqishtes dhe shqipes ato jane rast i veçante se jane dy popuj qe jane ne kontakt te vazhdueshem dhe intens nga shekuj te tere. mbase per kete kane zhvilluar pekuliaritete gjuhesore disi te peraferta, smund te thuhet e njejta gje p.sh. kur krahason popuj te larget. Un nuk them qe esht e gabuar te analizosh fjalet duke filluar nga kuptimi i tyre, veç te kesh gjithnje parasysh strukturen e fjales, ndryshe arrin te krahasosh gjera qe skan lidhje qe te çojne te besh arsyetime dhe spekullime te "perdredhura" per te arritur tek "paralelizma semantike".
e vertet, çdo gjuhe krijon fjale me tinguj onomatopeik, po jane pekuliare te asaj gjuhe, ralle here koinçidojne(p.sh. ne anglisht versi i qenit esh bau-to bark o "uof", ne shqip esht "ha" leh, it.abbaiare, gjerm.bellen etj, keshtu esht per tingullin e shiut, eres, detit, kalit, gomarit, bretkoses, luanit, makines etj etj). çdo popull "prodhon" fjale sipas nje strukture morfologjiko-sintaktike qe esht pekuliare dhe e veçant per ate gjuhe..nuk ka vlera universale. mund te kete lidhje strukturore-gjenetike(ndonje here edhe semantike) me nje gjuhe tjeter, po esht detyra e indoeuropeishtes qe ta percaktoj ate.
e vertet, çdo gjuhe krijon fjale me tinguj onomatopeik, po jane pekuliare te asaj gjuhe, ralle here koinçidojne(p.sh. ne anglisht versi i qenit esh bau-to bark o "uof", ne shqip esht "ha" leh, it.abbaiare, gjerm.bellen etj, keshtu esht per tingullin e shiut, eres, detit, kalit, gomarit, bretkoses, luanit, makines etj etj). çdo popull "prodhon" fjale sipas nje strukture morfologjiko-sintaktike qe esht pekuliare dhe e veçant per ate gjuhe..nuk ka vlera universale. mund te kete lidhje strukturore-gjenetike(ndonje here edhe semantike) me nje gjuhe tjeter, po esht detyra e indoeuropeishtes qe ta percaktoj ate.
-
Lynkest
- Member

- Posts: 29
- Joined: Fri Jul 09, 2010 8:18 am
- Gender: Male
Re: Etimilogji e fjaleve...
Etimologjia e Fjales LEPUR???
Latinisht Lepus
Latinisht Lepus
- Orakulli
- Star Member

- Posts: 609
- Joined: Sun Jun 14, 2009 5:40 am
- Gender: Male
- Location: USA
Re: Etimilogji e fjaleve...
Do te thote qe kane nji origjine te perbashket. Ashtu sick kishin dhe dy ushtri te perbashketa, ushtria latine dhe ushtria Ilire qe kishin te barbarte te drejten te zgjidhnin perandoret, prej te cileve shtate ishin Ilire. Dendesia e populsise se Ilrise dhe Thrakise ishte me shume me e larte se dendesia e banireve te Romes dhe Peronadaria Romake kishte pothuajse aq popullsi sa ishte Ushtria Ilire.
Marre me shkurtime prej librave te autoreve te "lashte" latine.
Nderkohe maja e “guximit” etymologjik u arrit me 1783, me George William Lemon, kushi qe botoi nji liber me titull “English Etymology”, ne te cilen "provonte" qe pothuajse te gjitha fjalet e Anglishtes jane me origjine nga Greqishtja e vjeter. Çdo fjale e anglishtes eshte Greke!!!!!!!!!
U cilesua si absurde nga shumica e "etymologeve".
Marre me shkurtime prej librave te autoreve te "lashte" latine.
Nderkohe maja e “guximit” etymologjik u arrit me 1783, me George William Lemon, kushi qe botoi nji liber me titull “English Etymology”, ne te cilen "provonte" qe pothuajse te gjitha fjalet e Anglishtes jane me origjine nga Greqishtja e vjeter. Çdo fjale e anglishtes eshte Greke!!!!!!!!!
U cilesua si absurde nga shumica e "etymologeve".

- Mallakastrioti
- Galactic Member

- Posts: 2936
- Joined: Thu Jul 23, 2009 4:23 pm
- Gender: Male
- Location: Italy
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
Me beri pershtypje ne nje bisede per nje teme te caktuar ne Facebook kjo fjali dhe sidomos nje fjale ne kete fjali (gegenisht) te nje anetari:
"Nga se e përzijen t'sodjen me t'djehjën? Kush dhe kur e tha qi polëmi arpnor ka klenë mâ i "miri"?"
pol-ëmi=pol-is---si lind nje vendbanim apo qytet?
"Nga se e përzijen t'sodjen me t'djehjën? Kush dhe kur e tha qi polëmi arpnor ka klenë mâ i "miri"?"
pol-ëmi=pol-is---si lind nje vendbanim apo qytet?

- Arban Blandi
- Supreme Member

- Posts: 464
- Joined: Sun Apr 25, 2010 12:11 am
- Gender: Male
- Location: Іllyria, Ukraine
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
http://www.arberiaonline.com/viewtopic. ... 457#p20457Mallakastrioti wrote:pol-ëmi=pol-is---si lind nje vendbanim apo qytet?
Our Scribd Channel - History was a damn dim candle over a damn dark abyss.
-
land
- Poster Grande Member

- Posts: 257
- Joined: Wed Sep 30, 2009 4:30 pm
- Gender: Male
Re: Etimilogji e fjaleve...
Per saktesi: Kane qene me shume se shtate perandoret ilire.Orakulli wrote:Do te thote qe kane nji origjine te perbashket. Ashtu sick kishin dhe dy ushtri te perbashketa, ushtria latine dhe ushtria Ilire qe kishin te barbarte te drejten te zgjidhnin perandoret, prej te cileve shtate ishin Ilire. Dendesia e populsise se Ilrise dhe Thrakise ishte me shume me e larte se dendesia e banireve te Romes dhe Peronadaria Romake kishte pothuajse aq popullsi sa ishte Ushtria Ilire.
Marre me shkurtime prej librave te autoreve te "lashte" latine.
Illyrian Emperors
Constantine I — born in - Nish Dardania (Illyrian)
Aurelian — Born in - Moesia (Illyrian Dacia)
Claudius II — born in - Dardania (Illyrian)
Probus — born in - Sirmium (Illyrian stock)
Diocletian — born in - Dalmatia (Illyrian)
Six Roman emperors were born in the city of Sirmium or in its surrounding, meaning of Illyrian stock:
Decius Traian (249-251)
Aurelian (270-275)
Probus (276-282)
Maximianus Herculius (285-310)
Constantius II (337-361)
Gratian (367-383)
Illyrian-Byzantine Emperors
Justin I - born in a hamlet near Dardania. Probably of local Dardanian stock.
Justinian - was born around 483 AD at Tauresium in Illyricum (Illyrian)
"They are Nietzsche's over-men, these primitive Albanians — something between kings and tigers."
- Henry Noel Brailsford
- Henry Noel Brailsford
- Mallakastrioti
- Galactic Member

- Posts: 2936
- Joined: Thu Jul 23, 2009 4:23 pm
- Gender: Male
- Location: Italy
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
A mund ti quajme sirenat gjithashtu te "NEMURAT" (NEMUNAT" , pasi siç dime zerat e tyre magjepes benin qe njerezit te çmendeshin. Pra si subjekte ngelen te "keqija".
Rastesisht duke shfletuar librin: Hellas; die alten Griechen und ihre Kultur. Nach der zehnten von Fritz Baumgarten verfassten Ausg. neubearb. von Ludwig Martens ([1922])
Author: Wägner, Wilhelm, 1800-1886; Baumgarten, Fritz, 1856-1913; Martens, Ludwig
Subject: Greece -- Civilization
Me beri pershtypje nje skice (vizatim) i nje vazoje, ku origjinali gjendet sot ne "British Museum" dhe eshte pikerisht kjo me poshte.


Artist
Siren Painter (eponymous vase)
Description
English: Odysseus and the Sirens. Detail from an Attic red-figured stamnos, ca. 480-470 BC. From Vulci.
----
Deri ketu nuk ka asgje te keshtuquajtur anomale (jo normale) , perveç se ne kete vazo me siper nuk lexohet qarte nje emer e pikerisht siper sirenes ne krah te majte (perballe nesh).
Ja pershkrimi i kesaj vazo para nje shekulli ne librin qe permenda me lart:

---
Le ta shohim edhe nje here tjeter me nga afer si dhe çfare eshte shkruar:

----
Ne rastin tjeter, ne se shkronja e pare eshte ajo origjinale , pra "H" dhe jo "N" , ndoshta mund te hapte nje hipoteze tjeter, pra per emrtimin HIMARE-HIMARA=HIMV . ORA dhe ketu do binte teza qe ajo qenie mitologjike ka te beje me sirenat apo kimeren, pasi do kish te bente me teper me qenien tjeter mitologjike---FENIKSIN----qe ringjallej prej HIRIT te vet.
...apo ne se kemi te bjeme me te keshtuquajtura Nimfa (Nymph) vetem ne shqip ato quhen "ORE" ndryshe...
Dhe ndoshta aty shkruhet shqip: "ORA (e) NEMUR" ?
Rastesisht duke shfletuar librin: Hellas; die alten Griechen und ihre Kultur. Nach der zehnten von Fritz Baumgarten verfassten Ausg. neubearb. von Ludwig Martens ([1922])
Author: Wägner, Wilhelm, 1800-1886; Baumgarten, Fritz, 1856-1913; Martens, Ludwig
Subject: Greece -- Civilization
Me beri pershtypje nje skice (vizatim) i nje vazoje, ku origjinali gjendet sot ne "British Museum" dhe eshte pikerisht kjo me poshte.


Artist
Siren Painter (eponymous vase)
Description
English: Odysseus and the Sirens. Detail from an Attic red-figured stamnos, ca. 480-470 BC. From Vulci.
----
Deri ketu nuk ka asgje te keshtuquajtur anomale (jo normale) , perveç se ne kete vazo me siper nuk lexohet qarte nje emer e pikerisht siper sirenes ne krah te majte (perballe nesh).
Ja pershkrimi i kesaj vazo para nje shekulli ne librin qe permenda me lart:

---
Le ta shohim edhe nje here tjeter me nga afer si dhe çfare eshte shkruar:

----
Ne rastin tjeter, ne se shkronja e pare eshte ajo origjinale , pra "H" dhe jo "N" , ndoshta mund te hapte nje hipoteze tjeter, pra per emrtimin HIMARE-HIMARA=HIMV . ORA dhe ketu do binte teza qe ajo qenie mitologjike ka te beje me sirenat apo kimeren, pasi do kish te bente me teper me qenien tjeter mitologjike---FENIKSIN----qe ringjallej prej HIRIT te vet.
...apo ne se kemi te bjeme me te keshtuquajtura Nimfa (Nymph) vetem ne shqip ato quhen "ORE" ndryshe...
Dhe ndoshta aty shkruhet shqip: "ORA (e) NEMUR" ?

- Zeus10
- Grand Fighter Member

- Posts: 4227
- Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
- Gender: Male
- Location: CANADA
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
Kam pershtypjen se ajo eshte fjala nimfë(νύμφη) dhe nese eshte vertet ashtu eshte interesante, perdorimi i shkronjes F, megjithese nje alfabet arkaik. Kjo do te thote qe ajo ka pasur vleren fonetike, qe ka dhe sot dhe jo te ashtequajturen digama(w).
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
- Zeus10
- Grand Fighter Member

- Posts: 4227
- Joined: Thu Jun 04, 2009 6:46 pm
- Gender: Male
- Location: CANADA
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
Gjithashtu, eshte interesante fjala ORA, qe ne shqiptaret e perdorim krahas nimfe(psh zanat dhe oret e maleve). Keto jane Hyjni te vogla, me fuqi hyjnore te kufizuar, te ngjashme me engjejt.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
- Mallakastrioti
- Galactic Member

- Posts: 2936
- Joined: Thu Jul 23, 2009 4:23 pm
- Gender: Male
- Location: Italy
- Contact:
Re: Etimilogji e fjaleve...
Faleminderit Zeus. me lindi i njejti dyshim edhe mua per fjalen "νύμφη", dhe disi e permenda, por hap shume pikepyetje, pasi le shteg te shtjellojme me tej ne se Nimfat kane qene te njejta me sirenat...si dhe ajo prapashtesa tjeter "OPA=ORA"----disi enigme. Te ngjashme me nimfat nder shqiptar ne mitologji jane "ORET" apo "Zanat"
??????
??????
